Hobbybrouwen.nl glazen, schort, T-shirts, hoodies en meer...

Gestart door Jacques, 16-06-2019 17:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Op het forum hebben we begin vorig jaar een ontwerpwedstrijd gehad voor T-shirt ontwerp. De gelukkige winnaar van deze wedstrijd was Emiel Rombach. Zijn ontwerp kreeg de meeste stemmen.
Voor het forumtreffen van vorig jaar zijn T-shirts gedrukt door CraftBeerShirts.

Inmiddels is CraftBeerShirts overgegaan in CraftBeerMerchandise. Deze firma levert meer dan alleen T-shirts. In overleg met CraftBeerMerchandise is er nu een hele lijn aan producten met het door Emiel gemaakte ontwerp. Er zijn nu dus ook glazen en schort met het Hobbybrouwen.nl logo.
Leuk om te hebben of om weg te geven.

https://craftbeermerchandise.com/nl/hobbybrouwen/
















bierfan

Ff kort door de bocht. Moeten we 10 euro voor een bierglas serieus nemen?

Oscar

Citaat van: bierfan op 16-06-2019  18:49 uFf kort door de bocht. Moeten we 10 euro voor een bierglas serieus nemen?

Dat vond ik ook aan de dure kant... :-\

wiliam

Als je het te duur vindt, gewoon niet kopen.  :police:

Oscar

Citaat van: wiliam op 16-06-2019  19:28 uAls je het te duur vindt, gewoon niet kopen.  :police:

Dat was ik ook niet van plan... ;)

Jacques

Citaat van: Oscar op 16-06-2019  19:37 uDat was ik ook niet van plan... ;)

Ik wel... Sterker nog ik heb er een paar besteld.  :)

bierfan

Ik dacht dat je er misschien 2 of 3 kreeg voor die 10 euro. Maar dus niet. Ik vind het inderdaad te duur.  Bestellen we dus niet.
Kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet dat je met droge ogen 10 euro durft te vragen voor zo'n glas.

Jacques

Citaat van: bierfan op 16-06-2019  20:45 uIk dacht dat je er misschien 2 of 3 kreeg voor die 10 euro. Maar dus niet. Ik vind het inderdaad te duur.  Bestellen we dus niet.
Kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet dat je met droge ogen 10 euro durft te vragen voor zo'n glas.

De prijzen zijn bepaald door CraftBeerMerchandise.

Het gaat hier niet om massaproductie. De glazen worden per keer bedrukt. Dat is wat anders dan bij een festival waar meer dan 1000 glazen via een andere (goedkopere) techniek bedrukt worden.

Als je ze te duur vindt bestel je ze niet. Even goede vrienden.

bierfan


Jeroen76

Pfff En dan in een café vlot ruim 5 euro neertikken voor een glas speciaal bier. Hollanders ten top.

Leuk spul en laten liggen als je het te duur vind zou ik zeggen

Gr. Jeroen


bierfan


Jacques

Citaat van: bierfan op 16-06-2019  22:16 uHoeveel heb jij er besteld?

Waarom wil je dat weten?

Mark0411

Als iemand iets besteld via die site... steun je dan ook dit forum? Misschien dat mensen dan toch iets willen bestellen... ;-)

Jeroen76

Citaat van: bierfan op 16-06-2019  22:16 uHoeveel heb jij er besteld?
Geen, maar doet dat er toe dan? Word alleen altijd een beetje moe van dat geneuzel over de prijs terwijl ze op een andere plek de euro's zonder al die verontwaardiging laten rollen.



Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Mark0411 op 16-06-2019  22:35 uAls iemand iets besteld via die site... steun je dan ook dit forum? Misschien dat mensen dan toch iets willen bestellen... ;-)

Ja, een klein gedeelte van de verkoopprijs gaat naar het forum.

De voornaamste reden voor deze actie is echter laten zien dat je een hobbybrouwer bent. Via kleding kan dat op festivals en dergelijke. En als je een bier inschenkt in een glas met opdruk weten de gasten meteen dat het om zelfgebrouwen bier gaat.

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 16-06-2019  22:51 uJa, een klein gedeelte van de verkoopprijs gaat naar het forum.

De voornaamste reden voor deze actie is echter laten zien dat je een hobbybrouwer bent. Via kleding kan dat op festivals en dergelijke. En als je een bier inschenkt in een glas met opdruk weten de gasten meteen dat het om zelfgebrouwen bier gaat.

Ik vind het mooi :). Zo'n schort voor tijdens het brouwen is wel handig.

Bij mij weten gasten het omdat het bier uit de blanco fles tot het plafond schiet en naar karton smaakt.

bierfan

Citaat van: Jeroen76 op 16-06-2019  22:48 uGeen

Gr. Jeroen

I rest my case..

Niels B.

Citaat van: Haagse Wouter op 17-06-2019  09:23 uIk vind het mooi :). Zo'n schort voor tijdens het brouwen is wel handig.

Bij mij weten gasten het omdat het bier uit de blanco fles tot het plafond schiet en naar karton smaakt.

 ;D

Jeroen76

Citaat van: bierfan op 17-06-2019  09:54 uI rest my case..
Graag! ;)

Gr. Jeroen


SanderH

Citaat van: Jacques op 16-06-2019  22:51 uJa, een klein gedeelte van de verkoopprijs gaat naar het forum.

