Inkbird ITC-310T geeft foutmelding ER

Gestart door Verhoef, 19-07-2019 15:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verhoef

Dag brouwvrienden,

Mijn Inkbird geeft opeens een luide piep en foutmelding 'ER' wanneer ik hem aan doe. Ik zie er niets vreemds aan.
De manual geeft de volgende informatie:

Sensor fault alarm: when temperature sensor being in short circuit or open loop, the
controller will initiate the mode of sensor fault, and cancel all the actions. Buzzer alarm,
LED displays ER. Pressing any keys can stop the alarm, and return to the normal working
mode after remove the sensor fault.

Helaas verder niets over hoe ik die sensor fault dan oplos. Via Google of het forum kan ik er verder ook niets over vinden, en losschroeven heeft nog niet geholpen. Is er hier iemand die mij verder kan helpen?

Groeten,
Jasper

tdp

Of je hebt kortsluiting, of je hebt de sensor niet aangesloten, kijkend naar de melding.

DeAik

Even via Twitter berichtje sturen aan Inkbird. Geven doorgaans redelijk snel reactie.

Jacques

Citaat van: DeAik op 19-07-2019  16:42 uEven via Twitter berichtje sturen aan Inkbird. Geven doorgaans redelijk snel reactie.

Inkbird heeft ook een account op dit forum. Je kunt dus ook een persoonlijk bericht sturen. In het weekend wordt overigens niet snel gereageerd.

Verhoef

Bedankt voor de reacties! Ik heb ze via hun site een bericht gestuurd en kreeg snel reactie:

May I know where did you place the probe?
I clean the probe and wire, then use hair dryer to dry them for a while, then test in air temperature, can it work?


De probe zit gewoon in mijn koelkast en dan in de zijkant van de vergistingstank. Dus hij komt in principe niet in aanraking met vocht. De haardroger oplossing werkt helaas nog niet, dus ik ben benieuwd of ze nog wat kunnen betekenen.

Vlisbier

Sensor is defect of maakt kortsluiting.
Nieuwe sensor bestellen en probleem is denk ik dan opgelost.

Verhoef

Reactie gekregen van inkbird. De garantieperiode was verlopen, maar ze hebben toch een nieuwe sensor gestuurd. Die heb ik inmiddels vervangen en hij werkt weer als een zonnetje! Top.

Vlisbier

Citaat van: Verhoef op 23-08-2019  15:15 uReactie gekregen van inkbird. De garantieperiode was verlopen, maar ze hebben toch een nieuwe sensor gestuurd. Die heb ik inmiddels vervangen en hij werkt weer als een zonnetje! Top.


Dus toch de sensor
Fijn dat het opgelost is

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.