Even voorstellen: Jos

Gestart door Josephke, 04-07-2019 13:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephke

Hallo medebrouwers,

Ik ben jos en ben 70 jaar en uiteraard gepensioneerd. Ik mag graag een biertje drinken en niet altijd hetzelfde bier, van daar dat ik dmv dit forum wat meer over bier brouwen leer.
Mijn eerste brouwsel is een lichtblond bier dat ik met moutextract uit de bus (stroop) en gist en suiker heb gefabriceerd volgens de instructie op de bus.  Ik ben in het bezit van 3 gistflessen, hevel, waterslots, thermometer en hydrometer. Het brouwsel is nu in de gistflessen en ik zie dat er veel activiteit is. Het borrelt goed en "schuimvorming" is er ook. Ben benieuwd als ik over 2 weken het SG meet of ik dan kan bottelen in 3 drukvaatjes van 5 ltr.

Met vriendelijke biergroeten,
Jos

tdp

Jos, welkom op dit forum, en in de wondere wereld van hobbybrouwen! Geloof mij, het eerste bier smaakt altijd fantastisch :)

Zorg ervoor dat je bier wel goed uitvergist is. Het beste meet je dan 2x, met daartussen 3 dagen. Wanneer het SG niet verder gezakt is, kun je normaliter bottelen!


Rob Q

Welkom Jos,

Ik lees dat je drukvaatjes gaat vullen. 5L. Als dit partyvaatjes zijn, zorg er dan voor dat je ze afsluit met een veiligheidsventiel. Verder gecontroleerd laten hervergisten en bv. maar de helft van de bottelsuiker gebruiken die je op fles zou doen.
Ik heb een aantal weken geleden zo een dortmunder export en een blond laten hervergisten en dat ging maar net goed.

MvGr.,
Rob 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.