Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Session Kveik Mango/Ananas IPA  (gelezen 3312 keer)

Offline Carlo

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Ik heb geen drank probleem,alleen als het op is!
Re: Session Kveik Mango/Ananas IPA
« Reactie #25 Gepost op: 05-09-2019 11:00 u »
Mooi recept, alleen begrijp niet zo goed waarom je zo hoge hop stort toepast.
Omdat je ook fruit toevoegt, zal de hop toch overheersen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
« Reactie #26 Gepost op: 08-09-2019 15:55 u »
Eergisteren nieuwe poging gedaan, enkel met wat aanpassingen. Ebbegarden Kveik gist gebruikt.

Te hoog rendement, 1070 ipv 1060, belachelijk want ik zit kwa rendement dik in de 80% en dat haal ik doorgaans niet.
(waarom staat er session in dit draadje het originele recept vraagt om een start sg van 1064?)

Maischen met infusie gedaan, uiteindelijk de hele maisch 15 minuten op 80c gehad om te pasteuriseren. 25 gram maischhop Cascade uit eigen tuin gebruikt om eventuele lactobacillus wat te remmen. Niet gekookt, gespoeld met 10 liter koudwater waardoor de temp zakte naar 49 graden, in de koelkast bij 34 graden de gist geŽnt. Vergisting op 29  ļC...
Zal me niet verbazen als ik dit keer wat DMS boven de smaakdrempel heb.

Nu maar afwachten of ik er dit keer zonder infectie af kom, maar tot nu toe gaat het goed. Hopelijk morgen het fruit erbij. In de vergisting ook nog 10 g simcoe en 10 g centennial toegevoegd.

De gist ruikt in ieder geval heel erg fruitig.

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
« Reactie #27 Gepost op: 18-09-2019 07:42 u »
Bij mij is ie ook klaar, ik ben er niet zo over te spreken. icm met de hopthee, een vreemde ervaring. Het bier is wat dun en te grassig. Het is wel te drinken maar ik heb stukken betere IPA's gebrouwen. Terwijl ik toch niet zuinig met de hop en het fruit ben geweest.
Inderdaad van het fruit proef ik vrijwel niets terug, enkel in het aroma zit er iets van de mango en de ananas. Ik heb vergist met Kveik Ebbegarden en die is door gegaan tot 1006. Misschien is het de gist.

Tags: