Easybrew 30 PLUS - levering

Gestart door Brouwerij Mennekes, 23-07-2019 11:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjreggel

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 02-11-2019  09:15 uVandaag voor het eerst aan het brouwen met de Beacon. Nu aan het Maischen. Gaat eigenlijk hartstikke goed. Het peilglas zet ik af en toe een slangetje op en blaas dan voorzichtig er in om deze eens in de 10 minuten even te voorzien van nieuw wort. Je ziet dan ook mooi de kleur wijzigen.

Wortkoeler heb ik trouwens 2 flexibele slangetjes op gezet en met slangklemmen vastgezet, alsook de gardena koppelingen. Al getest en blijft droog.
Zal hopelijk een lekkere triple worden.

Ik ben benieuwd hoe hij verder bevalt, hou ons op de hoogte! Als het een beetje meezit kan ik volgend weekend ook aan de slag.  ;D
Gisteren nog maar een keer gebeld voor de levering, hier werd me verteld dat ze de tweede levering brewsters vandaag of maandag verwachtten en dat mijn ketel naar verwachting hier wel eens bij zou kunnen zitten..... ben benieuwd !
Ik kreeg trouwens het idee dat de easybrews nog wel even kon gaan duren.

Brouwerij Mennekes

Tot nu toe werkt hij perfect. Maischen ging ontzettend goed. Geen enkele keer geroerd en heb het bovenste filter dus kunnen laten zitten. Maischen op 1800 Watt en koken op 2200. Wel van maischen naar koken even een tussenstap van 1 minuut gedaan op 2500 Watt tot 99.9 graden. Dan warmt ie sneller op. Toen het wort bijna kookte op de startknop gedrukt om direct naar de volgende stap te gaan. Hoeft niet maar voorkomt dat je wort kort op 2500 Watt kookt wat weleens tot spetteren kan gaan.

Nu bijna klaar met koken en je ziet de vlokvorming mooi in het peilglas dus af en toe met de slang aanblazen op het peilglas. Dadelijk whirlpoolen, koelen en over naar de brewbucket via de pomp.

Brouwerij Mennekes

Zo, hij staat in de vergistingskast. Alles ging eigenlijk goed tot het whirlpoolen. Daardoor kwam het bodemfilter eigenlijk omhoog. Maar achteraf heeft het filter heel veel tegengehouden maar was het bier toch ook een beetje troebel. Hier moet ik nog even iets op verzinnen door misschien een fijnmazig (hop)zakje aan het uiteinde van de pomp te maken of zo. Wellicht dat het in de brewbucket wel mooi naar beneden zakt en dat het alsnog goed komt.

GvB84

Ik heb gisteren ook voor het eerst met de Beacon gebrouwen. Er zit nu 14 liter Tripel in mijn vergistingskast.
Maisschen op 1300W en koken op 2200W. Ging prima. Volgende keer ga ik maisschen en koken zonder bodemfilterplaat. Zoals eerder is vermeld op dit forum krijg je geen mooie rollende kook doordat de bellen niet goed door de filterplaat gaan. Ik ga voortaan de bodemfilterplaat pas plaatsen op het einde van de kook.
Ik ben erg tevreden over het apparaat.

Hay

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 02-11-2019  13:29 uZo, hij staat in de vergistingskast. Alles ging eigenlijk goed tot het whirlpoolen. Daardoor kwam het bodemfilter eigenlijk omhoog. Maar achteraf heeft het filter heel veel tegengehouden maar was het bier toch ook een beetje troebel. Hier moet ik nog even iets op verzinnen door misschien een fijnmazig (hop)zakje aan het uiteinde van de pomp te maken of zo. Wellicht dat het in de brewbucket wel mooi naar beneden zakt en dat het alsnog goed komt.

Volgens mij zijn filtertjes te koop voor op die pomp.

GvB84

@Brouwerij Mennekes,
Ik ben nog een onervaren brouwer. Ik begrijp niet helemaal hoe de bodemfilterplaat door het whirlpoolen omhoog kan komen. Maak je dan zo'n heftige draaikolk?
Ik heb tijdens het koelen een whirlpool gemaakt door tijdens het koelen met het koelspiraal een kleine draaikolk te maken.

Ik heb tijdens het pompen naar het vergistingvat een fijne (gedesinfecteerde) zeef onder mijn pompuitloop gehouden. Dit heb ik gedaan omdat ik tijdens het koken de bodemfilterplaat heb verwijderd. Deze heb ik tegen het einde van de kook teruggeplaatst. De eerste paar liter heb ik dus extra gefilterd omdat dit onder de bodemfilterplaat zat. Mijn wort is ook niet helemaal helder geworden.

sjreggel

Citaat van: GvB84 op 02-11-2019  14:36 uIk heb tijdens het pompen naar het vergistingvat een fijne (gedesinfecteerde) zeef onder mijn pompuitloop gehouden. Dit heb ik gedaan omdat ik tijdens het koken de bodemfilterplaat heb verwijderd. Deze heb ik tegen het einde van de kook teruggeplaatst. De eerste paar liter heb ik dus extra gefilterd omdat dit onder de bodemfilterplaat zat. Mijn wort is ook niet helemaal helder geworden.

Je kunt natuurlijk ook de eerste paar liter even terug in je ketel gooien om zo deze een maal extra te filteren  :biersmile:

GvB84

Inderdaad! Daar had ik nog niet aan gedacht. Heerlijk zo'n forum. Top.

Brouwerij Mennekes

Denk inderdaad even de eerste liters terug in de pan en dan naar het vergistingsvat. Op mijn oude Easybrew had ik zo'n Lidl fruitzakje als hopzakje gebruikt en bij het overbrengen naar het gistvat ook zo'n zakje over het kraantje gedaan en zat aardig wat trub in. Ik had dat nu niet gedaan omdat de filter op de bodem me voldoende leek. Nu dus maar allebei doen volgende keer. Maar het meeste zal in de Brewbucket wel zakken en anders wordt het een troebel tripeltje  :D

Noosting

Kleine "update" met betrekking tot Easybrew bestellers.

Ik had de november levering aangevinkt. Dus de versie met recht beeldscherm.
Aangezien het begin november is dacht ik even te bellen om te vragen wat de status is.

De vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf mij aan dat er nog geen update is en dat de verwachte levering op zijn vroegst eind november zal zijn.

Ik heb het idee dat de Easybrew bestellers pas volgend jaar kunnen brouwen.

Wellicht dat @Braumarkt BV  ons hier iets meer informatie over kan geven?

M.a.w. het begint een beetje lang te duren met summiere informatie.

Enos

Dat ik wat langer moet wachten op een verbeterde Easybrew-30 PLUS. Ok.

Maar hoe lang het duurt voor dat ik hem eindelijk eens krijg? Ik heb hem besteld in juni,en op 26 aug een update gehad over de levering. Daarna is het muis stil via mijn mailbox.

Nu heb ik hier op het forum de nieuwste update wel gelezen en weet ik natuurlijk wel wat meer. Maar vind het diep diep droevig dat ik het via dit forum moet vernemen, als ik geen forumlid was wist ik dus nog helemaal niets. Behalve dat het een paar weken langer zou gaan duren als medio aug zo als ze zeiden in mijn mail op 26 aug.

Nu heb ik uit zinnigheid niet gereageerd op het inschrijfformulier van het forum, wat je voorkeur is qua levering en model kan doen.

Maar het begint met al die tegenslagen wel een beetje mijn st**t uit te hangen.
Ik hoop echt niet dat het pas volgend jaar wordt.
Dan mag er wel wat meer dan een isolatiemantel en een waardebon van 20 euro tegenover staan.

Noosting

De Brew Monk komt ook met een nieuwe versie met schuin scherm.  En raad de leverdata eens... eind november.

CeesM

Citaat van: Noosting op 05-11-2019  20:02 uDe Brew Monk komt ook met een nieuwe versie met schuin scherm.  En raad de leverdata eens... eind november.
Zelfde fabriek, ander merkje er op. ;)

tdp

Snap niet zo goed dat jullie hier jullie frustraties botvieren. Wanneer ik een probleem heb met een leverancier, zou ik dat opnemen met de leverancier, en niet een forum daarvoor gebruiken.

Marco Aal


SVB

Tuurlijk heb je wel een andere optie: cancel je order en ga opzoek naar iets anders!

Scorpionrose

Citaat van: Marco Aal op 06-11-2019  09:18 uHallo allemaal,

Heb vorige week vrijdag brauwmarkt maar weer gebeld Wacht al 4 weken op de Brewster Beacon,
mochten ze hem van de week binnen krijgen zou ik hem voor het weekend KUNNEN thuis verwachten
het woordje KUNNEN zit me dwars bestelling loopt al vanaf JUNI met in Oktober optie voor iets anders
en tot mijn verbazing stond er op de website al die weken dat ie op vooraad is???????? Maar ja er zit niets anders op
dan te wachten  :nut: :nut: :nut:

Gr Marco

Is het nu een afzeik topic geworden over de levering van ketels?
Je koopt zelf een pre-order product. En bij een pre-order product weet je het NOOIT wanneer deze geleverd wordt.
De verkoper van wel een richtdatum geven maar hier mag je niet vanuit gaan. De container kan moet in de haven vrijgegeven worden en dat kan soms wel even duren en hier heeft de winkel geen invloed op.
Nu bieden ze een mooie oplossing door evt voor een andere ketel te gaan maar als Brauwmarkt heeft ook aangegeven dat deze eerste zending brewster ketels maar 160 stuks zijn. Ja en deze raken voor zo'n grote winkel ook snel op.
En ik had ergens gelezen dat er ketels ergens in november binnen komen. We leven pas op 6 november dus voor die levering hebben ze nog de tijd to de 30ste.

Ga de volgende keer naar een winkel toe en kijk wat er staat en koop die ketel zo uit het schap. Alleen dan ben je verzekerd van een ketel waarmee je dezelfde dag nog kunt brouwen.

Hay

Citaat van: Enos op 05-11-2019  19:44 uDat ik wat langer moet wachten op een verbeterde Easybrew-30 PLUS. Ok.

Maar hoe lang het duurt voor dat ik hem eindelijk eens krijg? Ik heb hem besteld in juni,en op 26 aug een update gehad over de levering. Daarna is het muis stil via mijn mailbox.

Nu heb ik hier op het forum de nieuwste update wel gelezen en weet ik natuurlijk wel wat meer. Maar vind het diep diep droevig dat ik het via dit forum moet vernemen, als ik geen forumlid was wist ik dus nog helemaal niets. Behalve dat het een paar weken langer zou gaan duren als medio aug zo als ze zeiden in mijn mail op 26 aug.

Nu heb ik uit zinnigheid niet gereageerd op het inschrijfformulier van het forum, wat je voorkeur is qua levering en model kan doen.

Maar het begint met al die tegenslagen wel een beetje mijn st**t uit te hangen.
Ik hoop echt niet dat het pas volgend jaar wordt.
Dan mag er wel wat meer dan een isolatiemantel en een waardebon van 20 euro tegenover staan.


Je hebt uit zinnigheid  :weetniet: niet gerageerd op het inschrijfformulier terwijl ze daar om gevraagd hebben. Want van daaruit gingen ze actie ondernemen.
En dan ga je klagen dat ze niet reageren.

Enos

Citaat van: tdp op 06-11-2019  09:16 uSnap niet zo goed dat jullie hier jullie frustraties botvieren. Wanneer ik een probleem heb met een leverancier, zou ik dat opnemen met de leverancier, en niet een forum daarvoor gebruiken.
Dat doet Braumarkt toch ook, via het forum. Die kunnen toch ook gewoon via de mail informeren.
Heb het ook niet besteld via het forum.

Enos

Citaat van: Hay op 06-11-2019  12:44 uJe hebt uit zinnigheid  :weetniet: niet gerageerd op heet inschrijfformulier terwijl ze daar om gevraagd hebben. Want van daaruit gingen ze actie ondernemen.
En dan ga je klagen dat ze niet reageren.
Het mag toch niet zo zijn als je bij een bedrijf iets besteld, en dat je dan via een of ander forum je bestelling in de gaten moet houden. Zo werkt het niet natuurlijk.

SVB

Andere hebben hier ook mail gehad.

tdp

Citaat van: Enos op 06-11-2019  15:12 uDat doet Braumarkt toch ook, via het forum. Die kunnen toch ook gewoon via de mail informeren.
Heb het ook niet besteld via het forum.

Uiteindelijk reageert Braumarkt inderdaad via het forum, maar voor zover ik weet hebben ze ook gewoon via andere kanalen gecommuniceerd. Zie bijv. https://www.braumarkt.com/easybrew-30-plus-levering

Jedoka

Afgelopen donderdag een mailtje gewaagd met de vraag of er al enig zicht is wanneer ik aan de beurt ben (pas 5 oktober besteld hoor en gekozen voor de Brewster Beacon ) maar geen bericht dus zojuist een belletje gedaan en de lieve dame aan de telefoon vertelde mij dat de nieuwe lichting Brewster Beacons elk moment binnen kan komen. Wederom 150 stuks en ik zou slecht vier wachtenden voor mij hebben dus ik zou er zeker bij zitten bij de volgende levering!
Komt goed! :proost:

Ruubster

Citaat van: Jedoka op 11-11-2019  12:23 uAfgelopen donderdag een mailtje gewaagd met de vraag of er al enig zicht is wanneer ik aan de beurt ben (pas 5 oktober besteld hoor en gekozen voor de Brewster Beacon ) maar geen bericht dus zojuist een belletje gedaan en de lieve dame aan de telefoon vertelde mij dat de nieuwe lichting Brewster Beacons elk moment binnen kan komen. Wederom 150 stuks en ik zou slecht vier wachtenden voor mij hebben dus ik zou er zeker bij zitten bij de volgende levering!
Komt goed! :proost:

Ik hoop het voor je! Deze lieve mevrouw heeft mij dit al twee keer verteld. Vorige week en twee weken er voor weer eens gebeld. Twee keer het zelfde verhaal.
Nieuwe partij. Echt bijna aan de beurt. Weinig mensen voor mij. 150 stuks... huh huh
Besteld 18 juni. Nog steeds niks ontvangen.


sjreggel

Citaat van: Jedoka op 11-11-2019  12:23 uAfgelopen donderdag een mailtje gewaagd met de vraag of er al enig zicht is wanneer ik aan de beurt ben (pas 5 oktober besteld hoor en gekozen voor de Brewster Beacon ) maar geen bericht dus zojuist een belletje gedaan en de lieve dame aan de telefoon vertelde mij dat de nieuwe lichting Brewster Beacons elk moment binnen kan komen. Wederom 150 stuks en ik zou slecht vier wachtenden voor mij hebben dus ik zou er zeker bij zitten bij de volgende levering!
Komt goed! :proost:

Even maar weer een update over de levering van de brewster.
Ik ben ook al een weekje of 3 aan het bellen, met elke week precies hetzelfde verhaal, dus vandaag worden ze wederom in de komende paar dagen bij hun geleverd!? :nut:
Voordat iemand gaat zeggen van .... dan had je maar geen pre-order moeten plaatsen... daar had ik ook geen zin in, ik had hem in juni/juli al willen bestellen, maar heb gewacht totdat hij begin oktober als "op voorraad" op hun website stond (maar ik kreeg wel nog de pre-order korting).
Maar weer even wachten dan  :-\

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.