Aanslag verloopnippel mattmil filterheks

Gestart door Zuidema, 24-08-2019 16:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zuidema

Beste,

Na het reinigen van mijn materiaal kwam de verloopnippel van de filterheks er zoals onderstaand uit.

Heeft iemand een idee wat dit is, en hoe dit verwijderd kan worden? Het lijkt bijna een soort oxidatie/corrosie.



Alvast bedankt!

Guppie

Citaat van: Zuidema op 24-08-2019  16:37 uBeste,

Na het reinigen van mijn materiaal kwam de verloopnippel van de filterheks er zoals onderstaand uit.

Heeft iemand een idee wat dit is, en hoe dit verwijderd kan worden? Het lijkt bijna een soort oxidatie/corrosie.



Alvast bedankt!
Toch niet goed schoongemaakt voorheen denk ik. Ik maak als ik aanslaan heb de meeste dingen schoon door te weken in schoonmaakazijn.

Zuidema

Naar elke brouwsessie is de nippel net zoals de installatie zorgvuldig gereinigd met eerst ecolab Mip Ca of puro oxi en daarna met P3 oxonia active. 

Nooit heeft hij een aanslag gehad. Ik vrees toch dat het een soort corrosie is. Nu hij droog is lijkt het meer op koperaanslag.

Dus ik ga toch maar een nieuwe kopen, echter zou ik wel graag willen weten waardoor dit nu ontstaat, om dit in de toekomst te voorkomen.

 

CeesM

Het lijkt mij dat de verloopnippel van verchroomd messing is. Bij RVS kan dat niet gebeuren.

BrouwMark

Citaat van: CeesM op 25-08-2019  00:34 uHet lijkt mij dat de verloopnippel van verchroomd messing is. Bij RVS kan dat niet gebeuren.

Inderdaad. Komt door de mip ca, dat corrodeert. Een tijd lang in de oxonia/perazijnzuur leggen en dan afborstelen kan helpen 👍

Zuidema

Citaat van: BrouwMark op 25-08-2019  00:41 uInderdaad. Komt door de mip ca, dat corrodeert. Een tijd lang in de oxonia/perazijnzuur leggen en dan afborstelen kan helpen [emoji106]


Ga ik doen, dank!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.