Beginneling

Gestart door jeroenS, 01-03-2006 15:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenS

Hallo,

Ik ben Jeroen en ben nieuw hier. Ik ben 29 jaar, en heb in die tijd al heel wat van lekkere biertjes kunnen genieten.
Ik was een beetje aan het googlen op PD en zo ben ik hier terecht gekomen.

Na wat lezen hier, lijkt het me echt wel interessant om zelf bier te gaan brouwen.

Maar ja, ik ben een beginneling dus ik weet totaal niet waar te beginnen.
Is het verstandig om zo'n starterspakket aan te schaffen? http://www.brouwland.com/egoracatalog/form_product.asp?id=3149&cat=57&new=&promo=&nxt=&ext=1&desc=&prv=&count=1

Het is in ieder geval een leuke site, en ik hoop hiermee een nieuwe hobby gevonden te hebben

mvg Jeroen

Oscar

Jeroen,

Zo te zien is dit wel een mooi beginnerspakket waar een paar mooie onderdelen inzitten (koeler, moutmolen en gistvat). Maar pas op.... brouwen schijnt verslavend te zijn en er zijn geen afkickcentra voor.  :D

Groeten en gezondheid
Oscar

Adrie

Welkom, Jeroen,

Vergeet niet de bierbrouwcursus door te lezen.

Dat brouwpakket van Brouwland is wel erg duur. Voor veel minder geld, wat zoekwerk bij tweedehandswinkels of op internet en wat geknutsel kun je voor heel wat minder geld een brouwinstallatie bij elkaar sprokkelen. In DEZE index vind je een hoop ingangen naar onderwerpen die op dit forum besproken zijn.

Succes en vergeet vooral niet je vorderingen hier te melden.

Henielma

Jeroen23,

Het is inderdaad een leuke hobby. Met dat pakket kan je volgens mij wel goed beginnen maar misschien is het nog leuker om op dit forum te zoeken naar hoe een aantal delen zelf te maken. Je kan dan voor hetzelfde geld met wat meer werk betere spullen krijgen. Het zoeken hoe te maken en het maken is tevens ook een leuk begin van deze hobby. Om alvast eens wat te proberen zou je kunnen starten met een bierkit (literblik wortstroop) van bijvoorbeeld Brewferm. Hiervoor heb je minder spullen nodig om toch al wat bier te kunnen laten gisten en proeven.

Ondertussen dat dit bier gist en rust kan je op het forum op zoek gaan naar:
Een hevelfilter van koperbuis
Tegenstroomkoeler
Moutmolen met walsen
Twee weckketels van marktplaats.nl

Hierna kan je met mout gaan brouwen.


Henielma

jeroenS

Mij lijkt/leek zo'n startersset wel makkelijk zodat ik dan in ieder geval alles heb wat nodig is.

Ik heb die spullen nog nooit gezien. Dus laat staan dat ik sommige dingen zelf moet maken.
Ik heb even op het prikbord gekeken wat aangeboden word, en zoveel is dat ook niet.

Maar mocht er nog iemand voor mij bruikbare spullen in de aanbieding hebben dan ben ik zeker geinteresseerd.  :biersmile:









jeroenS

Even een tussenstand van zaken, anders denken jullie nog dat ik het opgegeven heb.  ;)

Morgen ga ik een rondje Belgie doen. Via Marktplaats heb ik een weckketel + brander en een rvs pan van 40 liter gevonden. ( allebei in Belgie)
Ik heb ook al een rvs koelspiraal op de kop kunnen tikken. Hevelfilter ga ik van de week ook maken.

De rest ga ik morgen bij Brouwland halen.

Dus binnen nu en 1 a 2 weken kan ik gaan brouwen ! (proberen in ieder geval)

jeroenS

Hoi, ben ik weer.

ben een tijdje druk geweest. Heb nog geen bier gebrouwen, maar heb wel speciaal daarvoor mijn huis verkocht. ;)

Over 5 weken krijg ik een huis met een garage. Daar kan ik zoveel bier brouwen zoveel als ik wil. In dit huis had ik geen garage, dus toch niet makkelijk.

Dus over een maandje of 2 kan ik eindelijk gaan beginnen. :pan:

Tsjerk

Jij pakt het wel direct goed aan: "verhuizen voor een hobby"

In ieder geval succes met de verhuizing. Een eigen brouwsel voor een housewarming zit er met nog 5 weken te gaan niet meer in.


 :degroeten:  Tsjerk

jeroenS

Heb niet speciaal daarvoor mijn huis verkocht hoor, maar het komt wel goed uit. :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.