Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Google ads  (gelezen 24030 keer)

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Google ads
« Reactie #100 Gepost op: 25-09-2020 22:38 u »
En als je dit forum wilt supporten kun je dit domein whitelisten

Graag, de advertenties zorgen er voor dit forum zichzelf kan bedruipen zonder bij leden steeds te moeten schooien om donaties zoals bij Wikipedia.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #101 Gepost op: 26-09-2020 09:58 u »
Ik gebruik het forum alleen op de laptop. Die kleine kl... :( :huilen: :bokser: :echtboos: ..te schermpjes van de telefoon samen met die grote concurrentiestrijd op wat er allemaal op moet komen qua reclame en andere domme popups die dan ook nog eens de zaak zo onoverzichtelijk maken dat ik niet meer snel kan zien hoe ik weer kan zien wat ik wilde zien zijn voor mij allang onacceptabel. Dat geldt trouwens nog erger voor veel andere site die ik daardoor al niet eens meer gebruik op de telefoon.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #102 Gepost op: 26-09-2020 10:23 u »
Tsja ik snap je

Helaas is dit de manier waarop men denkt hun waar aan de man te brengen maar als je het mij vraagt zie ik in 99% van de gevallen niet eens meer welke advertenties er wordt getoond, je kijkt er niet eens meer naar totdat hij wel heel irritant in beeld komt. Grote nadeel is dat dit bij Tapatalk weg is te kopen maar dat dit zo belachelijk duur is dat ik dit zeker niet zal aanschaffen. Zouden ze dan werkelijk meer dan € 1,10 per persoon per maand verdienen met die advertenties?

Gr. Jeroen

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #103 Gepost op: 26-09-2020 10:29 u »
Tsja ik snap je

Helaas is dit de manier waarop men denkt hun waar aan de man te brengen maar als je het mij vraagt zie ik in 99% van de gevallen niet eens meer welke advertenties er wordt getoond, je kijkt er niet eens meer naar totdat hij wel heel irritant in beeld komt. Grote nadeel is dat dit bij Tapatalk weg is te kopen maar dat dit zo belachelijk duur is dat ik dit zeker niet zal aanschaffen. Zouden ze dan werkelijk meer dan € 1,10 per persoon per maand verdienen met die advertenties?

Gr. Jeroen
De manier van denken en of dat aanslaat wordt mede bepaald door het gedraag van gebruikers. Dus als niemand het gebruikt houdt het vanzelf op, maar het is net zoals bij veel zaken: iedereen weet in theorie hoe je er vanaf komt en toch gebeurt het niet omdat er een reden is om het toch te gebruiken. Zelf ben ik op dit moment al zover dat ik op mijn telefoon (en vaak ook op de laptop) sites die al opkomen met popups over cookies gelijk weer verlaat. Zeker voor sites die wat van mij willen bv winkels geeft dat gelijk nadeel voor hun. 

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
« Reactie #104 Gepost op: 26-09-2020 10:29 u »
Tapatalk vraagt een som geld aan de forum beheerders.
En een som geld aan de koper van de pro optie.
En de niet kopers krijgen reclame waar de forum beheerders niks van zien.

Lijkt me een verdienmodel wat oneerlijk oogt, niet?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #105 Gepost op: 26-09-2020 10:32 u »
Lijkt me een verdienmodel wat oneerlijk oogt, niet?
Oneerlijke manier van handelen zal nooit door de aanbieder zelf opgelost worden zolang er geen drukmiddel achter zit. Dat kan alleen via regelgeving en boetes. 

Offline Jeroen76

• Super lid
« Reactie #106 Gepost op: 26-09-2020 13:55 u »

Tapatalk vraagt een som geld aan de forum beheerders.

Dat is dan nieuw want ik betaal voor mijn forum geen geld aan Tapatalk hoor

Gr. Jeroen

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
Google ads
« Reactie #107 Gepost op: 26-09-2020 14:16 u »

Gr. Jeroen
Dat zou Jacques dan kunnen weten, zal ook wel een prijs staffel aan vast zitten. Aantal leden? Aantal posts geen idee. Kan me vergissen....

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #108 Gepost op: 26-09-2020 22:07 u »

Gr. Jeroen

Als een flink bedrag betaalt aan Tapatalk dan worden geen advertenties meer weergegeven. Ook ben je dan dat irritante regeltje kwijt dat een forumlid Tapatalk gebruikt met een XYZabc telefoon. Informatie waar niemand iets aan heeft behalve Tapatalk.

Offline Jeroen76

• Super lid
« Reactie #109 Gepost op: 27-09-2020 00:12 u »
Als een flink bedrag betaalt aan Tapatalk dan worden geen advertenties meer weergegeven. Ook ben je dan dat irritante regeltje kwijt dat een forumlid Tapatalk gebruikt met een XYZabc telefoon. Informatie waar niemand iets aan heeft behalve Tapatalk.
Dus reclame en dat regeltje en je betaalt dan dus geen andere kosten toch aan Talpatalk?

Gr. Jeroen

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #110 Gepost op: 27-09-2020 20:44 u »
Dus reclame en dat regeltje en je betaalt dan dus geen andere kosten toch aan Talpatalk?

Gr. Jeroen

Het gaat om een flink jaarlijks bedrag...

Offline Jeroen76

• Super lid
« Reactie #111 Gepost op: 27-09-2020 22:56 u »
Ik doelde er op dat dit forum geen betaalde Tapatalk functie heeft. Dus zien we de reclame en krijgen we af en toe dat irritante regeltje als onderschrift.

Gr. Jeroen

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #112 Gepost op: 29-09-2020 07:52 u »
Ter indicatie Jacques, hoeveel is dat jaarbedrag?

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #113 Gepost op: 29-09-2020 21:03 u »
Ter indicatie Jacques, hoeveel is dat jaarbedrag?

Waarom wil je dat weten? Het is een bedrag waar je als forumbeheerder niet veel voor terugkrijgt.

Overigens ben ik bezig me te bekwamen in Elementor, een programma waarmee je Wordpress meer naar je hand te zetten. Het lastige is dat ik te weinig tijd heb voor alle dingen die ik wil doen.

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #114 Gepost op: 29-09-2020 21:17 u »
Waarom wil je dat weten? Het is een bedrag waar je als forumbeheerder niet veel voor terugkrijgt.

Overigens ben ik bezig me te bekwamen in Elementor, een programma waarmee je Wordpress meer naar je hand te zetten. Het lastige is dat ik te weinig tijd heb voor alle dingen die ik wil doen.
Ben je op zoek naar een alternatief forum platform? Kijk eens naar https://flarum.org gratis, uitbreidbaar en ziet er gelikt uit.Test forum: https://beta.flarum.site/

Wordpress als platform is prima maar Elementor ziet er op de eerste blik vrij complex uit, en dit soort plugins kennen hun beperkingen

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #115 Gepost op: 29-09-2020 21:36 u »
Ben je op zoek naar een alternatief forum platform? Kijk eens naar https://flarum.org gratis, uitbreidbaar en ziet er gelikt uit.Test forum: https://beta.flarum.site/

Wordpress als platform is prima maar Elementor ziet er op de eerste blik vrij complex uit, en dit soort plugins kennen hun beperkingen

Voor zowel het forum als de rest van site ben ik al een tijd op zoek naar andere software.

Met Elementor valt heel goed te werken. Het is behoorlijk intuïtief en je kunt er echt veel mee.
Ik ben er over te spreken. Het vervangt veel ander plugins. Hierdoor is het maken van een Wordpress site veel overzichtelijker. Ik heb eerder gewerkt met Wordpress maar raakte regelmatig door de vele plugins de weg kwijt.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #116 Gepost op: 30-09-2020 09:45 u »

Misschien vinden anderen het wel meevallen en zijn ze meer dan bereid met de pet rond te gaan  :D.

Voor mij maakt het niet uit qua forumervaring, staat altijd een adblocker hier aan. Maar zou het leuk vinden om bij te kunnen dragen aan het forum, iets waar ik veelvuldig gebruik van maak. Het aanzetten van advertenties is geen optie voor mij, daar ben ik zowel persoonlijk als moreel op tegen. Ik snap dat voor veel mensen het gratis aspect belangrijk is, en dat het essentieel is om een actief forum te behouden.

Offline Jeroen76

• Super lid
« Reactie #117 Gepost op: 30-09-2020 10:58 u »
Een nieuw forum opstarten in andere software is prima te doen maar een bestaand forum als dit omzetten een helse klus. Bedenk dat héél veel zaken niet 1 op 1 overgenomen kunnen worden en daardoor onleesbaar worden of zeer hinderlijk over gaan komen. Stukje ervaring, het is namelijk niet even een database overzetten in een nieuwe omgeving.

Gezien je tijd kostbaar is en er vele actieve leden zijn zou ik inderdaad eens op zolder gaan zoeken naar die pet. Het is prima zo alleen de reclame is hinderlijk maar te omzeilen naar het schijnt. (Ik krijg die app niet gevonden voor Android). Hoewel ik aan de andere kant best kan leven met die paar banners als ze maar niet gaan lopen vervelen en de topics verprutsen

Gr. Jeroen

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
« Reactie #118 Gepost op: 30-09-2020 11:06 u »
Google is gewoon een lastige partner en zeker als ze denken dat je de boel onjuist gebruikt. Bij mij was dat een forumlid/gast die mij met alle goede bedoelingen ruim 500 euro door de neus boorde omdat Google alles afsluit en het tegoed 'inneemt'. Contant met Google hierover is 100% onmogelijk. Vandaar mijn afkeer tegen Google.
Mensen wij hebben allemaal ons ziel verkocht aan Google. Dingen zoals hierboven beschreven, Google staat boven de Wet en misbruikt zijn macht continue. Google kan bijvoorbeeld ook het nieuws bepalen, en bepalen waar wij consumeren. Het is te gek voor woorden als je erover nadenkt.

We kunnen niet meer zonder, een Addblocker zoals Pi-Hole vind ik nodig in deze tijd. Ik kan het werkelijk iedereen aanraden. Zie het als een Nee sticker op de brievenbus. Ik heb werkelijk nergens last van qua ads. Ik weet dat er mensen tegen add-blockers zijn maar dat maakt mij niet uit. Ik wil gewoon Google niet meer spekken. Bovendien hoeft een VPS voor een site zoals dit niet zo veel te kosten. We zouden ook bijvoorbeeld een bijeenkomst of een brouw-wedstrijd kunnen organiseren om wat cash te genereren. Daarnaast een doneerbutton ergens plaatsen. Ergens wat gewin voor het beheer vind ik niet gek, maar dan niet via Google, want Jacques je bent aan ze overgeleverd, je hebt niks te vertellen over de op jouw forum gegenereerde inkomsten/informatie en de vindbaarheid. Als het forum nu wordt verwijderd kan de inhoud nog jaren in google blijven bestaan.

Offline Jeroen76

• Super lid
« Reactie #119 Gepost op: 30-09-2020 13:36 u »
Als beheerder van een groot forum sta ik altijd te kijken hoe de Google Spider Bots (deze komen op bezoek om te kijken naar nieuwe content voor hun zoekresultaten) diep in de software komen. Ondanks dat ze daar geen toestemming voor hebben gekregen, zie je ze in de persoonlijke inboxen en afgesloten moderator en beheerderforums. Geen idee hoe dat ze lukt.

En ja Google beheerst zo ontzettend veel en strijkt zo ontzettend veel geld op voor werkelijk van alles. Ze hebben dan ook een Monopolypositie in de markt ingenomen

Het valt mij de laatste tijd ook op dat bij het zoeken op Google wel heel snel auto aanvullingen komen die afkomstig lijken uit gesprekken die ik met iemand voer of plekken waar ik ben geweest. Of word ik Paranoide? ;)

Gr. Jeroen

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #120 Gepost op: 30-09-2020 19:58 u »
We kunnen niet meer zonder, een Addblocker zoals Pi-Hole vind ik nodig in deze tijd.
Ik ben helemaal klaar met die reclame, zeker toen ik op de luchthaven van Gran Canaria mijn emailadres achter liet voor "gratis" wifi.
Dat emailadres wordt dagelijks bestookt met aanbiedingen voor rollators, trapliften, energieaanbiedingen en zo, terwijl ik al een aantal jaren direct antwoord met honderden pagina's met bijbelteksten over farizeeërs.
Pi-Hole gaat er bij mij thuis nog wel komen.

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #121 Gepost op: 30-09-2020 20:35 u »
terwijl ik al een aantal jaren direkt antwoord met honderden pagina's met bijbelteksten over farizeeërs.

Die spammers hebben zelf ook een Pi-Hole, met farizeeër-keywords..

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #122 Gepost op: 30-09-2020 22:08 u »
We kunnen niet meer zonder, een Addblocker zoals Pi-Hole vind ik nodig in deze tijd. Ik kan het werkelijk iedereen aanraden. Zie het als een Nee sticker op de brievenbus. Ik heb werkelijk nergens last van qua ads. Ik weet dat er mensen tegen add-blockers zijn maar dat maakt mij niet uit. Ik wil gewoon Google niet meer spekken.

Als iedereen een addblocker gebruikt is het snel afgelopen met het gratis internet. Dan moet je voor elke site gaan betalen. Anders dan wel eens gedacht wordt is het internet niet gratis. Je hebt het over hosting maar ook over andere kosten. Dit forum wordt beheerd door vrijwilligers maar veel andere sites worden beheert door betaalde krachten.
Ik zit er aan te denken om de site om te zetten naar Wordpress. Wordpress is gratis maar om alles goed te laten werken zijn veel plugins nodig, de betere plugins zijn prijzig.

Werken met donaties kan maar dat betekent dat elk jaar weer geschooid moet worden zoals dat ook bij Wikipedia het geval is. En een betaald lidmaatschap is een grote drempel voor nieuwe leden naast dat het ook een uitgebreide administratie vereist.

Het is niet voor niets dat er zo veel sites zijn met Google advertenties. Een beheerder van een site heeft daar niet zo veel omkijken naar. Dat is fijn want dat maakt dat spaarzame tijd anders besteed kan worden...

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #123 Gepost op: 01-10-2020 08:07 u »
Dat internet niet gratis is, snappen de meesten denk ik wel. Ik denk zelfs dat de meesten er ondertussen wel klaar mee zijn dat ze iedere keer ongewenst reclames zien, en ze met liefde een x bedrag doneren per jaar. Wellicht ben ik een van de enige, maar ik doneer ook keurig eens in de zoveel tijd een bedrag aan Wikipedia.

Volgens mij zijn er genoeg IT'ers op dit forum die je graag zouden willen helpen, en dit op willen zetten. Ik denk namelijk niet dat het heel lastig is, alleen dat het lastig is voor mensen die dit soort exercities niet dagelijks doen. Maak gebruik van de kennis en ervaring van die mensen, zoals ze dat doen van jouw kennis en ervaring van het brouwen van bier.

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
« Reactie #124 Gepost op: 01-10-2020 10:34 u »
Dat internet niet gratis is, snappen de meesten denk ik wel. Ik denk zelfs dat de meesten er ondertussen wel klaar mee zijn dat ze iedere keer ongewenst reclames zien, en ze met liefde een x bedrag doneren per jaar. Wellicht ben ik een van de enige, maar ik doneer ook keurig eens in de zoveel tijd een bedrag aan Wikipedia.

Volgens mij zijn er genoeg IT'ers op dit forum die je graag zouden willen helpen, en dit op willen zetten. Ik denk namelijk niet dat het heel lastig is, alleen dat het lastig is voor mensen die dit soort exercities niet dagelijks doen. Maak gebruik van de kennis en ervaring van die mensen, zoals ze dat doen van jouw kennis en ervaring van het brouwen van bier.
Precies wat ik dacht, gebruik de kennis en welwillendheid die voorhanden is. Ik ben niet zo thuis in de materie, gelukkig wat kennissen wel. Is het geen optie om gewoon 2U unmetered te huren bij een datacentrum en daar een server in te zetten. Hoeft niet de allernieuwste te zijn en qua rekenkracht hoeft het echt niet bijzonder te zijn, er wordt immers ook geen video gestreamd / gedecodeerd via de server. Dan is er voor altijd genoeg opslag voorhanden als je daar bijvoorbeeld een SSD raid-5 array met een bruikbare opslag van 2TB in zet. Flink wat ram (goedkope DDR3) voor de chaching en het is nog bijzonder responsief ook.

Tags: