Dry hoppen, The Eanske way

Gestart door Oscar, 26-06-2019 14:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar


EBC

Citaat van: Oscar op 26-06-2019  14:50 u...ze zijn gelinkt vanaf Facebook..

En dus kan ik ze niet zien.  :-\

Roelof

 :)
Citaat van: EBC op 26-06-2019  16:20 uEn dus kan ik ze niet zien.  :-\
Ik kan ze prima bekijken. Zonder een facebook account.  :)

TeVeHa

Leuk, mooi gedaan, in het eerste filmpje wat minder star in de camera kijken, komt raar over, leren Oscar nog véél leren, dan komt het wel goed.

EBC

Citaat van: Roelof op 26-06-2019  17:21 u:)Ik kan ze prima bekijken. Zonder een facebook account.  :)

Jaja, maar je moet wel toestaan dat Facebook je surfgedrag volgt. Die vraag komt bij mij op het scherm.

de Machtige Wil

Prachtige apparatuur man. Mooi om te zien. Ik ga met een paar dagen ook drooghoppen maar dat wordt dan niet zo fancy als dit. Wat hop de mandfles in drukken en gaan. Een setup als deze kan ik voor nu alleen van dromen  :biersmile:

Tsjerk

Interessant Oscar. Ik ben benieuwd of het resultaat straks aan de verwachting voldoet.  :biersmile:


Oscar

Citaat van: EBC op 26-06-2019  17:51 uJaja, maar je moet wel toestaan dat Facebook je surfgedrag volgt. Die vraag komt bij mij op het scherm.

Tsja..als je je in deze tijd afsluit voor sociale media, dan mis je dingen... ;)  ^-^  Ik gebruik het levert hier en daar nog wat op ook.. :) ;)

hobbybob

Minder voor jou dan voor hun.

Het beste bier brouw jezelf


hansHalberstadt

Citaat van: TeVeHa op 26-06-2019  17:31 uLeuk, mooi gedaan, in het eerste filmpje wat minder star in de camera kijken, komt raar over, leren Oscar nog véél leren, dan komt het wel goed.
Dat zal Oscar toch wel weten met zoveel filmervaring na al die afleveringen Brouwtv.

TeVeHa

Hans, met alle respect, al uw zeer gewaardeerde technische uiteenzettingen komen uw empathie voor de gewone dingen niet ten goede blijkbaar, ikzelf heb de grootste waardering voor Oscar die zelf te pas en te onpas tegen eenieder zegt: leren, dus het was gewoon een kwinkslagje mijnentwege. mvg

Ernesto

Leuk om te zien Oscar.

Ik vraag me nu wel af wat het voordeel van een hopgun is tov dryhoppen in de tank. Ik snap dat er nu geen (of heel weinig) hopresten in de tank komen, maar de contacttijd is wel een stuk korter tov dryhoppen in de tank. Of laat je de hopgun een paar dagen aangesloten staan?


Oscar

Citaat van: Ernesto op 27-06-2019  10:53 umaar de contacttijd is wel een stuk korter tov dryhoppen in de tank. Of laat je de hopgun een paar dagen aangesloten staan?

De contacttijd is korter, maar door de werveling hoop ik dat er een snellere ectractie is van de aroma stoffen... :)  We zullen het zien en proeven.... :brouwen: en het voordeel is inderdaad dat al die hopzooi niet in je tank komt.

Maar een volgende keer kan ik 'm ook gewoon 12 uur laten draaien.... :brouwen:

KarmeFrank

Oscar, geweldige filmpjes leuk om te zien hoe je met je brouwerij groeit en ons meeneemt in het verhaal  :biersmile:

Grtnx KarmeFrank

lier

Op deze manier dry-hop ik al heel lang alleen dan met een hoprocket, uurtje rond pompen en bottelen maar

hansHalberstadt

Citaat van: TeVeHa op 27-06-2019  09:16 uHans, met alle respect, al uw zeer gewaardeerde technische uiteenzettingen komen uw empathie voor de gewone dingen niet ten goede blijkbaar, ikzelf heb de grootste waardering voor Oscar die zelf te pas en te onpas tegen eenieder zegt: leren, dus het was gewoon een kwinkslagje mijnentwege. mvg
Viel mij ook gewoon op net zoals het jou dus opviel. Vandaar dat ik het even kwijt moest omdat ik me eraan stoorde. Ik kan helaas niet zoveel empatie hebben voor slecht gemaakte filmpjes zeker niet als dat van het onderwerp afleidt. Het onderwerp blijft natuurlijk wel heel interessant en ook dat Oscar de moeite neemt om dat te laten zien, maar bereid het de volgende keer gewoon wat beter voor als je zoveel filmervaring hebt of laat het iemand anders even filmen.   

Oscar

Citaat van: hansHalberstadt op 27-06-2019  14:11 umaar bereid het de volgende keer gewoon wat beter voor als je zoveel filmervaring hebt of laat het iemand anders even filmen.

Dat is soms ook gewoon het leuke aan spontane acties... mijn Camera man staat niet altijd paraat... ;)  en via je telefoon in selfie modus werkt ook prima....het hoeft niet altijd professioneel... ;) :)

hansHalberstadt

klopt. Het is niet de dure/professionele apparatuur die maakt of iets leuk overkomt of niet. Dat kan iedereen zelf beoordelen en evt van leren. Maar laten we hier niet teveel op focussen. Het ging immers om wat er in de brouwinstallatie gebeurde. Dat is veel interessanter.

middelaersch

Interessant, en wat een mooie brouwerij!

Wat betreft de professionaliteit van de filmpjes: het gaat om de inhoud  ;D, de vorm is bijzaak.

Brouwert

Ik waardeer in ieder geval de inbreng van Oscar enorm, zowel BrouwTV als dit soort inzichten in de brouwerij. Leuk om deze methode van koudhoppen te zien. Voor ons hobbybtouwers ook toegankelijk met bv. een hoprocket oid.. Benieuwd naar het resultaat!

Roodwang

Leuk om deze  inkijk in de brouwerij te krijgen!

Qua filmtechnieken...  lekker ongemakkelijk, ik  hou ervan!

Maran van Brakel

Altijd leuk om iets te leren waar ik nog nooit iets van had gezien, Top!

Enige wat me opviel aan de filmpjes is dat ze gespiegeld zijn.
Maar ach, als de beeldkwaliteit niet van niveau "aardappel" is ben ik tevreden  ;)

Hai

Mooi systeem Oscar.

Is zo'n systeem makkelijk zelf te maken? Zo te zien een aan en afvoer met een overdrukventiel.
Of denk ik te naïef :weetniet:

lier

Citaat van: Hai op 28-06-2019  14:42 uMooi systeem Oscar.

Is zo'n systeem makkelijk zelf te maken? Zo te zien een aan en afvoer met een overdrukventiel.
Of denk ik te naïef :weetniet:

Die dingen verkopen ze kant en klaar en ze noemen het een hoprocket (blichmann) ik dry hop altijd zo.
12 uur rondpompen is echt onzin, ik doe een uur en dat is meer dan voldoende.

Waarom iedereen denkt dat dit een nieuw idee is vraag ik me echt af, dit bestaat echt al jaren.

Bij Brouwland koop je zo'n ding voor 150 euro.

bierfan

En welke pomp gebruik je daar dan bij? Dit lijkt me wel interessant..

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.