Bottelen vanuit een unitank

Gestart door Brouwert, 17-06-2019 15:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Broeky op 08-08-2019  10:46 uErg interessant. Zou dit ook met bijvoorbeeld de 5 micron en vervolgens in dezelfde lijn de 0,5 micron filter kunnen? Of kom je dan te zitten met drukverschil waardoor er één filter niet efficiënt werkt?

Veel ervaring is hiermee niet. Probeer het uit.

Robbert

Citaat van: Broeky op 08-08-2019  10:46 uErg interessant. Zou dit ook met bijvoorbeeld de 5 micron en vervolgens in dezelfde lijn de 0,5 micron filter kunnen? Of kom je dan te zitten met drukverschil waardoor er één filter niet efficiënt werkt?

Citaat van: Jacques op 08-08-2019  20:24 uVeel ervaring is hiermee niet. Probeer het uit.

Vanuit mijn werk kan ik je vertellen dat dit is hoe filters meestal geplaatst worden, met als punten van aandacht:
  • je drukval over het geheel is het gecomineerde van alle componenten, dat wel zeggen dP5 micron + dP0.5 micron + dP leidingwerk
  • de druk die je dus op je aanvoerleiding zet moet, voor een gelijke vloeistofstroom, dan ook hoger zijn dan met 1 filter
  • hier moet het gehele systeem (filterhuizen, leidingkoppelingen, manometer, etc) dan ook wel geschikt voor zijn.

Dat is het inzicht waarmee ik je kan helpen, hoop dat je er wat aan hebt :)

Broeky

Citaat van: Jacques op 08-08-2019  20:24 uVeel ervaring is hiermee niet. Probeer het uit.

Citaat van: Robbert op 09-08-2019  10:58 uVanuit mijn werk kan ik je vertellen dat dit is hoe filters meestal geplaatst worden, met als punten van aandacht:
  • je drukval over het geheel is het gecomineerde van alle componenten, dat wel zeggen dP5 micron + dP0.5 micron + dP leidingwerk
  • de druk die je dus op je aanvoerleiding zet moet, voor een gelijke vloeistofstroom, dan ook hoger zijn dan met 1 filter
  • hier moet het gehele systeem (filterhuizen, leidingkoppelingen, manometer, etc) dan ook wel geschikt voor zijn.

Dat is het inzicht waarmee ik je kan helpen, hoop dat je er wat aan hebt :)

Bedankt allebei! Ik zal dit zeker gaan proberen. Echter zal dit niet binnenkort zijn aangezien ik momenteel in een verbouwing na verhuizing zit. En momenteel heb ik ook nog geen unitank, maar deze staat zeker op de lijst, die komt er dus aan na de verbouwing.  ^-^

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.