Session Kveik Mango/Ananas IPA

Gestart door Alexander_H, 14-06-2019 15:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlo

Mooi recept, alleen begrijp niet zo goed waarom je zo hoge hop stort toepast.
Omdat je ook fruit toevoegt, zal de hop toch overheersen.

Biertje1985

Eergisteren nieuwe poging gedaan, enkel met wat aanpassingen. Ebbegarden Kveik gist gebruikt.

Te hoog rendement, 1070 ipv 1060, belachelijk want ik zit kwa rendement dik in de 80% en dat haal ik doorgaans niet.
(waarom staat er session in dit draadje het originele recept vraagt om een start sg van 1064?)

Maischen met infusie gedaan, uiteindelijk de hele maisch 15 minuten op 80c gehad om te pasteuriseren. 25 gram maischhop Cascade uit eigen tuin gebruikt om eventuele lactobacillus wat te remmen. Niet gekookt, gespoeld met 10 liter koudwater waardoor de temp zakte naar 49 graden, in de koelkast bij 34 graden de gist geënt. Vergisting op 29  ºC...
Zal me niet verbazen als ik dit keer wat DMS boven de smaakdrempel heb.

Nu maar afwachten of ik er dit keer zonder infectie af kom, maar tot nu toe gaat het goed. Hopelijk morgen het fruit erbij. In de vergisting ook nog 10 g simcoe en 10 g centennial toegevoegd.

De gist ruikt in ieder geval heel erg fruitig.

Biertje1985

Bij mij is ie ook klaar, ik ben er niet zo over te spreken. icm met de hopthee, een vreemde ervaring. Het bier is wat dun en te grassig. Het is wel te drinken maar ik heb stukken betere IPA's gebrouwen. Terwijl ik toch niet zuinig met de hop en het fruit ben geweest.
Inderdaad van het fruit proef ik vrijwel niets terug, enkel in het aroma zit er iets van de mango en de ananas. Ik heb vergist met Kveik Ebbegarden en die is door gegaan tot 1006. Misschien is het de gist.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.