Easybrew 30 PLUS - levering

Gestart door Brouwerij Mennekes, 23-07-2019 11:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerko

Voor wie ook de pre-order van de Easybrew wil aanpassen naar de Grainfather, ik heb zojuist even gebeld dat ik voor die optie wil gaan. Ze sturen je dan een mailtje met betalingsverzoek en instructies en verzok na je betaling dit even per mail te laten weten.
Ik heb zojuist de upgrade betaald  :proost:

Rudllfo1980

Afgelopen zaterdag de Grainfather ontvangen. Is een mooi apparaat. Zondag gelijk een tripel op gebrouwen.

gerko

Mooi :biersmile:, ik wil ook tripels gaan brouwen, mijn favoriet is Westmalle. Wat gebruikte je voor je de Grainfather had?

Ik heb nog niets vernomen, 4 dagen geleden de bijbetaling gestort en gemaild. Op de site staat mijn oude bestelling nog en de Grainfather is inmiddels niet meer op voorraad zie ik  ???
Gaat ook nog even duren denk ik maar ja...

Enos

Citaat van: gerko op 24-12-2019  17:00 uMooi :biersmile:,
 Op de site staat mijn oude bestelling nog en de Grainfather is inmiddels niet meer op voorraad zie ik  ???
Gaat ook nog even duren denk ik maar ja...
Laat ik daar nu niet raar van opkijken, hoe zou dat toch komen. :denken: :denken: :denken: :denken:

Vlisbier

Als je het geld hebt ga dan voor de Grainfather.

Zal je geen spijt van krijgen.
Maar als hier ook geen voorraad van is dan moeten jullie ook hier op wachten.

Maar 2020 zal vast wel gaan lukken

Vlisbier

Citaat van: Vlisbier op 25-12-2019  09:45 uAls je het geld hebt ga dan voor de Grainfather.

Zal je geen spijt van krijgen.
Maar als hier ook geen voorraad van is dan moeten jullie ook hier op wachten.

Maar 2020 zal vast wel gaan lukken



gerko

Kerstmis 2020 zal wel lukken, maar voor nu...

Vrolijk Kerstfeest 2019!  :proost:

Rudllfo1980

Citaat van: gerko op 24-12-2019  17:00 uMooi :biersmile:, ik wil ook tripels gaan brouwen, mijn favoriet is Westmalle. Wat gebruikte je voor je de Grainfather had?

Ik heb nog niets vernomen, 4 dagen geleden de bijbetaling gestort en gemaild. Op de site staat mijn oude bestelling nog en de Grainfather is inmiddels niet meer op voorraad zie ik  ???
Gaat ook nog even duren denk ik maar ja...

Ik gebruikte zo een simpele elektrische brouwketel.

Heb je hem ondertussen al ontvangen?

Maarten84

Ik had de Easybrew  met rechte besteld
En had een mail gestuurd  ivm met mijn bestelling.

Dit is hun antwoord:

De Easybrew's zijn inmiddels onderweg en worden verwacht geleverd te worden 2e/3e week januari. Dit zijn allemaal EasyBrew's met een schuin geplaatst display.


gerko

Citaat van: Rudllfo1980 op 31-12-2019  13:20 uIk gebruikte zo een simpele elektrische brouwketel.

Heb je hem ondertussen al ontvangen?

Eindelijk weer even tijd na al die drukte  :nut:
En ja :D ik heb de Grainfather inmiddels vandaag thuis. Hij was donderdag al binnen maar was niet eerder in de gelegenheid die bij de postlocatie op te halen. Grote doos 45x50x75 van 19kg staat nu in mijn halletje. En nu... ja ik moet nog van alles kopen om te gaan brouwen, heb verder nog helemaal niets behalve een collectie van 90 flesjes van 33cl dus ben niet omgekomen van de dorst. Verder moet ik alles nog aanschaffen van molen tot gistvat en van graan tot ontsmettingsmiddelen. Ik heb besloten dit komende maanden langzaam te verzamelen. Dus brouwen zit er even nog niet in. Mijn plannen hebben de leveringsproblemen van de EasyBrew behoorlijke vertraging opgelopen, maar ik heb geen haast en ben blij dat ik de grootste aanschaf binnen heb en dat het een Grainfather is geworden. Mede dankzij de ruime tegemoetkoming van Braumarkt  :biersmile:

Ik heb een oude tafelkoelkast maar die doet het niet meer dus vrees dat ik die ook niet als vergistingskast kan gebruiken.

GvB84

Citaat van: gerko op 06-01-2020  14:29 uEindelijk weer even tijd na al die drukte  :nut:
En ja :D ik heb de Grainfather inmiddels vandaag thuis. Hij was donderdag al binnen maar was niet eerder in de gelegenheid die bij de postlocatie op te halen. Grote doos 45x50x75 van 19kg staat nu in mijn halletje. En nu... ja ik moet nog van alles kopen om te gaan brouwen, heb verder nog helemaal niets behalve een collectie van 90 flesjes van 33cl dus ben niet omgekomen van de dorst. Verder moet ik alles nog aanschaffen van molen tot gistvat en van graan tot ontsmettingsmiddelen. Ik heb besloten dit komende maanden langzaam te verzamelen. Dus brouwen zit er even nog niet in. Mijn plannen hebben de leveringsproblemen van de EasyBrew behoorlijke vertraging opgelopen, maar ik heb geen haast en ben blij dat ik de grootste aanschaf binnen heb en dat het een Grainfather is geworden. Mede dankzij de ruime tegemoetkoming van Braumarkt  :biersmile:

Ik heb een oude tafelkoelkast maar die doet het niet meer dus vrees dat ik die ook niet als vergistingskast kan gebruiken.

Hoi Gerko,
Kleine tip. Bestel je mout de eerste paar keer online. Je kunt je mout geschroot en wel laten bezorgen. Ikzelf heb goede ervaringen met brouwmout.nl. Het voordeel is dat je nog geen schrootmolen hoeft aan te schaffen en ook niet met restjes mout blijft zitten. Het geld dat je uitspaart kun je investeren in een vergistingskast. Ik heb gemerkt dat gecontroleerd vergisten de kwaliteit van mijn bieren enorm heeft verbeterd. Met bijvoorbeeld de Inkbird 308 WIFI kun je de temperatuur met een app bijhouden. Ikzelf vind dat erg handig en ook leuk!

gerko

Citaat van: GvB84 op 06-01-2020  14:54 uHoi Gerko,
Kleine tip. Bestel je mout de eerste paar keer online. Je kunt je mout geschroot en wel laten bezorgen. Ikzelf heb goede ervaringen met brouwmout.nl. Het voordeel is dat je nog geen schrootmolen hoeft aan te schaffen en ook niet met restjes mout blijft zitten. Het geld dat je uitspaart kun je investeren in een vergistingskast. Ik heb gemerkt dat gecontroleerd vergisten de kwaliteit van mijn bieren enorm heeft verbeterd. Met bijvoorbeeld de Inkbird 308 WIFI kun je de temperatuur met een app bijhouden. Ikzelf vind dat erg handig en ook leuk!

Bedankt GvB84, goede tip! Ik heb brouwmout.nl in mijn bookmarks gezet. Zo'n inkbird had ik inderdaad op mijn lijstje staan en lijkt me een nuttige investering. Een tafelmodel koelkast zonder vriezer kun je vaak goedkoop op de kop tikken op MP, ook nieuwe van onbekende merken zijn te overwegen. Daar ga ik me de komende tijd op richten.

de Machtige Wil

Citaat van: gerko op 06-01-2020  15:08 uBedankt GvB84, goede tip! Ik heb brouwmout.nl in mijn bookmarks gezet. Zo'n inkbird had ik inderdaad op mijn lijstje staan en lijkt me een nuttige investering. Een tafelmodel koelkast zonder vriezer kun je vaak goedkoop op de kop tikken op MP, ook nieuwe van onbekende merken zijn te overwegen. Daar ga ik me de komende tijd op richten.

Voor een koelkast kun je ook overwegen eens bij een B witgoed outlet te kijken. Die verkopen nieuw witgoed met een lichte beschadiging (deukje of kras). Iets duurder dan Marktplaats maar goedkoper dan nieuwkoop.

