Verloting Inkbird ITC 308 Wifi

Gestart door Jacques, 08-07-2019 21:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cobus

Nog geen jaar aan het brouwen met een Easybrew 30. Vanaf het begin gewerkt met een koelkast met een inkbird 310. In het begin nog met een 60 W warmtelamp maar de laatste keer met een 25 W warmtelint direct rond het vergistingsvat. De temperatuurschommelingen waren nu een stuk kleiner geworden.
Met Wi-Fi is nog beter in de gaten te houden hoe het temperatuurverloop is.

Niels_Brouwer

Momenteel een STC-1000 in gebruik, helaas geen wifi functie.
Dit zou met een Inkbird opgelost zijn  :)

Johan_vL

Hoi Medebrouwers,

Op dit moment gebruik ik een Inkbird 308 en een 310T. Ik gebruik ze beide in een koelkast met een buisverwarming, eerder had ik gloeilampen en ook een keramische terrarium lamp in gebruik voor de verwarming, maar de buisverwarming bevalt veel beter. Het lijkt gelijkmatiger te gaan.

Een wifi inkbird heb ik reeds naar gekeken en lijkt een mooie aanvulling, mede omdat je op afstand de instellingen kunt wijzigen. Dus samen met mijn gärspund mobil van Speidel, waarmee ik de vergisting kan volgen via wifi, een mooi systeem om van afstand de vergisting te kunnen sturen. Hiermee bedoel ik, dat je kunt zien, wanneer de vergisting over zijn top is en de temperatuur iets kan bijstellen naar boven en dat allemaal van afstand. Super voor alle bier-nerds naar mijn idee :-)

Brew on  :brouwen:

Guppie

Brouwen met een Easybrew 30 en soms nog met een weckpan (Biab).
De brewbucket gaat momenteel in een koelkast aangestuurd met een stc 1000, maar die is er al een keer mee gestopt.
Door mijn beroep zit ik regelmatig 8 weken op zee (zeevarend) in deze weken zou ik graag een pils lageren, lijkt me geweldig om de temperatuur op afstand te kunnen controleren.

Brouwert

Leuke actie weer!

Ik heb sinds kort een koelkast met warmtekabel om mijn vergistingstemperatuur in de hand te houden.
Ik gebruik nu een inkbird controller om deze aan te sturen, maar met een WIFI eenheid is het natuurlijk helemaal mooi om dat op afstand te kunnen doen!

Adbrouwt

Brouw met twee elektrische weckketels en een javalhevel. Voor de vergisting gebruik ik een plastic carboy van 20 liter. Voordeel is dat je dan mooi je vergisting kunt volgen. Deze staat in een tafelkoelkast waarin een gloeilamp zit. Deze worden aangestuurd door een stc-1000.

groeten
 :degroeten:

elBieros

Mijn vergistingskoelkast staat op zolder, ik vergist in een kunststof carboy en de temperatuur wordt nu gereguleerd met een verwarmingskabel aangesloten op een InkBird zonder wifi.

Als ik effe naar zolder ga om de temperatuur te controleren krijg ik altijd meteen een klusje mee van moeder de vrouw (kun je even de was uit de wasmachine halen en ophangen?) dus het zou wel handig zijn om vanuit mijn luie stoel de boel te kunnen checken...  ;D

gr, elB

BenjaminA7X

Ik brouw nu met het BIAB systeem.
Mijn vergistingsflessen gaan de trappenkast in, hier staan ze veilig, maar helaas is er niks te controleren/regelen. voordat ik grotere batches ga brouwen wil ik investeren in een vergistingskast. De InkBird zou daar een heel mooi begin van kunnen zijn.

Roelof

Ik regel momenteel de temperatuur in de koelkast met de STC 1000.
Bevalt goed, maar heeft geen wifi.
Vandaar dat ik meedoe met deze verloting van de inkbird .