De voornaamste reden voor deze actie is echter laten zien dat je een hobbybrouwer bent. Via kleding kan dat op festivals en dergelijke. En als je een bier inschenkt in een glas met opdruk weten de gasten meteen dat het om zelfgebrouwen bier gaat.

Beetje kort de bocht hoor. Dus als ik een niet nader te noemen groot geproduceerd pils in dat glas schenk, dan denkt men dat het om hobbymatig gebrouwen bier gaat? Sorry, maar dat is te hoog gegrepen Jacques, hoewel ik je sentiment begrijp.
Daarbij wil ik wel opmerken dat ik het idee erg leuk vindt, maar 10 euro voor een bierglas waar een niet nader te noemen deel naar dit forum gaat (ook begrijpelijk;).....ik weet het niet, maar nogmaals het idee is leuk

Jacques

Citaat van: SanderH op 17-06-2019  20:00 uBeetje kort de bocht hoor. Dus als ik een niet nader te noemen groot geproduceerd pils in dat glas schenk, dan denkt men dat het om hobbymatig gebrouwen bier gaat? Sorry, maar dat is te hoog gegrepen Jacques, hoewel ik je sentiment begrijp.
Daarbij wil ik wel opmerken dat ik het idee erg leuk vindt, maar 10 euro voor een bierglas waar een niet nader te noemen deel naar dit forum gaat (ook begrijpelijk;).....ik weet het niet, maar nogmaals het idee is leuk

Het glas gebruiken voor zelfgebrouwen bier ligt meer voor de hand dan er pils in te schenken van een grote brouwerij.

€ 10 per glas is zonder meer een stevig bedrag. Daar staat tegenover dat het gaat om vrij unieke bedrukking. Nogmaals het is geen massa productie.

Vergelijk het met de prijzen van deze glazen



En verder staat het iedereen vrij om een glas te bestellen of daar van af te zien. Iedereen kan daarin zijn eigen keuze maken...

hansHalberstadt

Het blijft een gok wat je als verkoper voor prijs moet inzetten om er het maximale uit te halen. Te weinig vragen en je verdient niet veel omdat je tegen kostprijs verkoopt en teveel vragen verkoop je niet veel en verdien je ook niet veel. Voor mijn gevoel zou 5 of hooguit 6 euro echter een betere prijs zijn. Dan verkoop je veel en heb je ook nog behoorlijke marge lijkt mij. Ik gok even dat er een marge van een factor 3 op zit? En thuisbrouwers lijken toch wel prijsbewust en berekenend.     

Haagse Wouter

Recentelijk was er een topic, die ik eerder vandaag even niet meer kon vinden, over het gebruik van speciaal bedrukte stickers die permanent op glas bleef plakken. Dat zag er eigenlijk best wel mooi uit. Is het geen idee om die te laten maken voor de leden van het forum. Dan kan men zijn eigen glazen bedrukken.

Oscar

Citaat van: Jacques op 17-06-2019  20:14 u€ 10 per glas is zonder meer een stevig bedrag. Daar staat tegenover dat het gaat om vrij unieke bedrukking. Nogmaals het is geen massa productie.

De vraag is natuurlijk...hoeveel forummers zouden zo'n glas willen hebben en of de aangeboden Merchandize... :weetniet:  Als de aantallen dan wat groter zijn kun je ook de (Gezamenlijke) bestelling wat groter maken en de prijs wat drukken..

Jaren geleden heb ik het initiatief genomen voor een kledingactie...totaal 2 keer met een total van zo'n ± 50 kleding stukken.. dus ondanks het groot aantal forumleden zullen er relatief weinig zijn die iets dergelijks zullen gaan bestellen denk ik.... :weetniet:

Of zou dat nu anders zijn... Destijds was er best wel een "harde" kern van forummers... :) Nu mis ik dat een beetje... :-\

emiel1

Wat een hoop gezellige en enthousiaste reacties toch weer!  :proost:

Toevallig ben ik al een tijdje op zoek naar een leverancier voor betaalbare bedrukte glazen met eigen logo. Niet alleen de prijs is daarbij belangrijk, maar ook het type glas. Via een collega die thuis is in relatiegeschenken weet ik dat er maar een paar leveranciers zijn die zelf glazen drukken en ook Craftbeermerchandise besteedt dit vrijwel zeker uit. Toevallig biedt de goedkoopste leverancier die ik kan vinden precies dezelfde glazen aan als het Hobbybrouwen glas. Uitgaande van de kleinste, op de website aangeboden, oplage van 36 stuks, kom je bij hen uit op zo'n 6,5 euro per glas en daarmee dus 3,5 euro winst voor Craftbeermerchandise (maa rik neem aan dat hun oplages kleiner zijn en hun winstmarge dus lager). Dat lijkt heel veel geld (en dat is het ook), maar soortgelijke onbedrukte glazen kosten al gauw 5 euro per glas in kleine oplages. We zijn natuurlijk gewend zijn om (reclame-)bierglazen praktisch gratis te krijgen, maar een glas in kleine oplage erg veel geld...

Dat gezegd hebbende: Jacques, dankjewel voor de eervolle vermelding, leuk dat de collectie weer zo is uitgebreid, ik ga binnenkort maar eens wél bestellen ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.