Hallo allen, Niels stelt zich voor

Gestart door Niels_Brouwer, 08-07-2019 17:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Brouwer

Hallo allemaal, mijn naam is Niels, 37 jaar en woonachtig in de buurt van Franeker.
Voorheen fervent pilsdrinker, maar mijn voorkeur is een tijd geleden verschoven richting de speciaalbieren.
Dit wekte bij mij ook de interesse in de achtergronden en het brouwproces.

Op een gegeven moment een volmout proefsetje van Arsegan op  de kop getikt, wat een prima resultaat opleverde.
Dit smaakte letterlijk naar meer, dus ben ik me eens gaan verdiepen in de beschikbare brouwmaterialen.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Brewmonk ketel.

Omdat ik onder andere hier op het forum al het een en ander had gelezen, was het mij wel duidelijk dat een gistkast wel een hele waardevolle toevoeging is, dus ben ik aan de slag gegaan om een controller voor een koelkast te bouwen.
Voor de eventuele verwarming heb ik warmtedraad gebruikt.

Al met al staat alles er zo'n beetje klaar voor, het is de bedoeling om over een aantal weken, wanneer ik op vakantie ben geweest, een eerste poging te wagen met deze materialen.
Geeft mij nog voldoende tijd om een lekker recept uit te zoeken!

Groeten, Niels



Het blikje is voor de controle van de controller  ;D



Jacques

Welkom Niels.

Je hebt goed begrepen dat temperatuurgecontroleerd vergisten belangrijk is. Wat dit betreft ben je uitstekend bezig.

Toch een opmerking van mijn kant. Veiligheid is ook belangrijk. Vandaar mijn advies om je STC-1000 in te bouwen in een deugdelijke behuizing.

CeesM

Citaat van: Jacques op 08-07-2019  22:27 uToch een opmerking van mijn kant. Veiligheid is ook belangrijk. Vandaar mijn advies om je STC-1000 in te bouwen in een deugdelijke behuizing.
De behuizing is nog niet klaar Jacques, wat je ziet is denk ik de voor- en achterpaneel van de behuizing. ;)
Welkom op dit forum Niels.

Jacques

Citaat van: CeesM op 08-07-2019  22:56 uDe behuizing is nog niet klaar Jacques, wat je ziet is denk ik de voor- en achterpaneel van de behuizing. ;)

Als dat zo is, is er niets aan de hand. Maar dat blijk noch uit de tekst van het bericht, noch uit de foto...

Niels_Brouwer

Uiteraard is alles in een daarvoor geschikte behuizing gebouwd, het moet liefst wel een beetje vertrouwd zijn  :)


Jacques

Ziet er netjes en degelijk uit. Veiligheid gaat voor alles, maar daar had je dus in voorzien.

Niels_Brouwer

Dank je Jacques.
Alles is onder toeziend oog van een erkend electricien in elkaar geknutseld, niks aan het toeval overgelaten  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.