Brouwerij Eshop - Etiketten

Gestart door jorgvde, 30-09-2019 14:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorgvde

Naast een hobbybrouwer ben ik ook Grafisch vormgever en werd het wel eens tijd om etiketten te maken voor mijn eigen biertjes.
Ik heb momenteel nog alleen het ontwerp. Ik moet ze nog op de flesjes plakken.

In elk etiket is het brouwproces te vinden zoals ik deze met mijn huidige installatie uitvoer.
In de achtergrond een schedeltje en het glas wat voor elke stijl gebruikt moet worden.
















Gerb

Ziet er leuk uit! Moet je zeggen E-Shop of is het 1 woord? Ga je nog meer gegevens op het etiket zetten. De onderste balk lijkt me prima geschikt.

jorgvde

Bedankt!
Het is een woordspeling op mijn achternaam Eshof. Dus eerder uitspreken als Es-hop.
In de onderste balk kan ik handmatig de laatste gegevens invullen zodat ik straks etiketten kan drukken en voor verschillende brouwsels kan gebruiken en zelf het verschil in kan vullen.

joenedu

Strak! Ik vind het een hele mooie stijl.

Drents Hopbier

Citaat van: jorgvde op 30-09-2019  14:32 uIn de achtergrond een schedeltje en het glas wat voor elke stijl gebruikt moet worden.

Waarom dat schedeltje. Ziet er uit als een doodshoofd, dus waarschuwing.

Hopbier

Brouwerij Mennekes

Mooi!
Als online marketeer zie ik het ook al snel als e-shop. Maar dat is gewoon een kwestie van wennen dan  :D

Qua kleur zou ik eens experimenteren met wat zachtere kleuren. Dus wat donkerder of lichter. Het etiket is op afstand wat industrieel achtig dus wellicht dat dit ze nóg mooier maakt.

jorgvde

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 30-09-2019  19:09 uMooi!
Als online marketeer zie ik het ook al snel als e-shop. Maar dat is gewoon een kwestie van wennen dan  :D

Qua kleur zou ik eens experimenteren met wat zachtere kleuren. Dus wat donkerder of lichter. Het etiket is op afstand wat industrieel achtig dus wellicht dat dit ze nóg mooier maakt.

Ik heb die opmerking van mijn collega's ook gehad, vind het in opmaak helaas afbreuk doen als ik het duidelijker ga maken hoe het gelezen moet worden. Dus dan maar lekker zo laten. En iedereen laten wennen ;)

Goede tip over de kleuren. Ik moet vooral in de kleur van de lijnen oppassen dat er nog voldoende contrast is met de achtergrond.

Citaat van: Drents Hopbier op 30-09-2019  17:15 uWaarom dat schedeltje. Ziet er uit als een doodshoofd, dus waarschuwing.

Hopbier

Het schedeltje is gewoon een leuk stijlelement. Voor sommige wel een waarschuwing als we naar de 10%'ers gaan dat je er niet teveel van drinkt hé :proost:

Citaat van: joenedu op 30-09-2019  15:49 uStrak! Ik vind het een hele mooie stijl.

Bedankt Joenedu!

Brouwerij Mennekes

Misschien die 'ES' een tintje donkerder dan de rest. Dan komt het woord hop beter tot zn recht. :proost:

jorgvde

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 01-10-2019  13:44 uMisschien die 'ES' een tintje donkerder dan de rest. Dan komt het woord hop beter tot zn recht. :proost:

Ik ga mij er binnenkort nog eens over buigen. Goed idee in ieder geval.
Een paar kleuren kwamen ook niet helemaal lekker uit de printer dus moet sowieso wat aanpassingen doen

Snelbier

Grotendeels eens met Joenedu; strak, mooie stijl...
Naam ESHOP kan commercieel 'fout' zijn, maar zou ik lekker zo laten. Familie-grapje, het is huisbier, géén Heineken.
Biersoort evt wél in ander lettertype of kleur, valt nu volledig weg tegen brouwerij.
Of 'brouwerij' zelfde kleurtje geven als ESHOP, dan springt biersoort er wat meer uit.

jorgvde

Citaat van: Snelbier op 01-10-2019  17:44 uGrotendeels eens met Joenedu; strak, mooie stijl...
Naam ESHOP kan commercieel 'fout' zijn, maar zou ik lekker zo laten. Familie-grapje, het is huisbier, géén Heineken.
Biersoort evt wél in ander lettertype of kleur, valt nu volledig weg tegen brouwerij.
Of 'brouwerij' zelfde kleurtje geven als ESHOP, dan springt biersoort er wat meer uit.

Bedankt, ik zal je het in gedachten houden als ik een 2.0 versie ga maken

xaos

Erg strakke etiketten, super mooi!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.