Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bottelen vanuit een unitank  (gelezen 2334 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Bottelen vanuit een unitank
« Reactie #25 Gepost op: 08-08-2019 20:24 u »
Erg interessant. Zou dit ook met bijvoorbeeld de 5 micron en vervolgens in dezelfde lijn de 0,5 micron filter kunnen? Of kom je dan te zitten met drukverschil waardoor er één filter niet efficiënt werkt?

Veel ervaring is hiermee niet. Probeer het uit.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Robbert

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 09-08-2019 10:58 u »
Erg interessant. Zou dit ook met bijvoorbeeld de 5 micron en vervolgens in dezelfde lijn de 0,5 micron filter kunnen? Of kom je dan te zitten met drukverschil waardoor er één filter niet efficiënt werkt?

Vanuit mijn werk kan ik je vertellen dat dit is hoe filters meestal geplaatst worden, met als punten van aandacht:
  • je drukval over het geheel is het gecomineerde van alle componenten, dat wel zeggen dP5 micron + dP0.5 micron + dP leidingwerk
  • de druk die je dus op je aanvoerleiding zet moet, voor een gelijke vloeistofstroom, dan ook hoger zijn dan met 1 filter
  • hier moet het gehele systeem (filterhuizen, leidingkoppelingen, manometer, etc) dan ook wel geschikt voor zijn.

Dat is het inzicht waarmee ik je kan helpen, hoop dat je er wat aan hebt :)

Offline Broeky

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 10-08-2019 20:55 u »

Vanuit mijn werk kan ik je vertellen dat dit is hoe filters meestal geplaatst worden, met als punten van aandacht:
  • je drukval over het geheel is het gecomineerde van alle componenten, dat wel zeggen dP5 micron + dP0.5 micron + dP leidingwerk
  • de druk die je dus op je aanvoerleiding zet moet, voor een gelijke vloeistofstroom, dan ook hoger zijn dan met 1 filter
  • hier moet het gehele systeem (filterhuizen, leidingkoppelingen, manometer, etc) dan ook wel geschikt voor zijn.

Dat is het inzicht waarmee ik je kan helpen, hoop dat je er wat aan hebt :)

Bedankt allebei! Ik zal dit zeker gaan proberen. Echter zal dit niet binnenkort zijn aangezien ik momenteel in een verbouwing na verhuizing zit. En momenteel heb ik ook nog geen unitank, maar deze staat zeker op de lijst, die komt er dus aan na de verbouwing.  ^-^

Tags: filteren bier