Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aanslag verloopnippel mattmil filterheks  (gelezen 445 keer)

Offline Zuidema

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Proost!
Aanslag verloopnippel mattmil filterheks
« Gepost op: 24-08-2019 16:37 u »
Beste,

Na het reinigen van mijn materiaal kwam de verloopnippel van de filterheks er zoals onderstaand uit.

Heeft iemand een idee wat dit is, en hoe dit verwijderd kan worden? Het lijkt bijna een soort oxidatie/corrosie.

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Guppie

• Vol lid
  • Land: nl
  • Motus nercesse est
Re: Aanslag verloopnippel mattmil filterheks
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2019 17:01 u »
Beste,

Na het reinigen van mijn materiaal kwam de verloopnippel van de filterheks er zoals onderstaand uit.

Heeft iemand een idee wat dit is, en hoe dit verwijderd kan worden? Het lijkt bijna een soort oxidatie/corrosie.

Alvast bedankt!
Toch niet goed schoongemaakt voorheen denk ik. Ik maak als ik aanslaan heb de meeste dingen schoon door te weken in schoonmaakazijn.

Offline Zuidema

• Junior lid
  • **
  • Proost!
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2019 18:12 u »
Naar elke brouwsessie is de nippel net zoals de installatie zorgvuldig gereinigd met eerst ecolab Mip Ca of puro oxi en daarna met P3 oxonia active. 

Nooit heeft hij een aanslag gehad. Ik vrees toch dat het een soort corrosie is. Nu hij droog is lijkt het meer op koperaanslag.

Dus ik ga toch maar een nieuwe kopen, echter zou ik wel graag willen weten waardoor dit nu ontstaat, om dit in de toekomst te voorkomen.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2019 00:34 u »
Het lijkt mij dat de verloopnippel van verchroomd messing is. Bij RVS kan dat niet gebeuren.

Offline BrouwMark

• Super lid
  • Huisbrouwerij Bestenasse
« Reactie #4 Gepost op: 25-08-2019 00:41 u »
Het lijkt mij dat de verloopnippel van verchroomd messing is. Bij RVS kan dat niet gebeuren.

Inderdaad. Komt door de mip ca, dat corrodeert. Een tijd lang in de oxonia/perazijnzuur leggen en dan afborstelen kan helpen 👍

Offline Zuidema

• Junior lid
  • **
  • Proost!
« Reactie #5 Gepost op: 25-08-2019 21:08 u »
Inderdaad. Komt door de mip ca, dat corrodeert. Een tijd lang in de oxonia/perazijnzuur leggen en dan afborstelen kan helpen

Ga ik doen, dank!

Tags: