Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen - Ben  (gelezen 258 keer)

Offline BenjaminA7X

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen - Ben
« Gepost op: 08-07-2019 11:03 u »
Hallo,

Mijn naam is Ben, 29 jaar en woon in Bovenkarspel, NH. Ik ben CNC frezer van beroep.

Bier heeft al een lange tijd mijn interesse, maar voornamelijk het drinken ervan.
Toen ik afgelopen april een Arsegan startersset van mijn vriendin kreeg moest het toch echt gebeuren, zelf bier brouwen.

Een vriend van me, die voorheen ook brouwde, werd ook weer enthousiast van de starters set, en samen maakte we plannen om te gaan brouwen.
Het pakket was voor een Saison, maar omdat sommige ingrediŽnten al over datum waren, besloten we een Belgisch blondje te maken.
Onder het genot van een aantal blonde biertjes hebben we in Beersmith een mooi recept gemaakt.

Na veel lezen en filmpjes kijken word ik steeds enthousiaster en heb afgelopen week mijn 2e bier gebrouwen, een Brewdog PunkIPA clone, ook zelf in beersmith geprobeerd na te maken, erg leerzaam.

Gister voor het eerst het Belgisch blond geproefd, en de kippenvel stond op mijn armen. Zo gaaf dat ik zelf gewoon een lekker bier heb gebrouwen! Heel verslavend dit.

Ik brouw nu 5 liter batches in een 9 liter pan, met de BIAB methode.
De mout, hop en gist voor de volgende bieren staan al klaar, dat worden een porter en een weizen.

:biersmile:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen - Ben
« Reactie #1 Gepost op: 08-07-2019 13:03 u »
Hoi Ben,

welkom bij de wellicht meest verslavende hobby van Nederland :). Avonden lezen, filmpjes kijken, proeven, klooien met recepten, dromen over betere apparatuur, geweldig!

Veel plezier ook op dit forum, veel informatie zul je hier kunnen vinden, en vragen staat natuurlijk vrij!

Groet,
Teun

Tags: