Nationaal Bieronderzoek: bierdrinker kiest voor vertrouwd merk en stijl

Gestart door Jacques, 20-07-2019 17:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Gelezen op de site van Misset

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en meer blijkt uit het vandaag gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek van de Nederlandse Brouwers.


Voor de rest van het artikel zie https://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/2019/07/nationaal-bieronderzoek-bierdrinker-kiest-voor-vertrouwd-merk-en-stijl-101323621

Even nog wat koppen:
- Laagalcoholische bieren populair
- Man: kruidig, vrouw: zoet
- Populariteit foodpairing

Christiaan S

Raar dat er dan toch ruimte is voor nog steeds nieuwe brouwerijen.
Ikzelf probeer zoveel mogelijk nieuwe biertjes te proeven, al is het maar om een nieuwe idee op te doen voor eigen te brouwen bier.

De biertjes met max 3.5 % alcohol vind ik zeker met de warme dagen goed te pruimen. Zelf gemaakte radler valt ook goed in de smaak, maar dat is toch wel weersafhankelijk.

hansHalberstadt

Ik denk niet dat de leden van het hobbybrouwforum de doorsnee Nederlandse bierconsument vertegenwoordigen.   

hans_nwk

Citaat van: hansHalberstadt op 20-07-2019  20:35 uIk denk niet dat de leden van het hobbybrouwforum de doorsnee Nederlandse bierconsument vertegenwoordigen.   
Ik denk dat het voor mij wel op gaat: Ik proef regelmatig iets onbekends maar proberen is minder belangrijk geworden de laatste jaren.

Sinds ik brouw is mijn bekendheid met biersoorten groter geworden en is de range van bierstijlen die ik drink groter geworden. Maar 95% van wat ik drink en brouw is bekend.

De behoefte om nog eens een nieuwe saison/tripel/whatever te proeven is minder geworden en dan kies ik toch vaak voor wat bekends.

Groet,
Hans

seed7

De mens wil gewoon meer van hetzelfde, het mag een beetje anders, maar niet te veel. Vandaar het succes van b.v allerhande muziek streaming services en thema radio stations die je continue precies dat aanbieden, meer van het zelfde. Spottify doet het, FB, Twitter, Youtube, noem maar op. Dus, waarom zou dat niet voor bier op gaan.

Ingo

Jedoka

De prijs zal ongetwijfeld ook een 'grote' rol spelen, 4,50 voor een Leffe die het gros fantastisch vind of vaak meer betalen voor iets wat je niet kent, dan is de keus in de regel gauw gemaakt. De bekende blondjes en tripels nemen gretig aftrek tegenover de onbekendere of nieuwe merken. De mensch zal 9 van de 10 keer de 'veilige' keuze maken zoals met alles eigenlijk..

Jelle

hansHalberstadt

Over het algemeen zijn al die nieuwe bieren die je ziet relatief veel duurder dan de gangbare merken, terwijl het nog maar de vraag is of je dezelfde waar voor je geld krijgt. Dat is dus een afweging die gemaakt wordt lijkt mij.   
 

Jacques

Citaat van: hans_nwk op 22-07-2019  09:20 uDe behoefte om nog eens een nieuwe saison/tripel/whatever te proeven is minder geworden en dan kies ik toch vaak voor wat bekends.

Bij mij niet. Ik ontdek graag het onbekende. Soms concludeer ik dat ik veel betaald heb voor een bier dat tegenvalt. Maar het gebeurt ook dat ik echt verrast ben en er inspiratie uit haal voor een volgend brouwsel. Overigens heb ik niet een echte favoriete bierstijl, een zwaar blond daargelaten...  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.