Arsegan brouwketel en startpakket

Gestart door P_N, 10-08-2019 15:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P_N

Hoi.

Ik heb al een tijdje wat gebrouwen met wat pannen.
Nu heb ik van een vriend een Arsegan elektrisch pro start pakket overgenomen die deze had aangeschaft maar nooit had gebruikt.

Nu heb ik zelf altijd met een hevelfilter gewerkt.
Hier zit een filterhex bij.
Kan ik deze er al in plaatsen voor het maischen?
Of moet ik na de maisch alles in de plastic emmer schudden en vandaar uit filteren en spoelen.

Ook zit er een platenkoeler bij. Nog nooit gebruikt maar als ik na de kook via de platenkoeler het wort koel vang je dan al op in het gistvat of moet je het wort diverse keren door de platenkoeler laten stromen?

Alvast bedankt.

Haagse Wouter

Citaat van: P_N op 10-08-2019  15:42 uHier zit een filterhex bij.
Kan ik deze er al in plaatsen voor het maischen?
Of moet ik na de maisch alles in de plastic emmer schudden en vandaar uit filteren en spoelen.

Je moet hem in een plastic emmer plaatsen. In de pan plaatsen en omhoog hevelen met een filterhexe is mij niet gelukt.
Maar wellicht dat met een kraan en daar direct op aansluiten dat het wel werkt.

Citaat van: P_N op 10-08-2019  15:42 uOok zit er een platenkoeler bij. Nog nooit gebruikt maar als ik na de kook via de platenkoeler het wort koel vang je dan al op in het gistvat of moet je het wort diverse keren door de platenkoeler laten stromen?

Direct je gistvat in. Als het niet op temperatuur is dan moet je een grotere platenkoeler kopen :).
Maar je kunt het gewoon even proberen. Pannetje kokend water erdoor laten gaan, dan weet je gauw genoeg.

P_N

De pan heeft een kraan dus ik zou hem daar eventueel gelijk op aan kunnen sluiten.

Platenkoeler heeft 24 platen dus dat moet voor 20 liter voldoende zijn heb ik begrepen.

Bedankt voor de info alvast.

P_N

Nog een vraagje omtrent deze ketel.
Morgen ga ik 20 liter brouwen.
Is deze ketel goed geschikt om 20 liter aan de kook te krijgen of kan ik dan weer het best op gasfornuis werken?

Koen S

Citaat van: P_N op 10-08-2019  17:05 uNog een vraagje omtrent deze ketel.
Morgen ga ik 20 liter brouwen.
Is deze ketel goed geschikt om 20 liter aan de kook te krijgen of kan ik dan weer het best op gasfornuis werken?
Hoeveel Watt heeft de ketel? Met 2000 Watt gaat het vlotjes, 1800 Watt is wat nipt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.