Hallo! Daniël stelt zich voor

Gestart door Damien368, 27-06-2019 22:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Damien368

Ah goeiedei!

Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik toch besloten ook maar een account op dit forum aan te maken. Mijn naam is Daniël, ik kom van oorsprong uit het Friese dorpje Surhuisterveen, maar woon momenteel ergens anders. Ik ben ongeveer sinds een half jaar aan het brouwen. Een pakket van de brouwbroeders bracht mij in aanraking met deze hobby, en dat is zo langzamerhand inmiddels al uitgebreid naar een hobbybrouwerij in zijn kleinste vorm. Ik heb sindsdien eigenlijk alle weken wel iets in mijn gistvat.

Alle basisbenodigdheden heb ik (schroter, grote pan, gistvat etc). Inmiddels heb ik mijn eerste eigen recept ook al 'ontwikkeld.' Nadat ik een vriend van me het had laten proeven vroeg hij prompt: "Wanneer ga je je productie opschalen?" Voor nu houd ik het brouwen lekker simpel. Hoewel ik wel zit te kijken naar de mogelijkheden om naar 10 L over te gaan (ik brouw nu in batches van 5 L).

Dus ja, dat ben ik!


Jacques

Welkom Daniël,

Mooi om te lezen dat je de smaak van het brouwen te pakken hebt.
Misschien is het te overwegen om meteen 20 of 30 liter per keer te brouwen. Je bent niet veel meer tijd kwijt dan bij het brouwen van 5 liter maar hebt dan wel meer bier waar je van kunt genieten.

Damien368

Zit ik ook wel over na te denken. Ik brouw momenteel in 5 L puur vanwege de onervarenheid en het is dan minder zonde om 5 L weg te gieten dan 30.

Rob.Erto

Neem in die overweging dan direct mee of je 30 liter ook opgedronken krijgt. Het zijn wel 6x zoveel flesjes. Qua brouwtijd ben je iets langer bezig, maar het is wel efficienter.

Brouwert

Welkom!

Zelf brouw ik batches van 10-12l en ben daar erg tevreden mee. Het geeft me de mogelijkheid om vaker te brouwen en zo meer te leren. Ook is het voor mij fijn  dat alles nog goed te hanteren (tillen) is en ik makkelijk wat pannen kan verslepen en zonder pomp kan werken.
Ik brouw nu soms ook met een 70 liter installatie en dat maakt alles wel wat minder handzaam.

Damien368

Citaat van: Rob.Erto op 28-06-2019  10:40 uNeem in die overweging dan direct mee of je 30 liter ook opgedronken krijgt. Het zijn wel 6x zoveel flesjes. Qua brouwtijd ben je iets langer bezig, maar het is wel efficienter.

Dat opdrinken gaat niet zozeer voor problemen zorgen verwacht ik. Er zijn altijd wel mensen in mijn omgeving die maar wat graag een flesje willen proeven.  ;D

Ik zit ook wel te kijken naar iets als een Brew Monk.

Rob.Erto

Complete bierbrouwerij met veel extra's te koop


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.