Google ads

Gestart door Jeroen76, 30-06-2019 15:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: jaapz op 28-08-2019  12:46 uAls ik google's documentatie mag geloven kan je wel een maximale vaste hoogte aangeven. Dat is dan een kwestie van de ad-code aanpassen. Dan weet je in ieder geval zeker dat hij niet hoger gaat dan x pixels.

Dat ga ik binnenkort uitproberen. Ook ik vind dat de advertenties te dominant worden. Dat zou er toe kunnen leiden dat meer leden een ad-blocker gebruiken. En dat is niet de bedoeling.

De advertenties maken namelijk dat de hosting betaald kan worden en zo nu en dan wat weggegeven kan worden. Vragen om donaties betekent dat om de zo veel tijd geschooid moet worden om geld zoals bij Wikipedia. Dat is onzeker voor het beheer en irritant voor de leden.

Jacques

Net even het eerste advertentieblok aangepast. Het duurt altijd even voordat dit effect heeft.
Als het resultaat goed is pas ik de andere blokken aan.

EvdBroek

Ik zie nog geen resultaat van de aanpassing. Alle advertenties beginnen nu irritant te worden.
Kan er niet teruggegaan worden naar de situatie zoals die was?

Jacques

Citaat van: EvdBroek op 29-08-2019  09:46 uIk zie nog geen resultaat van de aanpassing. Alle advertenties beginnen nu irritant te worden.
Kan er niet teruggegaan worden naar de situatie zoals die was?

De aanpassing heeft inderdaad niet gewerkt.

Waarschijnlijk wordt het overruled door een andere instelling. Ik ga er nog een keer naar kijken.

hansHalberstadt

Net een advertentie weggeklikt. Daarna helemaal geen advertenties meer gezien, behalve die ene van bol.com over bierbrouwen voor dummies, maar die zal wel op een andere manier werken. Misschien blijft dat wel zo.

Jacques

Zo te merken werkt deze aanpassing wel. Alleen is de bovenste advertentie niet meer responsief.
Eens kijken of dat aangepast kan worden.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 29-08-2019  21:47 uNet een advertentie weggeklikt. Daarna helemaal geen advertenties meer gezien, behalve die ene van bol.com over bierbrouwen voor dummies, maar die zal wel op een andere manier werken. Misschien blijft dat wel zo.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de advertenties getoond worden...  :)

De advertentie van Bol.com werkt inderdaad anders. Via de zoekfunctie van deze advertentie kun elk artikel dat Bol.com levert vinden en bestellen. Als je dat doet wordt sponsor je het forum zonder dat het je een cent kost...

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 29-08-2019  22:00 uHet is natuurlijk wel de bedoeling dat de advertenties getoond worden...  :)

Duurde ongeveer een kwartier. Daarna kreeg ik kleinere advertenties die ik niet meer weg kon klikken omdat het X tekentje ontbrak. Lijkt erop of het systeem even tijd nodig had om na te denken hoe ze mij het beste konden pesten. Nu krijg ik weer wegklikbare advertenties, maar wel kleiner, ca de helft van de originele hoogte (ik gebruik google chrome).

ps zie nu dat sommige advertenties nog steeds geen x tekentje hebben.

Biertje1985

Ik zou liever een bijdrage leveren van een paar euro per jaar aan dit forum, dan op advertenties klikken.
daarom gebruik ik thuis ook een PI Hole. Ik ben het eens dat de inkomsten van advertising goed gebruikt worden, maar ik denk mensen steeds meer ad blockers gaan gebruiken.

EvdBroek

Zo ik zie ze niet meer  ;)

Jacques

Citaat van: EvdBroek op 30-08-2019  12:20 uZo ik zie ze niet meer  ;)

Dat is jammer. Want een website kost geldt en de advertenties maken dat de kosten gecompenseerd worden.
Gratis internet bestaat nu eenmaal niet.

EvdBroek

Citaat van: Jacques op 30-08-2019  15:02 uDat is jammer. Want een website kost geldt en de advertenties maken dat de kosten gecompenseerd worden.
Gratis internet bestaat nu eenmaal niet.
Ik zie dan weer wel de reclame voor jouw boek! Welke ik overigens tijdens mijn vakantie heb gelezen en wat zeker een aanrader is.

En... wat als je nu klinkt op de links van bijvoorbeeld bol.com?

Jacques

Citaat van: EvdBroek op 30-08-2019  15:25 uIk zie dan weer wel de reclame voor jouw boek! Welke ik overigens tijdens mijn vakantie heb gelezen en wat zeker een aanrader is.

En... wat als je nu klinkt op de links van bijvoorbeeld bol.com?

Dank je voor jouw beoordeling van het boek.

Klikken op de advertentie van Bol.com levert niets op. Pas als je iets besteld via de advertenties krijgt Hobbybrouwen.nl een kleine provisie. De verkoopprijs blijft gelijk. Dus als je iets koopt bij Bol.com is het fijn als je dat doet via de advertenties op deze site. In het zoekvenster kun elke willekeurig artikel invullen.

EvdBroek

Citaat van: Jacques op 30-08-2019  15:37 uDank je voor jouw beoordeling van het boek.

Klikken op de advertentie van Bol.com levert niets op. Pas als je iets besteld via de advertenties krijgt Hobbybrouwen.nl een kleine provisie. De verkoopprijs blijft gelijk. Dus als je iets koopt bij Bol.com is het fijn als je dat doet via de advertenties op deze site. In het zoekvenster kun elke willekeurig artikel invullen.
En dat maakt dus ook niet uit wat voor soort boek je dan bij bol.com besteld?

Jacques

Citaat van: EvdBroek op 30-08-2019  16:03 uEn dat maakt dus ook niet uit wat voor soort boek je dan bij bol.com besteld?

Nee. Het hoeft ook geen boek te zijn. Bol.com heeft heel veel andere artikelen. Echt veel meer dan je zou verwachten.

Naast nieuwe spullen ook veel tweedehands...
https://www.bol.com/nl/m/winkel-assortiment/

Coen

Citaat van: Jacques op 30-08-2019  15:02 uDat is jammer. Want een website kost geldt en de advertenties maken dat de kosten gecompenseerd worden.
Gratis internet bestaat nu eenmaal niet.
Daarom zou ik zooooooveeeeeel liever een jaarlijkse bijdrage doen...
Maar goed dat wordt gezien als schooien,  wat het niet is, dus blijf ik helaas maar bij de addblockers en piholes etc

hansHalberstadt

Citaat van: Coen op 30-08-2019  19:00 uDaarom zou ik zooooooveeeeeel liever een jaarlijkse bijdrage doen...

Niet iedereen wil dat. Ergens voor betalen betekent ook weer verplichtingen van de leverancier (Jacques) etc. Ik zou dat bv niet willen en die paar advertenties die boven en onderin staat stoor ik me niet aan zolang ze maar niet als een strontvlieg door het beeld gaan bewegen en op mijn leesvoer gaan zitten. Dus bijdrage zou dan selectief moeten en dat zal ook wel weer lastig zijn en Jacques veel tijd kosten. Blijft dus een beetje geven en nemen.

Coen

Citaat van: hansHalberstadt op 30-08-2019  19:20 uniet iedereen wil dat. Ergens voor betalen betekent ook weer verplichtingen van de leverancier (Jacques) etc. Ik zou dat bv niet willen en die paar advertenties die boven en onderin staat stoor ik me niet aan zolang ze maar niet als een strontvlieg door het beeld gaan bewegen en op mijn leesvoer gaan zitten.dus bijdrage zou dan selectief moeten en dat zal ook wel weer lastig zijn en Jacques veel tijd kosten. blijft dus een beetje geven en nemen.
De advertentie druk is voor mij dus een reden om minder actief te zijn op een forum en dergelijke en op andere manieren mijn info te halen.
En naar mijn idee zal een vrijwillige bijdrage meer opleveren dan advertenties, al zal, helaas,  niet idereen meedoen.

hansHalberstadt

Citaat van: Coen op 30-08-2019  19:32 uDe advertentie druk is voor mij dus een reden om minder actief te zijn op een forum en dergelijke en op andere manieren mijn info te halen.
En naar mijn idee zal een vrijwillige bijdrage meer opleveren dan advertenties, al zal, helaas,  niet idereen meedoen.
Volgens mij Heeft Jacques al eens aangegeven dat hij dat niet wil omdat er voor hem dan veel meer administratietaken bij komen zoals betalingen verwerken/status bijhouden etc. 

DeAik

Ik lees dit forum voornamelijk op mijn telefoon. Gewoon in een browser. Totaal geen last van de paar banners (adds) die op dit forum staan. Staan mij ook nooit in de weg.

Jacques

Citaat van: Coen op 30-08-2019  19:00 uDaarom zou ik zooooooveeeeeel liever een jaarlijkse bijdrage doen...
Maar goed dat wordt gezien als schooien,  wat het niet is, dus blijf ik helaas maar bij de addblockers en piholes etc

Jammer want advertenties kosten je alleen een beetje scrollen en geen geld.

Dat een vrijwillige bijdrage niet alles is blijkt wel bij Wikipedia, daar moet ook om de zo veel tijd geld geschooid te worden om geld...

middelaersch

Citaat van: hansHalberstadt op 30-08-2019  19:20 uNiet iedereen wil dat. Ergens voor betalen betekent ook weer verplichtingen van de leverancier (Jacques) etc. Ik zou dat bv niet willen en die paar advertenties die boven en onderin staat stoor ik me niet aan zolang ze maar niet als een strontvlieg door het beeld gaan bewegen en op mijn leesvoer gaan zitten. Dus bijdrage zou dan selectief moeten en dat zal ook wel weer lastig zijn en Jacques veel tijd kosten. Blijft dus een beetje geven en nemen.

Helemaal mee eens!

middelaersch

Citaat van: Coen op 30-08-2019  19:00 uDaarom zou ik zooooooveeeeeel liever een jaarlijkse bijdrage doen...

En bied jij je dan aan als vrijwillig penningmeester bij Jacques?
Enig idee hoeveel werk het is om dat allemaal te administreren en zo?

hansHalberstadt

Citaat van: middelaersch op 30-08-2019  23:12 uEn bied jij je dan aan als vrijwillig penningmeester bij Jacques?
Enig idee hoeveel werk het is om dat allemaal te administreren en zo?
10000 leden? Dat vraagt om een betaalde administratie app

haicoterbeek

Een eerder bericht van mij is van het forum verwijderd. Dit zonder opgaaf van redenen.
Dus daarom probeer ik mijn mening over reclame nog een keer te uiten.
Het beheren van een website met forum hoeft nauwelijks iets te kosten. De kosten voor hosting, certificaten en open source software zijn tegenwoordig te verwaarlozen. Dit argument gebruiken om reclame (Google Ads etc etc.) goed te praten vind ik dan ook een valse reden.
Als je reclame op je website maakt is dit om er aan te verdienen. Dit mag van mij. No problem! Maar probeer dit niet te verhullen met valse argumenten.
Gewoon kappen met de ongecontroleerde forum vervuiling.
Dat er veel tijd in het beheren van het forum gaat zitten daar ben ik het volledig mee eens.
Petje af daarvoor!
Het verwijderen van een eerder bericht met de zelfde strekking vind ik niet netjes. Zeker als dit zonder opgaaf van redenen gebeurt.



Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.