Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arsegan moutmolen eerste gebruik  (gelezen 431 keer)

Offline robvromen

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Arsegan moutmolen eerste gebruik
« Gepost op: 08-09-2019 12:43 u »
Onlangs de Arsegan Moutmolen Premium gietijzer gekocht. Na assemblage proef gedraaid. Daarbij kwamen kleine tinnendeeltjes los. Iemand enig idee hoe je dat kunt voorkomen?
Of houdt het vanzelf op?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
Re: Arsegan moutmolen eerste gebruik
« Reactie #1 Gepost op: 08-09-2019 13:17 u »
Misschien TE FIJN ingesteld.

Offline robvromen

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 09-09-2019 10:41 u »
Te fijn ingesteld kan haast niet want zelfs als ik de schroef niet aandraai gebeurt het nog steeds.

Offline Scorpionrose

• Senior lid
  • Land: nl
« Reactie #3 Gepost op: 09-09-2019 13:31 u »
Te fijn ingesteld kan haast niet want zelfs als ik de schroef niet aandraai gebeurt het nog steeds.

Zelf gebruik ik nu een walsenmolen.
Maar toen ik de moutmolen nog gebruikte bleek dat deze zelf met schroef los veel te fijn afgesteld stond.
Ik heb er toen aan beide kanten 3 ringen tussen gedaan zodat ik hem goed kon instellen.
Zonder de ringen ertussen kon ik er enkel meel mee maken.Denk dat dit bij jou hetzelfde probleem is.

Tags: