Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aangenaam, Duppy Stuyver  (gelezen 484 keer)

Offline Duppy Stuyver

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: jp
  • C'mon Billy
Aangenaam, Duppy Stuyver
« Gepost op: 02-07-2019 03:48 u »
Dag allemaal.

Ik heb de laatste jaren bij het zoeken naar informatie al vaker de antwoorden op dit forum gevonden.
Om zelf ook vragen te kunnen stellen heb ik mij nu aangemeld.
Ik woon in het buitenland en heb een beetje een houtje-touwtje opzet. Daar heb ik nu enkele tientallen keren mee gebrouwen en dat levert (bijna!) altijd lekkere bieren op. Recepten moet ik vaak aanpassen aan wat hier online verkrijgbaar is, dus vaker stel ik een recept samen naar stijl, dan dat ik een recept voor een bepaald bier probeer te volgen.

Wellicht tot ziens in toekomstige topics!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
Re: Aangenaam, Duppy Stuyver
« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2019 07:33 u »
Welkom, met houtje touwtje brouwen is niks mis. Doe het al jaren en meestal komen er drinkbare bieren uit. Waar in het buitenland woon je?

Offline Duppy Stuyver

• *
  • C'mon Billy
« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2019 10:13 u »
Bedankt
Ik woon, en brouw, in Japan.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2019 10:19 u »
Japan dat is een eind rijden vanaf Nederland. Van welk soort bier houden de Japanners? 
Veel plezier met de hobby

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2019 10:33 u »
Japan dat is een eind rijden vanaf Nederland. Van welk soort bier houden de Japanners? 
Veel plezier met de hobby
Volgens mij zweren die Japanners bij Sapporo pils. Hoewel ze volgens mij ook niet vies zijn van een Heineken. Ben wel benieuwd of de speciaalbierhype daar ook van kracht is en welke soorten bier daar in de hitlijsten staan

Gr. Jeroen

Offline Duppy Stuyver

• *
  • C'mon Billy
« Reactie #5 Gepost op: 03-07-2019 03:34 u »
Juist ja, 98 procent van de bier markt is voor rekening van Asahi, Kirin, Suntory, Sapporo, vooral lagers en "bier-achtigen". De overige 2 procent is voor de iets kleinere brouwerijen en craft-bier.
De huidige craft-beer scene is vooral brew-pubs die vanwege hun vergunning ongeveer 5000 liter per jaar maken, met bieren die minder dan 67% mout bevatten of andere non-traditionele ingredienten gebruiken om zo in een andere accijns-schaal dan "bier" te vallen. Voor "echt" bier bestaat een minimum van 60.000 liter per jaar wat een brouwerij moet produceren om een vergunning te krijgen.
In de brew-pubs zijn het vooral de ipa's, pale ales en stout/porter die je ziet, zoals gezegd vaak gebrouwen met fruit of kruiden of veel ongemoute granen om zo geen "echt" bier te zijn.

Tags: