Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Discussie nav prijswinnende tripel  (gelezen 3124 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwschuur de Vissenkom
Re: Discussie nav prijswinnende tripel
« Reactie #25 Gepost op: 14-09-2019 19:30 u »
Met de m-41 word eerder een sterke blonde, toevallig staat hier nu een vergelijkbaar recept op

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline middelaersch

• Super lid
  • Land: nl
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
Re: Discussie nav prijswinnende tripel
« Reactie #26 Gepost op: 15-09-2019 00:15 u »
Het zullen beiden stevige jongens worden want het begin-SG kwam net iets hoger uit dan verwacht.

Gist vervangen door M41.

Uitgegist en aan het lageren nu.

Wat was je begin en eind SG? Als je T58 vervangt door M41 moet je je recept eigenlijk aanpassen, anders krijg je waarschijnlijk een veel sterker bier.
Ik heb van het voorjaar een onderzoekje gedaan met deze twee gisten (en daarnaast nog M47), dus ik vind dit wel interessant...

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,39118.msg599842.html#msg599842

Tags: