Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Teveel aan het gisten  (gelezen 516 keer)

Offline MccullenBe

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Teveel aan het gisten
« Gepost op: 23-06-2019 21:00 u »
Momenteel staat mijn gistvat op springen en komt er bier in mijn waterslot. Kan ik hier iets nog tegen doen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Traploper

• Vol lid
  • Land: 00
  • Meer bier, meer beter.
Re: Teveel aan het gisten
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2019 21:10 u »
Blowoff tube. Slang aan je waterslot en uiteinde in een emmer of fles met water hangen.

Te weinig kopruimte gebruikt?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Teveel aan het gisten
« Reactie #2 Gepost op: 24-06-2019 22:01 u »
Een blow off zorgt er voor dat het geen al te grote rommel wordt. Vervang op tijd het water in de emmer en let er op dat de slang niet verstopt raakt.

Gebruik je een vergistingkast met gecontroleerde temperatuur? Zo ja, verlaag dan de temperatuur 1 2 C. De vergisting gaat dan minder snel waardoor je minder schuimvorming hebt.

Tags: