Google ads

Gestart door Jeroen76, 30-06-2019 15:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Ik begin de Google adds nu toch wel erg vervelend te vinden... Halen het gebruiksgemak van Tapatalk toch echt wel naar beneden.

Advertentie schuift van zelf over de tekst zodat je amper meer iets kan lezen. http://cloud.tapatalk.com/s/5d18b884a6c1c/20190630_152459.mp4

Gr. Jeroen

Jacques

Tapatalk leeft zijn eigen leven...

Als beheerder van een forum ontvang je nagenoeg niets van de advertenties op Tapatalk. Je hebt ook geen invloed op de advertenties.

Heb je al geprobeerd om de advertentie met een vinger weg te vegen?


Het is door mij al vaker aangegeven dat ik graag van Tapatalk af wil. Daarom ben ik op zoek naar alternatieve software voor dit forum. Voorlopig kun je gebruik maken van een responsief thema als je wilt.

Hoe kun je het thema veranderen?
- Ga naar je accountsinstellingen via je profiel
- Klik op 'Profiel wijzigen"
- Klik op Lay-out-voorkeuren
- Je ziet nu boven aan de pagina: Huidig thema met de naam van het thema. Daarnaast tussen haakjes wijzig
- Klik op het woord wijzig
- Kies het thema dat je wilt gebruiken



Deze week is een andere site van mij www.bierisbest.nl verhuist naar een andere hoster. De bedoeling is dat ook deze site en ook wiki-hobbybrouwen.nl gaan verhuizen over een aantal weken. Er is dan meer ruimte beschikbaar.

Guppie

Citaat van: Jacques op 30-06-2019  16:36 uTapatalk leeft zijn eigen leven...

Als beheerder van een forum ontvang je nagenoeg niets van de advertenties op Tapatalk. Je hebt ook geen invloed op de advertenties.

Heb je al geprobeerd om de advertentie met een vinger weg te vegen?


Het is door mij al vaker aangegeven dat ik graag van Tapatalk af wil. Daarom ben ik op zoek naar alternatieve software voor dit forum. Voorlopig kun je gebruik maken van een responsief thema als je wilt.

Hoe kun je het thema veranderen?
- Ga naar je accountsinstellingen via je profiel
- Klik op 'Profiel wijzigen"
- Klik op Lay-out-voorkeuren
- Je ziet nu boven aan de pagina: Huidig thema met de naam van het thema. Daarnaast tussen haakjes wijzig
- Klik op het woord wijzig
- Kies het thema dat je wilt gebruiken



Deze week is een andere site van mij www.bierisbest.nl verhuist naar een andere hoster. De bedoeling is dat ook deze site en ook wiki-hobbybrouwen.nl gaan verhuizen over een aantal weken. Er is dan meer ruimte beschikbaar.


https://www.wsc-connect.com/
Net zoals de Vlaamse brouwbroeders, weet niet of het met de huidige software overweg kan.

Jacques

Citaat van: Guppie op 04-08-2019  11:54 uhttps://www.wsc-connect.com/
Net zoals de Vlaamse brouwbroeders, weet niet of het met de huidige software overweg kan.

Wat is hier het voordeel van?

Pieter1954

Jacques,
Ik zit ook nog op een ander forum waar ik ook moderator ben. De oprichter heeft ook eerst met andere software gewerkt. De huidige is nu volgens mij prettig om mee te werken. Zie www.woodworking.nl. Er zijn inmiddels ruim 23.000 forumleden!
Vraag anders aan eigenaar/oprichter Jaap Bosma om meer details en info.

Guppie

Citaat van: Jacques op 04-08-2019  12:21 uWat is hier het voordeel van?

De layout vind ik rustiger en overzichtelijker, je ziet wel reclame ( Nou is me net bekend of het van je eigen google adsense is of van WSC) de reclame bedenkt geen inhoud.


Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 04-08-2019  12:25 uJacques,
Ik zit ook nog op een ander forum waar ik ook moderator ben. De oprichter heeft ook eerst met andere software gewerkt. De huidige is nu volgens mij prettig om mee te werken. Zie www.woodworking.nl. Er zijn inmiddels ruim 23.000 forumleden!
Vraag anders aan eigenaar/oprichter Jaap Bosma om meer details en info.

Ik ben aan het rondkijken voor andere software. Zat nog niet te denken aan vBulletin. Het prijskaartje van deze software is $249.00.

Jacques

Citaat van: Guppie op 04-08-2019  12:50 uDe layout vind ik rustiger en overzichtelijker, je ziet wel reclame ( Nou is me net bekend of het van je eigen google adsense is of van WSC) de reclame bedenkt geen inhoud.

Het is mij niet duidelijk of het een schil is zoals bij Tapatalk.

Guppie

Citaat van: Jacques op 04-08-2019  13:21 uHet is mij niet duidelijk of het een schil is zoals bij Tapatalk.

Om eerlijk te zijn weet ik dat ook niet, in feite gaf ik het als suggestie omdat ik het ken van het Vlaamse forum en me prima bevalt als gebruiker, vriendelijker als tapatalk en geen gezeur over kins etc.

Jeroen76

Google Adds hebben niets met de forumsoftware te maken toch? Dat is enkel een stukje script welke je in de forumsoftware schrijft zodat de leden ze zien. Wil je dat gasten, dus niet ingelogde leden, ze ook zien dan zet je het script ergens anders neer in de software. De adds waar ik het over had zijn vanuit Tapatalk en daar kun je als beheerder niets in wijzigen want die opbrengsten zijn voor Tapatalk zelf.

Nieuwe software lijkt mij dus niet een oplossing want ik ga niet een nieuwe app installeren naast Tapatalk want die gebruik ik ook voor andere forums.

Kortom zoals Jacques het in zijn eerste antwoord al schreef, Tapatalk verknoeit het dus behoorlijk voor eigen gewin.

Begreep vanuit elders dat ze zich ook expres op glad ijs begeven door de adds zo te presenteren dat je er per ongeluk wel op klikt en zij dus weer een 'hit = opbrengst' hebben, Google is hier bij afzonderlijke sitebeheerders erg fel op en neemt zo zonder pardon al je verdiende inkomsten van je af, communicatie is dan niet mogelijk.

Maar goed Tapatalk is een grote belangrijke klant net als Marktplaats die het ook doet. Denk maar aan de advertenties bij Marktplaats die net een kleine 2 seconden later oppoppen en je daar dus ook vaak altijd ongewenst op klikt, maar toch weer een klik voor MP...



Gr. Jeroen

Jacques

Veel leden gebruiken een mobiel om het forum te volgen. De huidige software is daar in feite niet voor geschreven. Daarom ben ik op zoek naar andere software die veel functionaliteiten kent van dit forum maar wel optimaal geschikt is voor alle platforms.
Voor de site www.bierisbest.nl gebruik ik nu Wordpress. Daar begin ik nu aan te wennen maar echt handig vind ik het niet.

Jeroen76

Voor mijn forum gebruik ik PHPBB software, ben ik redelijk tevreden over.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 04-08-2019  19:17 uVoor mijn forum gebruik ik PHPBB software, ben ik redelijk tevreden over.

Gr. Jeroen

Over de SMF software ben ik ook tevreden. Het enige nadeel is dat het niet echt responsief is. Als dat het wel zou zijn dan heb je Tapatalk niet meer nodig.
Het mooiste zou zijn als het forum in een eigen app draait.

CommissarBas

Jacques, hou je er rekening mee dat er misschien een data conversie is voor je de huidige history in de nieuwe forum software kan laden?

Davester

Citaat van: Jacques op 04-08-2019  17:23 uVeel leden gebruiken een mobiel om het forum te volgen. De huidige software is daar in feite niet voor geschreven. Daarom ben ik op zoek naar andere software die veel functionaliteiten kent van dit forum maar wel optimaal geschikt is voor alle platforms.
Voor de site www.bierisbest.nl gebruik ik nu Wordpress. Daar begin ik nu aan te wennen maar echt handig vind ik het niet.

Inderdaad, op de mobiel is het practisch onleesbaar, op pc draait het perfect. Dat Vbulletin ziet er wel ok uit, met responsive toch alweer 399 dollar.
Moet op te halen zijn lijkt me maar is het het waard...

middelaersch

Ik vind de huidige forum software prima werken, vanuit gebruikersperspectief op pc en tablet. Hoeft voor mij dus niet te veranderen.
Dat er Google ads op staan vind ik best acceptabel, alles moet uiteindelijk toch op een of andere manier betaald worden.  :brouwen:

Een ander forum waar ik lid van ben draait onder phpbb, werkt ook prettig en is dacht ik gratis.
Tapatalk heb ik geprobeerd, maar beviel me niet en gebruik ik dus niet meer.

Ik kan me voorstellen dat degenen die veel met de telefoon doen er anders over denken.  :weetniet:

Davester

Citaat van: middelaersch op 05-08-2019  11:11 uIk vind de huidige forum software prima werken, vanuit gebruikersperspectief op pc en tablet. Hoeft voor mij dus niet te veranderen.
Dat er Google ads op staan vind ik best acceptabel, alles moet uiteindelijk toch op een of andere manier betaald worden.  :brouwen:

Een ander forum waar ik lid van ben draait onder phpbb, werkt ook prettig en is dacht ik gratis.
Tapatalk heb ik geprobeerd, maar beviel me niet en gebruik ik dus niet meer.

Ik kan me voorstellen dat degenen die veel met de telefoon doen er anders over denken.  :weetniet:

Tapatalk ken ik ook niet, de advertenties zitten mij ook niet in de weg. Mobiel kan ik niet echt iets fatsoenlijk lezen, dat zou een vooruitgang kunnen zijn.

Jacques

Citaat van: CommissarBas op 05-08-2019  08:12 uJacques, hou je er rekening mee dat er misschien een data conversie is voor je de huidige history in de nieuwe forum software kan laden?

Uiteraard. De bestaande topics dienen geconverteerd te worden. De jarenlange kennis die verborgen is in dit forum mag niet verloren gaan.

Heliox

Is phpBB 3.2.7 forumsoftware niet iets. Veel beheerders werken ermee.

Jacques

Citaat van: Heliox op 24-08-2019  16:46 uIs phpBB 3.2.7 forumsoftware niet iets. Veel beheerders werken ermee.

Waar ik op zoek naar ben is een forumsoftware die volledig responsief is. Dat wil zeggen dat deze op elk platforum er goed uitziet zodat Tapatalk niet meer nodig is. Het mooiste zou zijn dat er ook een app versie beschikbaar is naast een goede weergave op een desktop.

middelaersch

Wees voorzichtig met het veranderen van software platform.

Eerder was ik actief op het forum van klei.nl, gaat over keramiek.
Nadat ze over zijn gestapt op andere (in mijn ogen zeer gebruiksonvriendelijke) software is dat forum helemaal doodgebloed.
Wanneer vervolgens enkele sleutelfiguren  op zo'n forum er de brui aan geven is het snel gebeurd.
Nu is het wel zo dat op hobbybrouwen.nl meer leden met veel kennis aanwezig zijn dan destijds op klei.nl, hobbybrouwen.nl is dus duidelijk minder kwetsbaar.
Als je verandert van software zorg dan dat je zeker weet dat het ook echt een duidelijke verbetering is, en niet alleen maar een verandering omdat je nou eenmaal bedacht hebt dat je iets anders wilt...

Jacques

Citaat van: middelaersch op 24-08-2019  22:46 uWees voorzichtig met het veranderen van software platform.

Eerder was ik actief op het forum van klei.nl, gaat over keramiek.
Nadat ze over zijn gestapt op andere (in mijn ogen zeer gebruiksonvriendelijke) software is dat forum helemaal doodgebloed.
Wanneer vervolgens enkele sleutelfiguren  op zo'n forum er de brui aan geven is het snel gebeurd.
Nu is het wel zo dat op hobbybrouwen.nl meer leden met veel kennis aanwezig zijn dan destijds op klei.nl, hobbybrouwen.nl is dus duidelijk minder kwetsbaar.
Als je verandert van software zorg dan dat je zeker weet dat het ook echt een duidelijke verbetering is, en niet alleen maar een verandering omdat je nou eenmaal bedacht hebt dat je iets anders wilt...

Het is niet voor niets dat ik niet over een nacht ijs ga.
Ik ben de laatste tijd veel kennis aan het opdoen op het gebied van Wordpress. De site www.bierisbest.nl die ik ook beheer is hiermee gemaakt. Echt handig vind ik het echter niet. Het lijkt eenvoudig maar heel veel dingen zijn verborgen en niet echt logisch.

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 24-08-2019  20:59 uWaar ik op zoek naar ben is een forumsoftware die volledig responsief is. Dat wil zeggen dat deze op elk platforum er goed uitziet zodat Tapatalk niet meer nodig is. Het mooiste zou zijn dat er ook een app versie beschikbaar is naast een goede weergave op een desktop.
Er van uitgaande dat men bereid is om voor het forum wederom een app te installeren. Voor gebruikers die niet wekelijks het forum bezoeken zou dat dan weer de drempel kunnen zijn om niet meer deel te nemen aan discussies.

Ik gebruik Tapatalk voor meerdere fora niet enkel voor deze.

Ik zou eerder €16,99 betalen voor de Tapatalk pro versie waardoor alle reclame ook weg is... Een goed boek over brouwen is duurder en eerlijk is eerlijk gebruik ik het forum vaker dan dat ik de boeken in duik... ;)

Gr. Jeroen


Ronnie

Citaat van: Jacques op 24-08-2019  23:58 u... De site www.bierisbest.nl die ik ook beheer is hiermee ge maakt. Echt handig vind ik het echter niet. Het lijkt eenvoudig maar heel veel dingen zijn verborgen en niet echt logisch.

Jacques, zou het niet tof zijn de goed gespecificeerde bierhandelaars van net over de Nederlandse Zuidergrens ook op de kaart te zetten, daar is immers vaak een mooie en vaak veel grotere keus, weliswaar meer Belgisch en minder international, maar toch ook echt lekker. EN, voor ons Belgjes interessant om ze op kaart te hebben, niet?
Wat denk je ?

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 25-08-2019  10:35 uEr van uitgaande dat men bereid is om voor het forum wederom een app te installeren. Voor gebruikers die niet wekelijks het forum bezoeken zou dat dan weer de drempel kunnen zijn om niet meer deel te nemen aan discussies.

Ik gebruik Tapatalk voor meerdere fora niet enkel voor deze.

Ik zou eerder €16,99 betalen voor de Tapatalk pro versie waardoor alle reclame ook weg is... Een goed boek over brouwen is duurder en eerlijk is eerlijk gebruik ik het forum vaker dan dat ik de boeken in duik... ;)

Gr. Jeroen

Van Tapatalk wordt je als beheerder van een forum niet vrolijk. Je krijgt namelijk zo goed als niets voor de advertenties die vertoond worden. Dit forum is gratis door de reclame-inkomsten. Dat wil zo ik zo houden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.