Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Verloting Inkbird ITC 308 Wifi  (gelezen 3023 keer)

Offline Scorpionrose

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Verloting Inkbird ITC 308 Wifi
« Reactie #50 Gepost op: 09-07-2019 22:45 u »
Ik brouw in een omgebouwde bulldog ketel. Het losse pompje is vervangen door een grotere vaste pomp met vaste leidingen voor het rond pompen. Het vergisten doe ik in een omgebouwde koelkast voorzien van een warmtelint en een inkbird (zonder wifi)
Nu ga ik binnenkort een 2de klimaatkast bouwen waar ik een Inkbird prima voor kan gebruiken.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline aldo

• Super lid
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
« Reactie #51 Gepost op: 09-07-2019 22:46 u »
Brouwen doe ik lekker ouderwets met weckketel op butagas.Voor de vergisting heb ik een staande vriezer die gestuurd wordt met een stc1000 variant uit China... als mijn ouders hem tenminste niet in gebruik hebben om een koe in stukjes in op te slaan. 8)  Maar de koe is nu op dus mag hij weer gistkast zijn.

Zou mooi zijn als de Inkbird de chinees kan vervangen zodat ik kan koelen EN verwarmen... Die chinees kan maar een ding schakelen en kan dan beter dienst gaan doen bij het kaasmaken.

Offline De Stadse Leeuw

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Brouwerij De Stadse Leeuw Instagram
« Reactie #52 Gepost op: 09-07-2019 23:46 u »
Ik heb een aantal brouwsels achter de rug. Nu ben ik bezig om een vergistingskast te bouwen. Dit doe ik door middel van een oude koelkast die ik nog had staan. Hierbij is de ITC308 uiterst handig! Tot voorheen deed ik de vergisting gewoon ongecontroleerd. Ik zet het vat (afhankelijk van de temperatuur) in een bepaalde kamer. Soms in de kelder, ligt een beetje aan welke temperatuur ik wilde.

> Ideaal? Het kan zeker beter, dus vandaar een gistkast met hopelijk een hele mooie ICT308 regelaar :D

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #53 Gepost op: 10-07-2019 00:11 u »
Ik doe met liefde mee!

Ik brouw met 1X 70L maischketel, met koperen hevelfilter.
Daarnaast gebruik ik een 30L elektrische weckketel om het spoelwater te verwarmen en een 70L kookketel.
De vergisting doe ik in een 60L plastic gistvat, welke op de juiste temperatuur wordt gehouden in een klimaatkast.
Deze bestaat uit een oude koelkast met een gloeilamp erin, en de temperatuur wordt gereguleerd met een STC-1000.
Voorlopig volstaat deze nog uitstekend, maar zo'n Inkbird met wifi is een hele mooie additie. Dat vind ik namelijk teveel gedoe om zelf te bouwen.

Offline henkg

• Junior lid
  • **
« Reactie #54 Gepost op: 10-07-2019 07:59 u »
Nu heb ik nog dit (hier in test-opstelling):

(Warmtefolie 35 W en PC-ventilator in de koelkast:12V. Een oude PC-voeding -uiteraard buiten de koelkast- levert die 12V)

Helaas "plakt" het relais voor koelen, heel soms. Gevolg is dat er dan gelijktijdig gekoeld en verwarmd wordt.
De STC-1000 moet dus vervangen worden.

Door deze te winnen Inkbird. Mét WiFi: lekker makkelijk om de temperatuur te volgen en naar het einde iets bij te stellen.
Het zou mooi zijn als de app een alarmpje geeft bij een afwijking van het ingestelde temperatuurinterval.

Offline birdieb

• Junior lid
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 10-07-2019 08:13 u »
Ook ik doe graag mee.

Brouw met 2 x 33 liter pan. Daarna gaat het in het gistvat, welke in een koelkast staat met daarin ook een verwarmingselement.
De koeling en verwarming hiervan worden geregeld door een stc1000.

Offline joosttox

• *
« Reactie #56 Gepost op: 10-07-2019 08:16 u »
Momenteel maak ik gebruik van STC1000 in een oude koelkast. Erg benieuwd naar gebruikersgemak van de Inkbird en het stroomverbruik om zo gemakkelijk en voordelig de vergisting te kunnen controleren.

Offline Walsingham

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Elke dag is brouwdag.
« Reactie #57 Gepost op: 10-07-2019 09:09 u »
Hey allen, leuke verloting!
Momenteel ben ik reeds enkele maanden aan het brouwen en heb al verschillende zelfgemaakte recepten uitgeprobeerd: Belgisch blond, Cascade IPA, Witbier, IPA met caramout en dubbel koudhoppen (citra, Cascade en amarillo), tripel met opgekweekte Westmalle gist uit de fles, brut IPA met mosaic en simcoe, en nu staat er een pils te hergisten op fles. Deze laatste heb ik kunnen maken sinds ik een tweedehandsfrigo heb gekocht en met behulp van de gewone inkbird (zonder stappen of wifi) op de juiste temperatuur gekregen. Momenteel staat er ook een witbier te vergisten, waar ik binnenkort frambozen aan ga toevoegen.
Ik zou de inkbird wifi uitstekend kunnen gebruiken om mijn opstelling te upgraden en van overal mijn fermentatie te kunnen opvolgen.

Groetjes uit Brussel

Offline MartijnNOP

• Junior lid
  • **
« Reactie #58 Gepost op: 10-07-2019 09:15 u »
Hier ook een STC1000 gebruiker die wel een stapje veiliger wil.

Offline Emiliotc

• *
« Reactie #59 Gepost op: 10-07-2019 09:38 u »
Ik gebruik op dit moment de STC-1000. De Inkbird met wifi lijkt mij leuk!  :)

Offline magicjantje

• *
« Reactie #60 Gepost op: 10-07-2019 09:42 u »
Zelf ben ik nog maar een beginner.
Nog maar 2 brouwsels gemaakt, en dunkel weizen een en Engelse IPA achtige.
Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat ik een vergisting kast nodig heb.
Nu brouw ik met pannen en dat zal voorlopig zo blijven maar het vergisten zal meer gecontroleerd moeten, zodat ik niet aan bepaalde seizoenen gebonden ben ivm de temperatuur in mijn schuurtje.

Nu dus voorzichtig op zoek naar een oude koelkast.
En dan ombouwen.

Offline 3,14t

• Boven 10 berichten
  • *
  • 2 Beer Or Not 2 Beer
« Reactie #61 Gepost op: 10-07-2019 12:42 u »
Ik wil ook graag aan de verloting meedoen.
Eentje met WiFi geeft weer extra info!

Offline snowmansion

• Junior lid
  • **
« Reactie #62 Gepost op: 10-07-2019 13:45 u »
Ik brouw nu zelf met een losse elektrische maisch/kook pan- en filteremmer. Mijn vergisting verloopt sinds kort in een SS Brewtech brewbucket en wordt aangestuurd via de Inkbird. 
Met deze WiFi versie hoop ik nu ook de vergisting buiten de deur te kunnen volgen.

Offline Arjen1969

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #63 Gepost op: 10-07-2019 13:46 u »
Ik doe graag mee. In de afgelopen jaren heb ik inmiddels een redelijke set met brouwspullen, van pannen en emmers brouw ik inmiddels in een brewmonk, wat ervoor heeft gezorgd dat ik constanter kan brouwen en bij herhaling van een recept toch redelijk dezelfde uitkomst heb.

Het enige wat ontbreekt is een gistingskast, en laat ik nu net een tafelmodelletje hebben gescoord! Moet hem nog bouwen inclusief verwarming, maar dan is die inkbird natuurlijk wel een hele mooie extra accessoire die ik graag zou willen hebben!

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
« Reactie #64 Gepost op: 10-07-2019 13:54 u »
Ja ook ik doen graag mee met de verloting.
Op dit moment heb ik een stc-1000 ingebouwd in een oude houten wijnkist, daarmee ik gecontroleerd vergist in een koelkast.

Offline Sjaak_Deventer

• De Roode Toren
  • Super lid
« Reactie #65 Gepost op: 10-07-2019 14:46 u »
Ik doe graag mee met de verloting. Momenteel heb ik een STC-1000, maar met deze wifi scheelt het mij straks een paar keer de gevaarlijke keldertrap af te dalen.

Offline KarmeFrank

• Vol lid
  • Brouwvereniging Rotterdam
    • brouwvereniging Rotterdam
« Reactie #66 Gepost op: 10-07-2019 16:31 u »
OP dit moment vergist ik gecontroleerd met een Inkbird ITC 308 op een ander locatie dan waar ik zelf woon. Moet dus heel veel heen en eer rijden om te controleren en aan te passen wanneer de tenp omhoog moet. Het zou heel fijn zijn dit vanuit mijn luie stoel thuis te kunnen doen  :proost:

Offline BLUB

• Senior lid
  • zonder BLUB geen bier!
« Reactie #67 Gepost op: 10-07-2019 16:46 u »
Gebruik al jaren stc-1000 dus zo,n Inkbird lijkt mij wel wat, weer een verbetering.

Doe graag mee.

:degroeten:

BLUB

Offline AlexK

• *
« Reactie #68 Gepost op: 10-07-2019 18:25 u »
Ik zet de vergistingsketel (rvs) in de woonkamer. Ik heb een verwarmingsband die ik met een klokschakelaar aan kan zetten, maar blijft behelpen.
Koelen kan ik nog niet.

Offline Brouwerij Mennekes

• Junior lid
  • **
  • Dommelen kent meer dan Dommelsch
    • Brouwerij Mennekes
« Reactie #69 Gepost op: 10-07-2019 19:07 u »
Laten we ook eens meedoen aan de loting.

Mijn vergistingskast met stc1000 is nét klaar, maar wil eigenlijk meteen al eentje er naast gaan zetten. Zou mooi zijn om eens te kunnen vergelijken wat de voor en nadelen zijn tussen deze 2 setups.

Grt,

Martijn

Offline Tjardo

• Super lid
  • Proost!
« Reactie #70 Gepost op: 10-07-2019 19:33 u »
Ik brouw in een Grainfather en vergist in een SS Brewtech 7 Galon BME welke in een laboratoriumkoelkast staat waarin twee 40 watt gloeilamen en een ventilatortje. Temperatuurcontrole met een normale Inkbird 308 zonder wifi. Lijkt me super als ik de temperatuur via wifi kan instellen en volgen...

Offline Henkw

• Walchers Wijnmakers- en Bierbrouwers Gilde
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Zonder brouwen geen drinken
« Reactie #71 Gepost op: 10-07-2019 21:16 u »
Ik gebruik al sinds deze verkrijgbaar was in Nederland de Grainfather. Toen de nieuwe controller op de markt kwam heb ik die er ook bij gekocht. Vergisten doe ik in een koelkast die wordt aangestuurd door een STC1000. Voor het verwarmen zit er een gloeilamp in gemonteerd. Vergistingsvaten zijn van RVS en komen van Polsinelli in Italië

Offline Semwise

• *
« Reactie #72 Gepost op: 10-07-2019 21:59 u »
Grote batches vergist ik in een cct die ik met brewpi verwarm/koel.
Maar geregeld komt er een testbatch tussen vliegen die ik in een kleine verwamingskast zet.
Zou tof zijn als ik deze met de inkbird beter kan monitoren.

Offline ExPeteriment

• Vol lid
« Reactie #73 Gepost op: 10-07-2019 22:05 u »
De temperatuur op mijn Daalderop installatie regel ik al jaren remote met eigen geknutseld spul. Dit te vervangen door een inkbird op wifi lijkt me gaaf. Ik doe graag mee met de verloting.

Offline Gerrie

• *
« Reactie #74 Gepost op: 10-07-2019 22:58 u »
Ik zou graag deze inkbird uit proberen. Ik heb een 2e koelkast klaar staan maar daar zit nog geen regeling in. Ik vind het altijd leuk om op afstand bij te houden wat mijn bier doet.

Tags: