Google ads

Gestart door Jeroen76, 30-06-2019 15:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Citaat van: haicoterbeek op 01-09-2019  11:22 uEen eerder bericht van mij is van het forum verwijderd. Dit zonder opgaaf van redenen.
Dus daarom probeer ik mijn mening over reclame nog een keer te uiten.
Het beheren van een website met forum hoeft nauwelijks iets te kosten. De kosten voor hosting, certificaten en open source software zijn tegenwoordig te verwaarlozen. Dit argument gebruiken om reclame (Google Ads etc etc.) goed te praten vind ik dan ook een valse reden.
Als je reclame op je website maakt is dit om er aan te verdienen. Dit mag van mij. No problem! Maar probeer dit niet te verhullen met valse argumenten.
Gewoon kappen met de ongecontroleerde forum vervuiling.
Dat er veel tijd in het beheren van het forum gaat zitten daar ben ik het volledig mee eens.
Petje af daarvoor!
Het verwijderen van een eerder bericht met de zelfde strekking vind ik niet netjes. Zeker als dit zonder opgaaf van redenen gebeurt.
Klopt, met mijn eigen forum Munthunter ben ik jaarlijks een 60 euro kwijt aan hostingskosten en een 3 euro aan domeinregistratie.

Ik heb verder geen serverruimte extra gekocht voor foto's en bestanden opslag.

Wel heb/had ik een PayPal pagina met donatiebutton en als ik daar af en toe even ruchtbaarheid aan geef dan komen er meestal wel wat donaties binnen.

Ik ben daar amper nog actief omdat de hobby mij bijna niet meer trekt, maar een forum sluiten waar nog veel mensen actief zijn en er veel tijd in hebben gestoken is uit den boze natuurlijk.

Voorheen heb ik wel kosten gemaakt voor reclame op beurzen en zo maar handelaren konden die bedragen wel weer spekken met advertentieruimte, alles in eigen beheer.

Google is gewoon een lastige partner en zeker als ze denken dat je de boel onjuist gebruikt. Bij mij was dat een forumlid/gast die mij met alle goede bedoelingen ruim 500 euro door de neus boorde omdat Google alles afsluit en het tegoed 'inneemt'. Contant met Google hierover is 100% onmogelijk. Vandaar mijn afkeer tegen Google.

Maar goed ik weet niet wat Jacques uitgeeft aan de hostingskosten hier en andere randzaken maar vertrouw op de goed intenties van Jacques.

Dat ik de reclame van Google zeer graag zie verdwijnen is dan ook met bovenstaand reden maar ook de verschrikkelijke aanwezigheid van dit bedrijf op zowel elke webpagina die je kunt vinden. De omzet van Alphabet/Google lopen tegen de 40 miljard aan dit jaar, daar kan best wel wat van naar goede doelen zou je zeggen. Ze investeren inderdaad in goede doelen met Google Grants maar de doelen zijn veelal kleine internetpioneers die een startbudget kunnen krijgen om iets op te zetten waar uiteindelijk Google ook weer aan gaat verdienen. Meer een belegging van Google dus dan een goede daad.

Maar goed ik ben dus geen Googlefan maar wel een gebruiker want Google zit nu eenmaal overal in.

#lekkerofftopic

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 01-09-2019  11:22 uEen eerder bericht van mij is van het forum verwijderd. Dit zonder opgaaf van redenen.
Dus daarom probeer ik mijn mening over reclame nog een keer te uiten.
Het beheren van een website met forum hoeft nauwelijks iets te kosten. De kosten voor hosting, certificaten en open source software zijn tegenwoordig te verwaarlozen. Dit argument gebruiken om reclame (Google Ads etc etc.) goed te praten vind ik dan ook een valse reden.
Als je reclame op je website maakt is dit om er aan te verdienen. Dit mag van mij. No problem! Maar probeer dit niet te verhullen met valse argumenten.
Gewoon kappen met de ongecontroleerde forum vervuiling.
Dat er veel tijd in het beheren van het forum gaat zitten daar ben ik het volledig mee eens.
Petje af daarvoor!
Het verwijderen van een eerder bericht met de zelfde strekking vind ik niet netjes. Zeker als dit zonder opgaaf van redenen gebeurt.

Beste Haico,

Dit forum genereert veel verkeer en daarom zijn de hostingskosten hoger dan een gemiddelde website.
Verder biedt de host meer service dan de budget hosters. Problemen worden snel opgelost. Dergelijke service kost ook geld.
Daarnaast worden foto's gehost op een andere website waar ook de wiki te vinden is. Deze host was goedkoop maar heeft de prijzen aanzienlijk verhoogd.
Verder worden reclame-inkomsten gebruikt voor loterijen en stimuleren van het uitvoeren van tests en andere zaken ten goede van de hobbybrouwende gemeenschap.
Al heeft het forum Hobbybrouwen.nl meer kosten dan alleen de kosten van een kleine website.



Waarom jouw bericht verwijderd is? Daar is een simpel antwoord op. Je probeerde leden van dit forum te ronselen voor het forum dat je uit onvrede met het beheer van dit forum hebt opgericht.

Het had je gesierd als je gehandeld had conform de huisregels van je eigen forum.
Uit deze regels:
6. Het linken naar andere fora is toegestaan. Het beheerdersteam behoudt zich echter het voorrecht om eventuele links te verwijderen indien deze het forum schade kunnen aanrichten of in strijd zijn met de huisregels. Je mag naar andere fora linken zolang dit als doel heeft om je argumentatie te ondersteunen of een interessant weetje (evenement of zo) te vermelden. Daarentegen wordt het plaatsen van links naar andere sites met bedoeling om hier leden te ronselen niet toegestaan.

Na lange tijd je rustig te hebben gehouden laat je weer horen op een wijze zoals een troll betaamd. Indien je daarmee doorgaat zal je onmiddellijk geband worden. Jij en andere leden van het alternatieve forum hebben al te veel onrust veroorzaakt op dit forum.
Als ik kijk naar de huisregels van het nieuwe forum dan willen jullie op dat forum geen herhaling van de misstanden die hier veroorzaakt zijn door de oud-leden van dit forum.

Brouwerij Mennekes

Wat zit iedereen toch te mopperen om google ads. Kijk je tv, zie je reclame, volg je social media, zie je reclame. Reis je met het openbaar vervoer dan zie je reclame. Wil je geen reclame dan ga thuis zitten in je slaapkamer met alles dicht en uit. Hoe vaak gebruik je zelf google? Google kan toch ook niet gratis alle websites indexeren. Die moeten ook verdienen. En als ik een mooie website maak met veel info dan wil ik daar ook iets voor terug.

En ongeacht de daadwerkelijke kosten voor Jaques, denk eens aan alle tijd en goede adviezen van hem. En de deals met partijen voor een leuke weggeef wedstrijd. Het forum lag er eergisteren ook kort even uit, is ook meteen weer  gefixed.

Geen zin in advertenties dan ga alsjeblieft niet meer naar deze prachtige bron van info. So what als iemand hier wat centen aan over zal houden. Is toch gewoon slim dan? Creëer zelf ook een goed lopend forum en doe hetzelfde zou ik zeggen. Dat gemopper hou maar lekker voor jezelf.

Jeroen76

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 01-09-2019  12:36 uCreëer zelf ook een goed lopend forum en doe hetzelfde zou ik zeggen. Dat gemopper hou maar lekker voor jezelf.

Maar dan niet hier leden gaan ronselen want dat is inderdaad wel heel erg zielig. Verder eens met je standpunten en inderdaad prima als Jacques er een leuk centje aan over weet te houden. Zal nooit meer zijn dan dat hij er aan tijd en energie in steekt.



Gr. Jeroen

haicoterbeek

Citaat van: Jacques op 01-09-2019  12:09 uWaarom jouw bericht verwijderd is? Daar is een simpel antwoord op. Je probeerde leden van dit forum te ronselen voor het forum dat je uit onvrede met het beheer van dit forum hebt opgericht.


Het bericht is verwijderd, zonder opgaaf van redenen. Over de inhoud valt nu niet meer op een eerlijke manier te discussiëren. Het had de zelfde strekking als mijn bericht hierboven.

Het forum dat jij hierboven noemt draait zonder reclame van Google Ads en vele andere reclame uitingen.
Het forum is niet opgericht uit onvrede met jou of welke beheerder ook. Ongecontroleerde reclame (Google Ads) en sluikreclame zul je er echter niet aantreffen!

Jeroen76

Citaat van: haicoterbeek op 01-09-2019  12:41 uHet forum dat jij hierboven noemt draait zonder reclame van Google Ads en vele andere reclame uitingen.
Het forum is niet opgericht uit onvrede met jou of welke beheerder ook. Ongecontroleerde reclame (Google Ads) en sluikreclame zul je er echter niet aantreffen!

Zou ook raar zijn dat er onvrede zou zijn want waarom anders zo veel discussies/topics van hier naar daar 'kopiëren'?  ;)

Heb even gekeken maar is er ook op sterven na dood dus Googlereclame zou ook niets opleveren
 


Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 01-09-2019  12:41 uHet bericht is verwijderd, zonder opgaaf van redenen. Over de inhoud valt nu niet meer op een eerlijke manier te discussiëren. Het had de zelfde strekking als mijn bericht hierboven.

Dit is het bericht dat je plaatste met weglating van de link.

CiteerHet Nederlandstalige forum voor hobbybrouwers zonder Google Ads, Banners of andersoortige hinderlijke reclame.

[link]

Volledig responsive wat wil zeggen dat het uiterlijk zich aanpast aan de apparatuur van de gebruiker. Dus net zo eenvoudig te gebruiken op iPhone, Android toestel, PC of laptop

Dit is niets anders dan ronselen.

Nu je hierop doorgaat ben je met onmiddellijke ingang geband.

Jeroen76

Tsja...

Lijkt me duidelijk en getuigen van weinig respect en zelfinzicht.

Voorstel om weer terug te gaan naar het topic en aan Jaques de eer om de offtopic berichten maar weer te verwijderen.

Gr. Jeroen


jaapz

Citaat van: Jacques op 29-08-2019  21:50 uZo te merken werkt deze aanpassing wel. Alleen is de bovenste advertentie niet meer responsief.
Eens kijken of dat aangepast kan worden.

Stuk beter zo, bedankt jacques.

Wat betreft betalen om ads weg te laten zou ik daar ook zeker wel geld voor neer willen leggen. Tweakers.net heeft dat wat mij betreft goed geregeld: of je bekijkt de website met ads, of je koopt die ads voor een paar euro per jaar af.

Voor mij is het niet alleen het feit dat je langs irritante ads moet scrollen die de pagina vervuilen, maar des te meer dat achter die ads trackers zitten die je over het hele internet volgen. Als ik trackerblocking aan zet, worden de advertenties daardoor ook direct geblokkeerd. Dat vind ik jammer, want ik wil best bijdragen aan deze website, maar niet ten koste van mijn privacy.

Al zet je een patreon/donatieknopje op zonder daadwerkelijk de advertenties weg te halen als je betaald hebt, dan geef je de mensen die toch sowieso een adblocker/trackerblocker aan hebben staan ook een optie om toch financieel bij te dragen aan de website. Zoals het nu is mis je die inkomsten sowieso, dus volgens mij is dat alleen maar bonus.

jelle82

Citaat van: Jacques op 30-08-2019  22:55 uJammer want advertenties kosten je alleen een beetje scrollen en geen geld.

Dat een vrijwillige bijdrage niet alles is blijkt wel bij Wikipedia, daar moet ook om de zo veel tijd geld geschooid te worden om geld...

Blijkbaar hoeven ze niet te schooien, ;)

Nog even semi-ontopic: wil ik toch ook nog eens herhalen dat ik ook best een x bedrag per jaar wil doneren aan het forum. De informatie hier is voor mij net zoveel waard als een goed boek over bierbrouwen. Aan een dergelijk bedrag zou ik dan ook denken. En van mij hoeft dat ook niet opgeschreven/gedocumenteerd/bijgehouden te worden.

middelaersch

Citaat van: jelle82 op 04-09-2019  21:12 uNog even semi-ontopic: wil ik toch ook nog eens herhalen dat ik ook best een x bedrag per jaar wil doneren aan het forum. De informatie hier is voor mij net zoveel waard als een goed boek over bierbrouwen. Aan een dergelijk bedrag zou ik dan ook denken. En van mij hoeft dat ook niet opgeschreven/gedocumenteerd/bijgehouden te worden.

Wat je zou kunnen overwegen is om een bankrekening te openen waar mensen een vrijwillige bijdrage kunnen leveren. (Voordeel van zo'n vrijwillige bijdrage is dat je geen debiteurenadministratie hoeft te voeren, brengt dus weinig administratie met zich mee in tegenstelling tot een verplichte bijdrage.) Wanneer er op jaarbasis minimaal een X bedrag wordt gedoneerd zou je dan kunnen stoppen met de advertenties. Wordt bedrag X niet gehaald dan blijven de advertenties en moeten 'wij' (de gebruikers van het forum) er ook niet meer over zeuren.

Persoonlijk zou ik best bereid zijn bv 10 of 20 euro/jaar te betalen, maar ik stoor me tegelijkertijd ook niet aan de advertenties. Ik heb geen idee hoe dat bij de andere gebruikers ligt. Er zijn officieel natuurlijk heel veel gebruikers, maar als ik de actuele postings bekijk is maar een klein deel daarvan daadwerkelijk actief.

Jacques

Citaat van: jaapz op 04-09-2019  14:14 uStuk beter zo, bedankt jacques.

Wat betreft betalen om ads weg te laten zou ik daar ook zeker wel geld voor neer willen leggen. Tweakers.net heeft dat wat mij betreft goed geregeld: of je bekijkt de website met ads, of je koopt die ads voor een paar euro per jaar af.

Voor mij is het niet alleen het feit dat je langs irritante ads moet scrollen die de pagina vervuilen, maar des te meer dat achter die ads trackers zitten die je over het hele internet volgen. Als ik trackerblocking aan zet, worden de advertenties daardoor ook direct geblokkeerd. Dat vind ik jammer, want ik wil best bijdragen aan deze website, maar niet ten koste van mijn privacy.

Al zet je een patreon/donatieknopje op zonder daadwerkelijk de advertenties weg te halen als je betaald hebt, dan geef je de mensen die toch sowieso een adblocker/trackerblocker aan hebben staan ook een optie om toch financieel bij te dragen aan de website. Zoals het nu is mis je die inkomsten sowieso, dus volgens mij is dat alleen maar bonus.

De advertenties niet weergeven voor degenen een bepaald bedrag betalen is technisch mogelijk maar vraagt veel administratie, een reden waarom die optie voor mij afvalt.

Overigens is privacy iets wat we tegenwoordig gewoon niet meer hebben ondanks alle privacywetgeving. We zijn continu te volgen via onze mobieltjes. Daar geven we massaal toestemming voor. Begrijpelijk want het geeft veel de mogelijkheden zoals navigatie en lokale zoekresultaten. Maar ook zonder een mobiel kun je niet ongemerkt door het leven gaan daaarvoor hangen er teveel toezichtcamera's.
En worden we niet een beetje simpel van alle cookie waarschuwingen?

Wildor

Een donateurs optie zou misschien ook kunnen werken. Geef je dat lid een mooi bierglas op het profiel. Ja je moet per donatie even iemands profiel bijwerken, maar dat is dan toch een luxe probleem? Zou dit natuurlijk ook kunnen delegeren aan een moderator.

Ik zou deze optie zeker onderzoeken. Dan houd je desnoods een kleine banner op de pagina op een plaats die niet te opvallend aanwezig is, dan houden de brouwwinkels enz. nog steeds de mogelijkheid om te adverteren op het forum via Google Ads.

Met dit beetje extra inkomsten kun je weer verder bouwen aan verbeteringen etc.
Als je het echt niet wilt, prima dan is dat jouw keuze. Het is tenslotte jouw forum.

William



Jeroen76

Zo heb/had ik dat ook gedaan op mijn forum. Een subforum voor de donateurs. Kwam er een donatie binnen dan hoefde ik enkel dat desbetreffende lid in de donateursgroep te zetten met een permissie dat forumdeel in te kunnen.

Je zet dan enkel de Google addcode in een ander deel van de software waardoor die bij de donateurs onzichtbaar blijft. Gasten en anders forumleden zien dan wel de reclames.

Kortom even wat werk maar daarna maar een paar klikken werk per donatie.

PayPal werkte voor mij erg goed maar heb ook mijn rekeninggegevens er bij staan voor bankoverschrijvingen. Via een tikkie of Whatsapp betaalverzoek zou je ook in bijvoorbeeld een Whatsapp groep een betaalmogelijkheid kunnen creëren. 

Gr. Jeroen


jaapz

Citaat van: Jacques op 04-09-2019  23:03 uDe advertenties niet weergeven voor degenen een bepaald bedrag betalen is technisch mogelijk maar vraagt veel administratie, een reden waarom die optie voor mij afvalt.

Overigens is privacy iets wat we tegenwoordig gewoon niet meer hebben ondanks alle privacywetgeving. We zijn continu te volgen via onze mobieltjes. Daar geven we massaal toestemming voor. Begrijpelijk want het geeft veel de mogelijkheden zoals navigatie en lokale zoekresultaten. Maar ook zonder een mobiel kun je niet ongemerkt door het leven gaan daaarvoor hangen er teveel toezichtcamera's.
En worden we niet een beetje simpel van alle cookie waarschuwingen?

Waar ik meer op doel is gewoon een "donatieknop" waar je verder geen administratie voor nodig hebt, geen koppeling met het forum, gewoon dom geld geven. Dan doneer ik gewoon, en zet ik dan mijn adblocker zelf wel aan (wat ik nu dus sowieso al doe).

Laten we hier maar geen discussie beginnen over privacy verder, ik wilde alleen aangeven dat dat een van mijn (in mijn optiek volledig valide) redenen is om een adblocker en trackerblocker te gebruiken.

Jeroen76

Helemaal mee eens, Jacques kom maar door met je PayPal of bankgegevens voor een vrijwillige bijdrage.

Heb al zo ontzettend veel gehad aan dit forum, daar kan geen boek tegen op! (op dat van jou na dan natuurlijk Jacques)

Ik weet wat dat je heel wat kosten heb gemaakt in de loop der jaren en weet zeker dat je op deze wijze er ook nog wat voor terug kunt krijgen.

Reclames neem ik dan ook op de koop!

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 05-09-2019  17:21 uHelemaal mee eens, Jacques kom maar door met je PayPal of bankgegevens voor een vrijwillige bijdrage.

Heb al zo ontzettend veel gehad aan dit forum, daar kan geen boek tegen op! (op dat van jou na dan natuurlijk Jacques)

Ik weet wat dat je heel wat kosten heb gemaakt in de loop der jaren en weet zeker dat je op deze wijze er ook nog wat voor terug kunt krijgen.

Reclames neem ik dan ook op de koop!

Gr. Jeroen

Zoals je misschien weet gaat over een tijdje het forum op de schop. In dat kader zal ik nog eens naar kijken.
Als eerste is de wiki aan de beurt. Deze wil ik gaan onderbrengen bij een andere hoster en voorzien van andere software. Vervolgens verhuist dit forum van hoster. Het veranderen van de software van het forum is veel ingrijpender omdat het forum zeer omvangrijk is. Daar wordt hard over nagedacht.

Jeroen76

Jacques wat mij betreft mag je best wat minder bescheiden zijn hoor en je kosten er vooraf al uit hebben. Nu een kleine moeite om al wat binnen te halen en straks gewoon handig als het standaard op de site staat.

Je wilt niet weten hoe veel mensen profijt hebben van al je inzet en het forum. Daar mag wat mij betreft echt wel wat tegen over staan.

Gr. Jeroen


Berend Postema

Als er een button is ga ik zeker doneren. Dankzij deze site kan ik bieren brouwen en bezoek de site nog met regelmaat.
Een button is snel gemaakt.

https://www.paypal.com/us/smarthelp/article/how-do-i-add-a-paypal-payment-button-to-my-website-faq3629

Jacques

Citaat van: Berend Postema op 05-09-2019  18:18 uAls er een button is ga ik zeker doneren. Dankzij deze site kan ik bieren brouwen en bezoek de site nog met regelmaat.
Een button is snel gemaakt.

https://www.paypal.com/us/smarthelp/article/how-do-i-add-a-paypal-payment-button-to-my-website-faq3629

Er is een hele tijd geleden een mogelijkheid geweest om een klein bedrag aan een ander lid te geven. Daar werd maar weinig gebruik van gemaakt.

Jeroen76

Begin de Google adds steeds agressiever te vinden tijdens het lezen op Tapatalk met name bij dit forum....

Zelfs de reclames die op Facebook zo ontzettend veel stof hebben doen opwaaien worden gewoon hier getoond.

Prima want gief er natuurlijk niet op te drukken maar lijkt er op dat de hoeveelheid flink is opgeschroefd. Helaas kan Jacques daar niets aan veranderen.

Gr. Jeroen


Andert

Ik gebruik hiervoor DNS66. Dat is een goede addblocker voor Android, te downloaden via app store F-droid.

Sinds ik dit stukje software gebruik zie ik geen advertenties meer in Tapatalk.

(EDIT: handtekening verwijderd)

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 25-09-2020  10:40 uBegin de Google adds steeds agressiever te vinden tijdens het lezen op Tapatalk met name bij dit forum....

Als forumbeheerder ben ik geen liefhebber van Tapatalk. De opbrengsten van de advertenties via Tapatalk komen niet terecht bij het forum...

Jeroen76

Citaat van: Andert op 25-09-2020  10:51 uIk gebruik hiervoor DNS66. Dat is een goede addblocker voor Android, te downloaden via app store F-droid.

Sinds ik dit stukje software gebruik zie ik geen advertenties meer in Tapatalk.

(EDIT: handtekening verwijderd)
Dat ga ik eens bekijken, klinkt goed

Gr. Jeroen


Heyudude

Pihole op een kleine server of pi3 werkt perfect als ad slurper...
Die stel je in als dns server. Klaar.

En als je dit forum wilt supporten kun je dit domein whitelisten

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.