Erny

Regel mijn temp in een koelkast die ik gratis via de buurt app heb weten te bemachtigen.
Daarnaast gebruik ik ITC-306T. een verwarming element heb ik (nog) niet.
Een tweede inkbird is meer dan welkom. Ik zou graag nog een vergistingskast willen maken.


Richard3

Ik wil ook wel kans maken op deze inkbird.
Ik brouw momenteel met een lazybrew 30, hiervoor met ketels op t vuur. Ik moet zeggen dit is wel wat makkelijker, maar zware bieren zijn een uitdaging met de lazybrew.
Vergisting in een kunststof gistvat van 30 liter of een RVS Polsineli vat van 50 liter, onlangs nog een fastferment van 26 liter op de kop getikt. Alle passen allemaal makkelijk in mijn manhoge koelkast. Koelen en verwarmen wordt nu aangestuurd met een stc1000. Verwarmen gebeurt met een 75 watt terrarium lamp.

Léon Kanters

Ik brouw momenteel met een Bulldog Beerbrewer V2 25 liter.
Dit vergist ik in mijn Brewbucket 7G. Helaas vergist ik op het moment nog niet gecontroleerd.

Ik ben wel de mogelijkheden aan het bekijken in mijn appartement of kelder iets van een vergistingskast te gaan bouwen. Een Inkbird zou hier natuurlijk enorm bij helpen :) (Voornamelijk om over de drempel te stappen om eraan te beginnen).

Bierpionier

Ik brouw momenteel nog op pannen op het fornuis. Probeer deze zomer weer wat te gaan brouwen. Ik heb een Gist kast met een temperatuur regeling maar zonder Wi-Fi. Hoe mooi zou het zijn als ik het proces echt kan volgen, ook wanneer ik een paar dagen niet thuis ben. Op deze manier kan ik mijn bier gaan verbeteren.

De HaAn

Ik brouw mijn bieren in mijn brouwstellage met 2x 30 liter fust en pan van 50 liter. Ik heb 2 branders waardoor ik in circa 2 uur langer 2 brouwsels heb. Vorige maand een vergistingskast met een regelaar in elkaar geknutseld. Meestal doe ik de hoofdgisting met een blow off en zodoende kunnen er niet 2 vaten in met een regelaar extra kan ik vergelijken wat het makkelijkst is en eventueel hoofdgisting in 2  kasten en nagisting in 1 kast kan ik de andere weer instellen op 4/6 graden voor een koude versnapering :proost:

DavidR

Na een paar jaar BIAB op het gasfornuis te hebben gebrouwen brouw ik nu anderhalf jaar met een Easybrew50. Mijn gistkast wordt al aangestuurd door een Inkbird, en de vergisting volg ik via een iSpindel. De vergistingsgraad en temperatuur zijn dus al op afstand te zien, het zou mooi zijn als ik de temperatuur ook op afstand zou kunnen regelen.

Jacques

De trekking is verricht. Zie het eerste bericht van dit topic.

Daar zie je ook informatie over de mogelijkheid om nog een keer voordelig een Inkbird te bestellen.

Puck


Bierpionier

Gefeliciteerd Edwin, veel brouw plezier ermee!

De HaAn


CommissarBas

Leuke dingen om te winnen hier. Gefeliciteerd!

Pimmels


Edwin brouwt

Wauw, super, wat leuk!


Ik ga de aankomende zomertijd nog zeker een paar keer brouwen en zal een mooi verslag schrijven.
 :brouwen: :biersmile: :brouwen:

Vlisbier

Edwin gefeliciteerd en veel brouwplezier ermee.
Ik heb hem van de week met korting besteld en ook al ontvangen.

We gaan zien hoe dit werkt.
STC 1000 ingebouwd in kunsstofkastje komt te koop.

magicjantje

Proficiat Edwin, veel plezier ermee.

Inkbird

Inkbird Prime-dagkortingen voor Prime-lid lopen nu op Amazon, geniet ervan.
------------------------------------------------------------------------------------------
Inkbird Prime day discounts for prime member is running now on Amazon,enjoy them.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.