Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bodemplaat moutemmer brewmonk 30 gaat los tijdens moutstort  (gelezen 467 keer)

Offline Arjen1969

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hallo. Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een brewmonk 30. Ik heb nu al drie keer gehad dat tijdens of net na de moutstort de bodem filterplaat los schiet en ik vervolgens dus geen gebruik meer kan maken van de pompfunctie en daarna in mijn oude filteremmers kan gaan filteren en spoelen. Ik ga terug naar de winkel waar ik hem vandaan heb omdat dit volgens mij gewoon een productiefout is. De eerste keer dat het fout ging weet ik het nog aan mezelf omdat ik de mout in een keer in de emmer gooide, maar sindsdien schep ik het er voorzichtig in met een maatbeker. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe is dit bij jou opgelost?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline jeroenvk

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Bodemplaat moutemmer brewmonk 30 gaat los tijdens moutstort
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2019 12:04 u »
In tegenstelling tot de plaatjes in de gebruiksaanwijzing, onderste plaat met de bolle kant naar boven doen. Geen enkel probleem met doorzakken.

Offline marties

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Bodemplaat moutemmer brewmonk 30 gaat los tijdens moutstort
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2019 14:19 u »
In tegenstelling tot de plaatjes in de gebruiksaanwijzing, onderste plaat met de bolle kant naar boven doen. Geen enkel probleem met doorzakken.

Ik heb het ook een keer gehad. Sindsdien zoals hierboven gezegd andersom. Daarna heb ik het nooit meer gehad.

Offline Sander00

• Junior lid
  • **
  • Het lekkerste bier brouw je zelf
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2019 15:36 u »
Ik heb zelf de Easybrew 30 maar ook hier is mij een keer de bodemplaat losgeschoten. Ik heb een siliconen slang (rond 2 mm) in de lengte open geknipt en deze leg ik om de rand. Daarna gaat de bodemplaat in de betreffende korf.

Offline broeder

• Super lid
  • Natuurlijk PINT-lid... Jij toch ook?
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2019 17:06 u »
Zoals JeroenVK al meldde: de bolle kant naar boven en alle problemen zijn opgelost. Simpel toch?
Groet, broeder Willem

Offline BertusBeensteen

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 19-07-2019 21:17 u »
Ik ben niet zo van de handleidingen en bij het bekijken van de onderdelen was mijn logische gedachte inderdaad de onderste plaat met de bolle kant naar boven. Op die manier zorgt het gewicht van de mout er voor dat de plaat zich verder in de korf drukt.

Tags: