Verloting Inkbird ITC 308 Wifi

Gestart door Jacques, 08-07-2019 21:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PDGRRR

Ik brouw met 2 pannen waarvan ik voor 1 een filterbodem heb gemaakt om in te kunnen maischen. Vergisten gaat gecontroleerd in een klimaatkast met behulp van een STC1000 en indien deze vol zit gebruik ik een Inkbird ITC-308 in combinatie met een verwarmingsriem in mijn kelder (zodat ik geen koelfunctie nodig heb).

joenedu

Wij brouwen met een Bulldog Brewer, een automatische ketel dus, meestal in de overkapping in de tuin. Nog wel lekker roeren tijdens het maischen, ook de temperatuurstappen doen we lekker met de hand. Vergisten doen we in een koelkast (ex-inbouw) met een STC-1000, maar bij mijn vader staat er eentje met een Inkbird, die zou ik ook wel graag willen hebben. Helemaal met Wifi, ideaal om de temperatuur in de gaten te houden.

Wilcovz87

Wat zou het fijn zijn om vanuit je luie stoel je vergisting in de gaten te houden.. ik brouw nu met een easybrew en de vergisting regel ik met een inkbird 308 (zonder WiFi) doormiddel van een koelkast en een terrarium lamp dit verloopt soepel, ik heb gelukkig geen hoge temperatuurschommelingen en 8 van de 10 keer staat de koelkast of lamp niet aan.

Ik zou graag de nieuwe inkbird willen winnen voor een nog overzichtelijker proces.

Thamerdal

Ik zou ook wel eens willen weten of zo'n Inkbird iets toevoegt ten opzichten van mijn STC-1000 die ik nu gebruik.
Ik doe graag mee dus!

de Machtige Wil

Ik doe ook graag mee.

Momenteel heb ik al een Inkbird zonder WIFI welke ik gebruik in een omgebouwde koelkast. Omdat ik vaker wil brouwen wil ik uitbreiden met een tweede klimaatkast. Hierin kan ik de ITC 308 met Wifi goed gebruiken.

Groet,

Wilrik

Maran van Brakel

Ik zit te denken om een 2e koelkast te nemen om mijn gebottelde bier op constante temperatuur te laten rijpen.
De huidige koelkast doet dienst als vergistings-kamer en met de wijn-koelkast kan ik geen pils laten rijpen.

jorgvde

Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met een brouwcursus bij Brouwerij de Kemphaan. Vanaf 0 geleerd om te brouwen, eerst met extract en toen vol mout. Eerst begonnen met pannen op een gaspitje. Om mijn brouwdagen iets in te korten heb ik een Easybrew 30 aangeschaft. Voor het vergisten heb ik momenteel 2 koelkasten. Op 1 zit al een Inkbird ITC-308, hier ben ik super tevreden over. Makkelijk in gebruik geen gedoe met elektra. Op de andere koelkast zit een STC-1000, hier ben ik niet zo gerust op, zelf ben ik niet heel handig met elektra en het voelt een beetje houtje-touwtje aan en niet heel veilig. Deze zou ik dus heel graag willen vervangen voor een Inkbird. De versie met Wifi is helemaal mooi om het hele vergistingsproces ook nog te monitoren en aansturen via een app.

illsn-z

Ik doe graag mee.
Voorheen kon ik gecontroleerd vergisting en was daar super tevreden over. Maar door vervoer met verhuizen is de  STC-1000 kapot gegaan en kan ik niet meer gecontroleerd vergisten. Dus op het moment kan ik niet meer gecontroleerd vergisten, alleen maar proberen de temperatuurverschillen niet de groot te laten worden.

Ernesto

Ik doe graag mee. Ik heb 2 gistkasten waarvan 1 met STC 1000 en 1 met de inkbird (zonder wifi). Het lijkt me ideaal om temperatuur te kunnen volgen/aanpassen als ik een aantal dagen van huis ben.  :brouwen:

beermenke

Uiteraard doe ik graag mee.
Over het huidige gecontroleerd vergisten ben ik best tevreden doch altijd voor verbetering vatbaar
Fastferment in koelkast. Ik koel altijd terug tot gisttemperatuur
Naar gelang de buitentemperatuur stuur ik met een ut200 of de koelkast aan of een verwarmingsriem
Voor 20 liter werkt dit naar behoren.
Het gecontroleerd vergisten is een genot.

hobbybob

We doen mee, hij bevalt uitstekend

Het beste bier brouw jezelf


Davester

Yes, Inkbird met wifi, dat zou gaaf zijn.

We brouwen nu op gas, met 50 liter fusten. Superhobby gevonden, we hebben er pas 3 gebotteld.
We hebben inmiddels de koelkast opgeofferd om daar gecontroleerd in te vergisten, eerste keer dat we dat gedaan hebben is nu met onze session ipa. Daarvan hebben we 2 kratjes kunnen bottelen, 2 grote flessen en 8 blikjes. JAJA, we kunnen ook blikken.

Deze inkbird zou een zeer welkome toevoeging zijn op ons gerief :)

Fijne vakantie allen!

JanEric

Ik doe graag mee met de verloting.
Brouwen doe ik met een weckketel en een grote kookpan met brander.
Heb nu een STC-1000 in een zelfgetimmerde houten behuizing, en een Inkbird lijkt me een hele vooruitgang, al was het alleen al qua veiligheid. (en de wifi natuurlijk).

John

Ik brouw nu (thuis) met een Herms en Grainfather maar wil mijn vergisting(stemperatuur) beter kunnen monitoren. Gebruik nu een STC 1000.

TeVeHa

Ik heb een grainfather en tropische vissen. Wat heeft dàt met mekaar te maken? Helemaal niks, wàs het niet dat ik de kamer waar de vissen zitten op een gelijkmatige temp. houd van 20°, ( voor de kenners, de vissen zitten in 25° maar de kamer is dan 20°) dààrin vergist ik mijn biertjes én ik heb een koele kelder die wel wat schommelt natuurlijk tussen winter en zomer maar ik kijk niet op een graad meer of minder, zo'n fijnproever ben ik niet?

Puck

Natuurlijk doe ik graag mee! Ik brouw thuis nog op gas en diverse pannen of gedeeltelijk met hulp van een temperatuur gecontroleerde elektrische weckpan, hevelfilter of biab en hopzakjes. Uiteindelijk beland het brouwsel in een van de twee temperatuur gecontroleerde tafelkoelkasten. Een uitgerust met een STC1000 in een houten kistje en de ander met een Inkbird zonder wifi.  Wil graag de oudere STC1000 en verwarmingsbronnen in de koelkast vervangen. Ook ben ik bezig om een Ispindel te solderen en in elkaar te zetten. Lijkt mij mooi om de Ispindel te testen met de Inkbirds in de toekomst qua temperatuur aanduiding. Ik heb nog veel meer plannen maar zo weinig ruimte...  :nut:

HOPTOR

Ben een beginnend bierbrouwer. Al wel bij familie mee helpen brouwen.
Volgende week ga ik mijn eerste biertje thuis brouwen.
Nu mijn brouwkelder nog verder aan het installeren.
De Inkbird zou een geweldig cadeau zijn. Koelkast heb ik al in mijn bezit.

Deze testen zou ik graag doen.

Markie Mark

Ik ben benieuwd naar deze Inkbird en zou deze graag willen proberen. Sinds januari van dit jaar brouw ik bier thuis en breidt langzaam en low cost uit. Zo heb ik nu twee emaille kookpannen van 30 liter waarin ik op het gasfornuis maisch en kook. Ik brouw volmout met een simpele schrootmolen en door zelf de temperatuur te regelen en te roeren. Het gecontroleerd vergisten was het grootste gemis en daarvoor heb ik inmiddels een koelkast van 240 liter gevonden en een verwarmingsmethodiek ingebouwd. In deze koelkast passen mijn Speidel plastic vergistingsvaten van 20 en 12 liter. Ik wilde dit gaan besturen via de normale inkbird maar deze met WiFi heeft ook opties als grafische weergaven van de gemeten temperaturen, etc. Een mooie kans op betere bieren. Zeker omdat na mijn verjaardag nu ook betere filtratietechniek en een dompelkoeler tot mijn beschikking staan. Wij weet schrijf ik me nog eens in als deelnemer aan een wedstrijd...

CeesM

Ik brouw sinds 2 jaar met de Easybrew 30, dus een beetje semi-automatisch. Het gisten gaat gecontroleerd in een CCT met bandverwarming en spiraalkoeler. Met de laatste hittegolf was de koeling niet rendabel genoeg, dus ben ik van plan om een grote koelkast in mijn schuur te zetten en de vergisting te controleren middels de Inkbird ITC 308 Wifi. Dus dit keer doe ik maar mee met de verloting.

ray81

Ik doe ook graag mee

Wel onhandig dat de kortingsactie verlopen is als de trekkingsuitslag bekend wordt gemaakt. Wil je er echt 1, dan krijg je er dus misschien 2. Had beter andersom kunnen zijn.

Ik heb mijn koelkast gehackt met een Raspberry Pi 0W (en een warmtekabel). Hoewel hij het op zich prima doet, ligt de wifi er soms uit. Dan krijg je toch het gevoel dat hij het niet doet, omdat je er geen verbinding mee kan maken. Gelukkig is het nog niet gebeurt dat hij daadwerkelijk vast was gelopen, het is toch echt alleen de wifi. Maar de Inkbird zou voor mij daarom wel een verbetering zijn.

P_N

Ja loot graag mee.
Nu al 8x gebrouwen en wil uitbreiden met de klimaatkast.
Erg leuke hobby en dit zou perfect passen in mijn uitbreidings  plannetje :groots:

lucolaf

Zag deze voorbij komen. Totaal onverwacht en géén motivatie bedacht nog. Ben van de oude stempel met veel zelf doen en proberen te regelen. Mogelijk is dit een stap in de automatisering!

Koen S

Ik brouw met 3 elektrische ketels en heb al 1 koelkast met de gewone Inkbird 308. Ik wil wat vaker gaan brouwen en wil een tweede klimaatkast aanschaffen. Een tweede Inkbird via wifi komt dan heel goed van pas. Dan moet ik niet meer wachten tot mijn bier is uitgegist om opnieuw te brouwen.

javaboon

Brouwen op gas, 100 liter ketel. Vergisten in een 60 liter vat in een koelkast met een stc-1000 die inderdaad lastig instelbaar is en qua betrouwbaarheid iets lastiger is. Dus wil wel eens een inkbird proberen!

Edwin brouwt

Ik vergist in CCT in een oude koelkast met een warmtedraad van 25 Watt, gewikkeld om een plantenrekje. Die koelkast en warmtedraad zijn aangesloten op een gewone Inkbird 308 en ik zie het verloop mijn vergisting op mijn mobiel of pc met een Tilt in het vat, een raspberry pi naast de koelkast  en Brewfather als brouwsoftware.


Het zou toch een mooie aanvulling zijn om de vergisting te kunnen sturen via wifi met deze inkbird 308 wifi!



Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.