Nieuwe Inkbird-app officieel gelanceerd voor ITC-308 WiFi-gebr!

Gestart door Inkbird, 17-06-2019 11:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Inkbird

Hallo vriend,

Momenteel hebben we officieel onze nieuwe app "Inkbird Pro" gelanceerd voor Inkbird ITC-308 WiFi-temperatuurregelaar. De app is bruikbaar op APP store en Google Play.

Het bevat de volgende nieuwe functies:
- Historische gegevens exporteren naar csv-bestanden en delen met sociale media.
-Metaal-taal schakelfunctie in de app (geniet van de grote voordelen.)
-Ondersteuning voor Bluetooth offline apparaten, gebruikers kunnen alle Bluetooth-apparaten en WiFi-apparaten van Inkbird installeren, waardoor het niet meer nodig is om meerdere apps te installeren.

Hopelijk om feedback te ontvangen na gebruik van de app. (zoals de indrukken van de app, de stabiliteit of betrouwbaarheid, uw opmerking of suggestie ...)

Je kunt me ook bereiken via vicky@ink-bird.com

Bedankt en geniet ervan!
Inkbird
----------------------------------------
Hi friend,

Currently we officially launched our new app "Inkbird Pro" for Inkbird ITC-308 WiFi temperature controller.The app is vailble on APP store and Google Play.

It include the following new features:
-Export historical data to csv files and share to social media.
-Multi-language switching function in the app(enjoy its great benefits. )
-Support for Bluetooth offline devices,users can install all of the Inkbird's bluetooth devices and WiFi devices,eliminating the hassle of installing multiple apps.

Hopefully to receive your feedback after use the app. (such as the impressions of the app, its stability or reliability,your comment or suggestion...)

You can also reach to me via vicky@ink-bird.com

Thanks and enjoy!
Inkbird


Jeroen76

Vandaag geïnstalleerd en werkt na inloggen meteen. Probleempje wat ik had met oude app is meter  verholpen. Verder niet al te veel nieuwigheden.

Handig dat ik de overzichten kan downloaden.

Wel wat jammer dat de temperatuurrange zo is vergroot waardoor het verschil in stijgen en dalen bijna niet meer te zien is. Zie foto 1 voor huidig overzicht en foto 2 voor het oude... Kan dit zo snel als ik kan zien niet zelf wijzigen.

Verder nog steeds dik tevreden



Gr. Jeroen


Jacques

Sinds een tweetal weken heb ik een Inkbird ITC-308-Wifi.

Tot nu toe regelde ik de temperatuur van mijn vergistingskast met een STC-1000. De Inkbird ITC-308-Wifi is lekker compact en je hoeft niet zelf aan de slag voor de aansluiting van de koelkast en verwarming. Mijn oude STC-1000 zit in een vrij grote kast met stopcontacten voor koelkast en verwarming maar ook voor ventilatoren die gelijktijdig werken. Om te zorgen dat de ventilatoren nog steeds werken als er gekoeld of verwarmd wordt heb ik blokjes met 3 stopcontacten aangeschaft.

Overigens werkte de STC-1000 op zich goed. Wel moest ik de regelaar regelmatig in de gaten houden. Zeker in de tijd dat ik nog gloeilampen gebruikte voor het verwarmen. Die hebben nu eenmaal een vrij beperkte levensduur. Wanneer de lamp stuk was daalde de temperatuur. Je moet dat in de gaten hebben.
Met de Inkbird ITC-308-Wifi is dat allemaal voorbij. Op mijn smartphone kan ik de temperatuur controleren en bijsturen. Het mooie is dat dit apparaat een alarm geeft als de temperatuur onder of boven een ingestelde temperatuur uitkomt. In plaats van een gloeilamp gebruik ik nu een verwarmingslint voor het verwarmen van mijn vergistingskast. Mocht deze uitvallen waardoor de temperatuur daalt geeft de Inkbird een waarschuwingssignaal. Dat gebeurt ook als de temperatuur te hoog is geworden omdat de koelkast niet meer werkt. Met dit apparaat heb je dus veel meer controle over de vergistingstemperatuur.

Het apparaat moet toegevoegd worden aan je wifi-netwerk. Dat ging niet vlekkeloos. Pas na de router te hebben reset lukte het. Daarna verliep de installatie vlotjes. Het is mogelijk meerdere ITC-308-Wifi met de bijbehorende app te beheren. De verschillende vergistingskasten geef je dan als een aparte ruimte een eigen naam in de app. Dat is heel handig. De apparaten kun je dan ook apart regelen.

De mogelijkheden om te zorgen dat de koelkast niet meteen begint te werken kort na het verwarmen zijn goed. Zo kun je een marge instellen waarbinnen de verwarming of koelkast niet aanslaat. En je kunt ook een aantal minuten instellen dat de koelkast niet mag aanslaan. Hierdoor wordt de compressor van je koelkast gespaard.
Grappig is dat de kleur van het scherm verandert als de koelkast aanstaat. Het wordt dan blauw.
Al met al ben ik blij met deze temperatuurcontroler. Nu nog een iSpindel aanschaffen en dan kan ik de vergisting helemaal op afstand volgen. Toch zal ik regelmatig bij mijn CCT op bezoek gaan. Gist aftappen en de geur opsnuiven gaat nu eenmaal niet via de wifi...


Hieronder een paar foto's en schermafbeeldingen.


















Jeroen76

Inderdaad erg mooi spul en werkt erg makkelijk. Hier geen problemen gehad met het online krijgen. Heb dit in de buurt van de router gedaan.

Wel even wat werk gehad met een stabiele verbinding te creëren in de schuur waar alles staat. Dat is dan wel weer een nadeel van een grote tuin. Maar met de Devolo wifi via stroomnetwerk kastjes en een wifiversterker is dit prima verholpen. En nu dus ook achter in de tuin prima internet.

Ik heb de delay van de koelkast op advies van mijn buurman met veel kennis van koelen op 8 minuten gezet. Zeker met deze hitte is het niet ondenkbaar dat je koelkast anders constant aanslaat wat de compressor binnen no time naar z'n grootje kan helpen. Daarom wel de marges wat verkleind zodat de temperatuur niet al te veel kan stijgen.

Gr. Jeroen


Jacques

Ik heb naar aanleiding van de buurman van Jeroen de vertraging op 6 minuten gezet. 8 minuten is bij mij denk ik niet nodig omdat de koelkast maar mondjesmaat aan slaat ondanks dat mijn koelkast op een warme zolder staat. Komt denk ik ook doordat mijn verwarmingskabel maar een capaciteit heeft van 25 Watt. Het opwarmen gaat daardoor langzaam.

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 29-06-2019  23:27 uIk heb naar aanleiding van de buurman van Jeroen de vertraging op 6 minuten gezet. 8 minuten is bij mij denk ik niet nodig omdat de koelkast maar mondjesmaat aan slaat ondanks dat mijn koelkast op een warme zolder staat. Komt denk ik ook doordat mijn verwarmingskabel maar een capaciteit heeft van 25 Watt. Het opwarmen gaat daardoor langzaam.
Slim! Ik heb er zelf niet zo veel verstand van maar na de eerste reacties hierover op het forum en daarna die van mijn buurman het zekere voor het onzekere genomen. Heb ook even gekeken naar hoe vaak de koelkast aan slaat maar dat valt eigenlijk best mee, zelfs met dit weer maar een kleine 8 keer per dag.

Gr. Jeroen


Rinus

Weet iemand waar deze versie te koop is ? (In Nederland?)

Jeroen76

Denk dat je hem het beste via Amazon kan kopen,  scheelt denk ik wel wat qua kosten. Immers hoe meer mensen er aan moeten verdienen hoe duurder.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Rinus op 30-06-2019  14:06 uWeet iemand waar deze versie te koop is ? (In Nederland?)

Inderdaad bij Amazon. Houd dit forum in de gaten want binnenkort kun je er voordelig aan komen.

Rinus

Citaat van: Jacques op 30-06-2019  16:15 uInderdaad bij Amazon. Houd dit forum in de gaten want binnenkort kun je er voordelig aan komen.
Bedankt voor de tip Jacques, dan wacht ik nog even. Het forum volg ik sowieso nauwlettend, dus hoop ik hier binnenkort nieuws te vernemen.

Johan_vL

Hij is bij Van der Kooy te bestellen ad 79.95 EUR, bij Brouwmarkt en Brouwland zie ik hem nog niet in het assortiment. Ik ga er ook een bestellen, lijkt me een goede investering :-)  :brouwen:

emiel1

Citaat van: Johan_vL op 02-07-2019  14:15 uHij is bij Van der Kooy te bestellen ad 79.95 EUR, bij Brouwmarkt en Brouwland zie ik hem nog niet in het assortiment. Ik ga er ook een bestellen, lijkt me een goede investering :-)  :brouwen:

Bij Amazon is ie € 55,99 en gratis en snel verzonden... Hij is daar ook geregeld in de aanbieding. Zo had ik (en vele anderen van dit forum) hem dankzij een tip van Snotje voor € 19,79

hobbybob

Heb de 308 wifi destijds via Ebay gekocht (net ff gekeken $40,00 )
De nieuwe Pro app is inderdaad een verbetering.
Wat nog beter kan voor ons brouwers:

- temperatuurschaal in diagram instelbaar de stappen zijn nu te groot.

Al met al wel blij met de 308 wifi.


TymonK

Citaat van: hobbybob op 04-07-2019  15:21 uHeb de 308 wifi destijds via Ebay gekocht (net ff gekeken $40,00 )
De nieuwe Pro app is inderdaad een verbetering.
Wat nog beter kan voor ons brouwers:

- temperatuurschaal in diagram instelbaar de stappen zijn nu te groot.

Al met al wel blij met de 308 wifi.
Temperatuur- en tijdsschaal graag instelbaar inderdaad (of automatisch schalend nav de bandbreedte van de metingen)
Verder een fijn apparaat en een geinige app

Jacques

Citaat van: Rinus op 30-06-2019  18:10 uBedankt voor de tip Jacques, dan wacht ik nog even. Het forum volg ik sowieso nauwlettend, dus hoop ik hier binnenkort nieuws te vernemen.

Je kunt vanaf nu deelnemen aan een verloting van een Inkbird ITC 308 WIFI.
Om zeker te zijn dat je niet naast het net vist kun je er ook eentje aanschaffen met 20% korting.
Zie het topic Verloting Inkbird ITC 308 Wifi

John

Ik doe heel graag mee met de actie; ik brouw met Herms en Grainfather. Vergisten in koelkast met stc1000. Wil graag nog wzt nauwkeuriger kunnen monitoren hoe vergistings(temp.) verloopt.

tdp

Citaat van: John op 09-07-2019  08:29 uIk doe heel graag mee met de actie; ik brouw met Herms en Grainfather. Vergisten in koelkast met stc1000. Wil graag nog wzt nauwkeuriger kunnen monitoren hoe vergistings(temp.) verloopt.

Plaats je dat even in het daarvoor bestemde topic?

Rinus

Weet iemand waar je de kortingscode om Amazon kunt invoeren?

Jacques

Citaat van: Rinus op 09-07-2019  19:26 uWeet iemand waar je de kortingscode om Amazon kunt invoeren?

Gewoon doorgaan met bestellen dan kom je het volgend scherm tegen.


Rinus

Dank je Jacques voor je support!

Het lukt mij helaas niet, ik krijg tijdens de bestelling deze optie nergens te zien, via de link geen succes.
Wellicht doe ik iets verkeerd? Ik heb het ook al zonder de link geprobeerd.

Jacques

Citaat van: Rinus op 09-07-2019  22:04 uDank je Jacques voor je support!

Het lukt mij helaas niet, ik krijg tijdens de bestelling deze optie nergens te zien, via de link geen succes.
Wellicht doe ik iets verkeerd? Ik heb het ook al zonder de link geprobeerd.

Heb je al een account aangemaakt bij Amazon.de?

Rinus

Jazeker, dat had ik al, zou het iets te maken kunnen hebben met een premium overeenkomst?

Jacques

Gebruik je een mobiel?
Zo ja, probeer het eens met een laptop/desktop.

Zoals je kunt zien werkt het bij mij wel (in de grijze vlakken zijn mijn privé gegevens afgeschermd).

orangeloo

Citaat van: Rinus op 09-07-2019  19:26 uWeet iemand waar je de kortingscode om Amazon kunt invoeren?

Ik had de vraag ook al gesteld via een pb aan Jacques.
Maar de foto die Jacques stuurde klopte bij mij ook niet.
Maar het is uiteindelijk wel gelukt, hier een foto hoe het mij wel is gelukt.
Voer bij Cadeaubonnen en promotiecodes de code in.
(Ik zit achter een pc / laptop)  :brouwen:



orangeloo

Weet iemand hoelang het snoer is van de temperatuursensor?

En waar ik ook nog wel naar benieuwd ben, als de stroom er af gaat en er weer op onthoud hij dan zijn instellingen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.