Caustic

Gestart door Hans E. Pans, 13-06-2019 12:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serge VL

Citaat van: molen op 14-06-2019  10:49 uals flessen of rvs gistvat gereinigd is met caustic soda, is dan naspoelen met koud water voldoende?
Gewoon de voorschriften volgen.
https://www.Brouwland.com/content/docs/004/004%20Materiaalreiniging/004.045.1-004.048.5_SPEC_NL_Chemipro%20Caustic.pdf
Citeer-Naspoelen met water, bij voorkeur met verhoogde druk.

Dus zeer goed naspoelen is de boodschap (warm is beter als koud), als het nog vettig aanvoelt of naar chloor ruikt verder spoelen!!!

Hans E. Pans

Ik bestel wel een kilootje. Jammer van de verzendkosten maar ja. Misschien kom ik nog wel andere leuke spulletjes tegen waartegen ik geen weerstand kan bieden.

Jacques

Citaat van: molen op 14-06-2019  10:49 uAls flessen of rvs gistvat gereinigd is met caustic soda, is dan naspoelen met koud water voldoende?

Er is een groot verschil tussen Chemipro Caustic en caustic soda. Chemipro Caustic bevat een chloorhoudend bestanddeel naast een relatief klein aandeel natriumhydroxide.
Caustic soda bestaat enkel natriumhydroxide (het is een andere naam) zonder chloor. Een restantje van dit middel zorgt voor een hogere pH maar niet voor de vervelende chloorfenolsmaak die je bij het gebruik van Chemipro Caustc kunt krijgen.
Chemipro Caustic is een handelsnaam van Brouwland. Baumarkt mag deze naam niet voeren voor hun product. Zij verkopen een vergelijkbaar product onder de naam Puro Caustic.

Haagse Wouter

Citaat van: molen op 14-06-2019  10:49 uAls flessen of rvs gistvat gereinigd is met caustic soda, is dan naspoelen met koud water voldoende?

Als je maar uitvoerig spoelt.

TimW

Chloorbleekloog met zuur geeft chloor. Desinfecterend maar dodelijk. Chloorverbindingen met rvs geeft pitcorrosie. Nooit chemicaliën mengen als je er geen verstand van hebt. Gebruik chemicaliën waarvoor zij zijn bedoeld. Stop met adviezen te geven die niet chemici verkeerd kunnen interpreteren.

Keep it simple.

hansHalberstadt

Klopt. Nooit dingen doen waar je geen verstand van hebt. (Chemie, maar ook elektra, gas etc.) dus ook niet sleutelen aan luchttoevoer van gasbranders, zelf elektra aanleggen. Punt is hoe weet je dat je ergens verstand van hebt  :) 

TimW

Door de vraag niet te stellen? Mij gaat het erom dat een misinterpretatie van de naamgeving van  chemicaliën al tot ellende kan leiden. Dus als je niet weet wat je doet,  doe het dan niet.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.