Gossi

Je kan ook heel veel spulletjes via marktplaats aanschaffen. Er zijn heel wat ex brouwers die stoppen en dat scheelt aardig in de prijs. Kijk maar eens onder de zoekopdracht Bierbrouwen of brouwen.

gerko

Bedankt voor de tips allebei, een deukje/krasje kan me niet deren. Op MP staan inderdaad vaak interessante dingen.  :biersmile:

gerko

Ik zal trouwens mijn 1e brouwdag hier op het forum verslaan met foto's en al  :proost: maar even geduld nog  8)

André de Laat

IK ben me nog aan het oriënteren. Ik kom alternatieven tegen. BrewMonks, Brewster Beacon´s, Grainfather´s. Ik brouw nu met een brouwzak. Een manier die me niet tegen staat eigenlijk. Wat is het voordeel van zo´n automatische ketel nou precies? BIAB bevalt me tot nu toe prima. Is het echt  de moeite waard om over te stappen op een ¨automaat¨? Ik brouw al een tijdje, mijn biertjes vallen allesbehalve tegen. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan bottelen. Ik denk dat ik binnenkort over stap op kegs. Maar voor nu is dat nog toekomstmuziek. Het is nogal een investering.

tdp

Citaat van: André de Laat op 07-01-2020  00:12 uIK ben me nog aan het oriënteren. Ik kom alternatieven tegen. BrewMonks, Brewster Beacon´s, Grainfather´s. Ik brouw nu met een brouwzak. Een manier die me niet tegen staat eigenlijk. Wat is het voordeel van zo´n automatische ketel nou precies? BIAB bevalt me tot nu toe prima. Is het echt  de moeite waard om over te stappen op een ¨automaat¨? Ik brouw al een tijdje, mijn biertjes vallen allesbehalve tegen. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan bottelen. Ik denk dat ik binnenkort over stap op kegs. Maar voor nu is dat nog toekomstmuziek. Het is nogal een investering.

Wanneer BIAB prima bevalt, mooi zo blijven brouwen. Steek die euro's dan lekker in een tap en een paar fustjes, daar heb je (in jou geval) meer plezier aan denk ik ;).

marcelsn

Zijn er al mensen die de Easybrew 30 plus met schuin display uitgeleverd hebben gekregen?
Ben benieuwd...

Enos

Heb ff gebeld waar die van mij bleef , nadien kreeg ik een email met dit bericht


De fabrikant is inmiddels klaar met produceren van de eerste batch en deze is inmiddels verscheept. We verwachten dat de Easybrew geleverd zal worden vanaf de 3e week van januari 2020.

Natuurlijk is het nooit onze wens geweest om een vertraging op te lopen en zijn onze klanten, net als ons, daar de dupe van geworden. We hebben continu uitstel vanuit de fabrikant gekregen en hebben niets anders kunnen doen dan blijven aandringen op alsnog tijdig leveren.


ciesvandekwis

Hier ook even gebeld, en heel vriendelijk geholpen geweest. Mijn mails waren blijkbaar bij een medewerker terecht gekomen die er niet meer werkt. Vreemd dat zo'n ticket dan opeens kan 'verdwijnen'. Maar bon, uiteindelijk blijkt inderdaad de Easybrew nu bij douane te zitten, en is de Beacon pas leverbaar eind febr - of maart. Dan maar terug voor de Easybrew met mantel en waardebon gekozen.
Hopelijk lukt het nu wel en kan ik er in februari mee aan de slag.
Een pluim voor de vriendelijke dame, die zich uitputte in excuses en mijn mail opgezocht heeft. Als het goed is, mag het ook gezegd..

squaadgras

Vandaag geleverd gekregen! Ga na het weekend eens een poging wagen. Keep you posted.

Enos

De Easybrew is bij mij vandaag ook geleverd.
Wel jammer dat er een verkeerde moutpijp bij is, oude type met een enkele nok.
Ga ze morgen ff bellen of dat een foutje is van de fabrikant of dat ze geen moutpijp geleverd hebben met dubbele nokken.

squaadgras

Citaat van: Enos op 21-01-2020  20:28 uDe Easybrew is bij mij vandaag ook geleverd.
Wel jammer dat er een verkeerde moutpijp bij is, oude type met een enkele nok.
Ga ze morgen ff bellen of dat een foutje is van de fabrikant of dat ze geen moutpijp geleverd hebben met dubbele nokken.

Wat was het antwoord? Ook hier enkele nok.

dimitri.bourgois

Hallo,
Ik zou die morgen normaal moeten ontvangen...
Wat bedoelen jullie met die moutpijp met enkele nok?
Dan check ik dit ook eens ...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.