Vergistingstemperatuur onderhouden

Gestart door Eliah, 16-07-2019 10:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eliah

Hoe kan ik de temperatuur van mijn gistingsvat goed onder controle houden? De meeste recepten zeggen altijd om de temperatuur de eerste 3 dagen niet boven de 18°C te laten gaan om smaakafwijkingen te voorkomen. In mijn kelder is het op dit moment 21 graden. Welke apparatuur kan ik gebruiken om het op 18°C te houden? Hoe doen ze dat in professionele brouwerijen?

Thanks for the tips!

BrouwMark

Bouw een koelkast om, zoals zoveel hobbybrouwers al gedaan hebben. Zoek naar eens op vergistingskast.

Eliah

Citaat van: BrouwMark op 16-07-2019  10:57 uBouw een koelkast om, zoals zoveel hobbybrouwers al gedaan hebben. Zoek naar eens op vergistingskast.

Waw is nog redelijk simpel zelfs, bedankt!

Jacques

Citaat van: Eliah op 16-07-2019  10:53 uHoe kan ik de temperatuur van mijn gistingsvat goed onder controle houden? De meeste recepten zeggen altijd om de temperatuur de eerste 3 dagen niet boven de 18°C te laten gaan om smaakafwijkingen te voorkomen. In mijn kelder is het op dit moment 21 graden. Welke apparatuur kan ik gebruiken om het op 18°C te houden? Hoe doen ze dat in professionele brouwerijen?

Thanks for the tips!

Hier is heel veel over geschreven op dit forum.

Er is zelfs een tag waarin topics over dit onderwerp verzameld zijn.
Zie de tag temperatuurcontrole Heel veel mogelijkheden komen voorbij.

Oscar

Citaat van: Eliah op 16-07-2019  11:35 uWaw is nog redelijk simpel zelfs, bedankt!

STC-1000 is het toverwoord.... :brouwen:

Jacques

Citaat van: Oscar op 16-07-2019  22:02 uSTC-1000 is het toverwoord.... :brouwen:

Het huidige toverwoord is Inkbird...  :)

De ontwikkelingen op dit vlak gaan voort.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.