Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vergistingstemperatuur Dunkelweizen  (gelezen 262 keer)

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Land: nl
  • Jullie zijn mijn informatiebron
Vergistingstemperatuur Dunkelweizen
« Gepost op: 02-07-2019 18:06 u »
Ik ben een liefhebber van Weizen en heb al een aantal brouwsels succesvol gebrouwen. Nu wil ik overmorgen echter een Dunkelweizen brouwen. Ik heb nog een vloeibare White Labs WLP380 (HefeweizenIV), WLP 300 (Hefeweizen) liggen en een korrelgist Fermentis SafAle WB-06.
De gewone Weizen liet ik altijd bij 17oC vergisten. Voor Dunkelweizen geeft Greg Hughes echter 22oC aan. Helaas weet ik niet meer waar mijn recept vandaan komt en welke temperatuur daar aangegeven werd. Dit lijkt mij aan de hoge kant.
Wat adviseren jullie mij qua gist en temperatuur?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
Re: Vergistingstemperatuur Dunkelweizen
« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2019 19:14 u »
Inderdaad relatief koel gisten, of in ieder geval koel starten.

Ingo

Tags: