Bodemplaat moutemmer Brew Monk 30 gaat los tijdens moutstort

Gestart door Arjen1969, 19-07-2019 11:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen1969

Hallo. Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een brewmonk 30. Ik heb nu al drie keer gehad dat tijdens of net na de moutstort de bodem filterplaat los schiet en ik vervolgens dus geen gebruik meer kan maken van de pompfunctie en daarna in mijn oude filteremmers kan gaan filteren en spoelen. Ik ga terug naar de winkel waar ik hem vandaan heb omdat dit volgens mij gewoon een productiefout is. De eerste keer dat het fout ging weet ik het nog aan mezelf omdat ik de mout in een keer in de emmer gooide, maar sindsdien schep ik het er voorzichtig in met een maatbeker. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe is dit bij jou opgelost?

jeroenvk

In tegenstelling tot de plaatjes in de gebruiksaanwijzing, onderste plaat met de bolle kant naar boven doen. Geen enkel probleem met doorzakken.

marties

Citaat van: jeroenvk op 19-07-2019  12:04 uIn tegenstelling tot de plaatjes in de gebruiksaanwijzing, onderste plaat met de bolle kant naar boven doen. Geen enkel probleem met doorzakken.


Ik heb het ook een keer gehad. Sindsdien zoals hierboven gezegd andersom. Daarna heb ik het nooit meer gehad.

Sander00

Ik heb zelf de Easybrew 30 maar ook hier is mij een keer de bodemplaat losgeschoten. Ik heb een siliconen slang (rond 2 mm) in de lengte open geknipt en deze leg ik om de rand. Daarna gaat de bodemplaat in de betreffende korf.

broeder

Zoals JeroenVK al meldde: de bolle kant naar boven en alle problemen zijn opgelost. Simpel toch?
Groet, broeder Willem

BertusBeensteen

Ik ben niet zo van de handleidingen en bij het bekijken van de onderdelen was mijn logische gedachte inderdaad de onderste plaat met de bolle kant naar boven. Op die manier zorgt het gewicht van de mout er voor dat de plaat zich verder in de korf drukt.

Rinus

Bij mij is het dan eindelijk ook mis gegaan, gisteren in de Brew Monk 50 9.5 kg gestort, bodem eronderuit gevallen.
Ik had hem overigens met de hole kant naar onderen (volgens gebruiksaanwijzing) maar is achteraf niet logisch.
Mijn bodemplaat is nu langs alle kanten vervormd en heb ik dus een nieuwe nodig.

Wie weet waar je een nieuwe bodemplaat kunt kopen? ik zag trouwens dat de nieuwe modellen verbeterd zijn; met meer ringen geperst waardoor de bodem nog beter zich vast kan zetten. Maar ik kan geen leverancier vinden die ze los verkoopt, wie wel?


Raymond W

Even bellen met Brouwland. Daar heb ik de nieuwe versie ook besteld.

beermenke

Citaat van: Rinus op 05-05-2020  11:42 uBij mij is het dan eindelijk ook mis gegaan, gisteren in de BM50 9.5 Kg gestort, bodem eronderuit gevallen.
Ik had hem overigens met de hole kant naar onderen (volgens gebruiksaanwijzing) maar is achteraf niet logisch.
Mijn bodemplaat is nu langs alle kanten vervormd en heb ik dus een nieuwe nodig.

Wie weet waar je een nieuwe bodemplaat kunt kopen? ik zag trouwens dat de nieuwe modellen verbeterd zijn; met meer ringen geperst waardoor de bodem nog beter zich vast kan zetten. Maar ik kan geen leverancier vinden die ze los verkoopt, wie wel?
Vergeef me als mijn opmerking niet slim is. Waarom moet de onderste plaat los?
Op enkele plaatsten vastlassen of met schroefjes
Ik heb een binnenpan waarbij ik de bodem intact heb gelaten behoudens sleufjes geslepen

Gossi

Bij de Brew Monk heb je een pijp en een onder en boven filter. De filters zijn hol of bol zo je wilt. In de gebruiksaanwijzing staat dat het onder filter met de holle kant naar beneden moet. Als er dan te veel druk op komt kan hij uit de pijp schieten.
Beter is om de holle kant naar boven te plaatsen. Als er dan druk op komt perst hij zichzelf vast in de rand.

Snelbier

Beermenke's oplossing is GENIAAL. Te simpel voor woorden. Hulde aan dit forum.
Enige reden om het bodemfilter los te houden lijkt voor mij het schoonmaken, maar ik heb hem nog nooit in de vaatwasser gezet, tuinslang is voldoende.
Om doorzakken te voorkomen had ik een constructie met T-balkjes voor ogen, maar vastlassen aan de moutkorf is simpeler.
Zoveel te verbeteren aan een goed concept.. CONCEPT wat we nu massaal gebruiken en waar héél langzaam dingen aan verbeteren..
Echt jammer dat dit soort dingen op de markt komen zonder gedegen onderzoek naar behoeftes..
Brouwze,  Snelbier

André de Laat

Citaat van: Snelbier op 05-05-2020  17:52 uBeermenke's oplossing is GENIAAL. Te simpel voor woorden. Hulde aan dit forum.
Enige reden om het bodemfilter los te houden lijkt voor mij het schoonmaken, maar ik heb hem nog nooit in de vaatwasser gezet, tuinslang is voldoende.
Om doorzakken te voorkomen had ik een constructie met T-balkjes voor ogen, maar vastlassen aan de moutkorf is simpeler.
Zoveel te verbeteren aan een goed concept.. CONCEPT wat we nu massaal gebruiken en waar héél langzaam dingen aan verbeteren..
Echt jammer dat dit soort dingen op de markt komen zonder gedegen onderzoek naar behoeftes..
Brouwze,  Snelbier

Wat een onzin allemaal. Het moet gewoon werken hoe het wordt geleverd. Ik word er echt niet goed van als ik die grote onzin verhalen hier lees. Niet goed? Terug met die handel! Naar mijn mening (en gelukkig heb ik niet gekozen voor zo´n zogenaamde ¨automaat¨) moet het gewoon functioneren. Alleen dan wel ervoor zorgen dat die filterplaat goed geplaatst is. Moet toch gewoon werken? Als je een auto koopt, of wat dan ook, hoef je die toch ook niet te modificeren voor gebruik? Wanneer je hem in de eerste versnelling zet, mag je er toch vanuit gaan dat je vooruit gaat in plaats van achteruit? Asjeblieft mensen, waar gaat het over? Dit is al het zoveelste topic met hetzelfde verhaal.

Rinus

RVS lassen is niet voor iedereen weggelegd. Hebben jullie daar voorbeelden van, want ik vind dat wel een veilig idee, de zekerheid dat de bodem niet eronder uit kan vallen.

Rinus

Mailtje naar Brouwland gestuurd, die site uit de UK heeft ze niet op voorraad...

Bedankt voor de tips tot dusver.

CeesM

Ik heb al een keer of 13 met mijn Easybrew 30 gebrouwen, en dat het onderfilter doorzakte bij de moutstort heb ik nog niet meegemaakt.
Als zoiets gebeurt lijkt het mij een fabrikagefout en moet het onder de garantiebepalingen vallen. Dus contact opnemen met je verkoper.

André de Laat

Citaat van: BertusBeensteen op 19-07-2019  21:17 uIk ben niet zo van de handleidingen en bij het bekijken van de onderdelen was mijn logische gedachte inderdaad de onderste plaat met de bolle kant naar boven. Op die manier zorgt het gewicht van de mout er voor dat de plaat zich verder in de korf drukt.

Handleidingen lezen? Tja, ik doe het altijd. Zelfs voordat ik een product bestel. Eender wat ik bestel. Ik wil ze niet de kost geven waarbij de handleiding mét de doos bij het oud papier verdwijnen. En dan komt men hier vragen hoe het toch komt dat zo´n filterplaat door een moutkorf zakt. Ik heb de handleiding net even zelf gedownload en daarin staat toch duidelijk hoe die onderste filter geplaatst dient te worden. Negeer je dat, dan is het je eigen schuld wanneer je filter door de moutkorf zakt.

Rinus

Citaat van: André de Laat op 05-05-2020  19:02 uHandleidingen lezen? Tja, ik doe het altijd. Zelfs voordat ik een product bestel. Eender wat ik bestel. Ik wil ze niet de kost geven waarbij de handleiding mét de doos bij het oud papier verdwijnen. En dan komt men hier vragen hoe het toch komt dat zo´n filterplaat door een moutkorf zakt. Ik heb de handleiding net even zelf gedownload en daarin staat toch duidelijk hoe die onderste filter geplaatst dient te worden. Negeer je dat, dan is het je eigen schuld wanneer je filter door de moutkorf zakt.
Lijkt mij niet geheel correct; ik heb het exact gedaan zoals in de handleiding staat, maar is toch fout gegaan. Volgens mij klopt de handleiding niet en staat het er verkeerd om in, hoewel de handleiding niet expliciet duideiljk is, volgens mij is het inderdaad beter de bolle kant naar boven te houden.

Rinus

Citaat van: CeesM op 05-05-2020  19:00 uIk heb al een keer of 13 met mijn Easybrew 30 gebrouwen, en dat het onderfilter doorzakte bij de moutstort heb ik nog niet meegemaakt.
Als zoiets gebeurt lijkt het mij een fabrikagefout en moet het onder de garantiebepalingen vallen. Dus contact opnemen met je verkoper.
Ik denk niet dat ik bij van der Kooy aan hoef te kloppen met dit probleem. Overigens is de binnenmantel ook ingedeukt en dus beschadigd door de schrik reactie.

CeesM

Citaat van: Rinus op 05-05-2020  19:15 uIk denk niet dat ik bij van der Kooy aan hoef te kloppen met dit probleem. Overigens is de binnenmantel ook ingedeukt en dus beschadigd door de schrik reactie.
Ook dan zou ik zeker aankloppen bij van der Kooy. De nevenschade is ontstaan als gevolg van de fabrikagefout. ;)

Kiekeboe

Wat een oeverloos gesukkel toch met al die brouwautomaten. Beter enkele grotere soepketels kopen en een roerlepel.

Rinus

Citaat van: Kiekeboe op 05-05-2020  19:49 uWat een oeverloos gesukkel toch met al die brouwautomaten. Beter enkele grotere soepketels kopen en een roerlepel.
Ik ben benieuwd naar de details van uw opstelling, maar dat mag in een ander topic wat mij betreft.
Het gaat hier gaat om de brouw automaat en dan specifiek problemen met de bodemplaat.

middelaersch

Citaat van: Rinus op 05-05-2020  19:15 uIk denk niet dat ik bij van der Kooy aan hoef te kloppen met dit probleem. Overigens is de binnenmantel ook ingedeukt en dus beschadigd door de schrik reactie.

Dat zou ik zeker wel proberen als ik in jouw situatie zat.

André de Laat

Citaat van: Kiekeboe op 05-05-2020  19:49 uWat een oeverloos gesukkel toch met al die brouwautomaten. Beter enkele grotere soepketels kopen en een roerlepel.

Klopt. Als ik dat allemaal zo lees gewoon 1 brok ellende.

ExPeteriment

Citaat van: André de Laat op 05-05-2020  22:17 uKlopt. Als ik dat allemaal zo lees gewoon 1 brok ellende.
Mijn brouwautomaat gebruik ik naar volle tevredenheid. Het omdraaien van de bodem heb ik op dit forum vernomen, net zoals hoe om te gaan met grofte schroten, snelheid rondpompen, lengte overlooppijp, snelheid spoelen/takelen, "dode ruimte" etc. Zomaar toepassen uit het boekje levert inderdaad heel wat vraagtekens op. Na enige studie en tips toch prima toepasbaar.

Ook bij pannen en emmers heb je tips en studie nodig.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.