Peiling: 300 mm filterplaat / filterbodem

Gestart door leonb, 05-07-2019 00:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

leonb

Ik wil wat minder gaan brouwen dus ik heb een 20 liter ketel besteld met een diameter van 300 mm. Nou kan ik daar geen mooie filterplaat voor vinden dus ik heb zelf een design gemaakt:



Wie heeft er interesse in een filterplaat met deze dimensies? Wordt gemaakt in RVS 316, 2 mm dik. De goedkoopste offerte was 55 euro ex btw, ex bevestigingsmateriaal. Hoe meer ik er bestel hoe lager de prijs.


leonb

Zeker mooi. Ik gebruik de filterplaat om m'n brew bag van de bodem te houden. Dus dan is die minder geschikt.

middelaersch

Citaat van: leonb op 05-07-2019  14:04 uZeker mooi. Ik gebruik de filterplaat om m'n brew bag van de bodem te houden. Dus dan is die minder geschikt.

Je bedoelt dat je met de  BIAB methode werkt? Dan hoef je toch niet zo'n duur filter te gebruiken om te zorgen dat de BIAB zak niet op de bodem komt. Elk rond roostertje voldoet daarvoor.

leonb

Heb ik naar gezocht maar ik kan geen rooster vinden wat aan mijn verwachtingen voldoet: RvS, 30cm en minimaal een paar cm hoog.

BrouwMark

Ik gebruik een taartrooster. Een oven/magnetronrooster werkt ook, gewoon eens zoeken bij de kringloop met een euro op zak.

Koen S

Ik gebruik een rooster uit een weckpan, dat is wat hoger dan een taartrooster. Voordeel is dat mijn bazooka filter daar onder past en dat ik dan, wanneer ik ga koelen, de dompelkoeler boven op dit rooster kan zetten zonder dat die de bazooka raakt.

leonb

Ik heb ook naar barbecueroosters gekeken. Maar dan moet ik er ook iets van een afstandhouder onder fröbelen. Het is het allemaal net niet vind ik.

Als ik nou nog een goeie manier kan bedenken om een rooster van de bodem af te houden zou ik dat nog overwegen. Anders houd ik het toch bij mijn ontwerp denk ik.

middelaersch

https://www.mijnonderdelenhuis.nl/keukenapparatuur/magnetron/roosters/

Of Google op 'magnetron rooster'.
En verchroomd is ook goed, hoeft echt geen rvs te zijn.

BrouwMark

Als je liever zelf iets laat maken, zorg dan dat de gaten in de plaat groot genoeg zijn. De BIABzak filtert al, dat hoeft de plaat niet meer te doen. Je hebt met grotere gaten een betere convectiestroming in de ketel, de kans op aanbrandend stilstaand wort onder de zak is dan minder groot.

leonb

Citaat van: middelaersch op 06-07-2019  13:34 uhttps://www.mijnonderdelenhuis.nl/keukenapparatuur/magnetron/roosters/

Daar staan wel een paar mooie op. Daar ga ik ff rondneuzen. Bedankt!

BertusBeensteen

Ik gebruikte met biab gewoon het rooster van onze combimagnetron in een pan van 35 cm diameter,  rondom bleef er zat ruimte over, maar nooit problemen mee gehad.

Koen S

Citaat van: BertusBeensteen op 06-07-2019  17:23 uIk gebruikte met biab gewoon het rooster van onze combimagnetron in een pan van 35 cm diameter,  rondom bleef er zat ruimte over, maar nooit problemen mee gehad.
Ja soms moet je het niet te ver zoeken. 👍

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.