Rijsthulzen nadelig voor schuim?

Gestart door Enos, 24-07-2019 14:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Enos

Ik heb een probleem met mijn schuim de laatste 4 brouwsels.
Het brouwproces is verder net als anders.
Voor die tijd had ik geen last van te weinig schuim op  mijn bier, maar sinds ik rijsthulzen gebruik voor het beter doorlopen van het filterbed wel.
Ik had van het dicht slippen van het filterbed best veel last, nu niet meer.
Maar sinds ik rijsthulzen gebruik heb ik wel redelijk schuim ( mag meer zijn ) op mijn bier als ik het inschenk , maar het is zo weg. Blijft niet staan.
( Glazen zijn brandschoon en geen worst tijdens het drinken )
Kan dat aan het gebruik van de rijsthulzen liggen, ik gebruik dus RIJSTHULZEN geen rijstvlokken.   :weetniet: :weetniet:

Serge VL

Ik heb nog nooit problemen me gehad bij het gebruik van rijsthulzen i.f.v. schuimhoudbaarheid achteraf  :weetniet:

broeder

Citaat van: Serge VL op 24-07-2019  15:57 uIk heb nog nooit problemen me gehad bij het gebruik van rijsthulzen i.f.v. schuimhoudbaarheid achteraf  :weetniet:

En ik ook niet :verbergen:

Rinus

Zijn je flesjes wel goed schoon?

Gerb

Heb je toevallig een nieuwe schrootmolen die fijner schroot? Dan kunnen het vetten uit het kaf een rol spelen bij het slechtere schuim.

Guppie

Nu verschillende brouwsels gedaan met en zonder rijsthulzen, geen verschil qua schuim.

Enos

Ok  ik was benieuwd naar jullie ervaringen.
En ik schroot juist iets grover, dus ja :weetniet: :weetniet:

Ff op onderzoek uit wat het kan zijn

joenedu

Ik heb ook met en zonder rijsthulzen gebrouwen, geen verschil qua schuim.

Niels B.

Schroot je nu anders dan voordat je rijsthulzen gebruikte?
Heb je een andere moutleverancier?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.