Stempelen kroonkurk

Gestart door great tigre, 13-06-2019 23:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

great tigre

Hallo allen,

Ik heb een stempel gekocht met mijn eigen logo erop.
Helaas ben ik nog opzoek naar inkt dat op het kroonkrukje blijft zitten.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Jeroen76

Nee geen ervaring maar wil wel even kwijt dat ik dit helemaal geweldig vind. Waar laat je een dergelijke stempel maken?

Gr. Jeroen


great tigre

Hallo Jeroen,
Hier een website waar je stempels naar wens kan laten maken.

https://www.kantoorstempels.nl/produkten/ronde-stempels/handstempel-o-25-mm.html
gr. marco

Jeroen76

Dank je!!! Ik ga het hier even in de gaten houden.

Zou autolak iets zijn? Na elk gebruik stempel wel goed reinigen in ieder geval.

Gr. Jeroen


great tigre

Hallo Jeroen,
Ik ga morgen even langs de drukshop met mijn stempel en kroonkurken of hun mogelijkheden hebben (misschien ook wat uitproberen).

Mark0411

Wat een super idee!! Ik hoop dat je iets kan vinden wat blijft zitten.. alles is op zo'n dop natuurlijk eraf te poetsen... Al een poging gedaan om de stempel vol te kliederen met een permanent marker? Of moet het per se wit blijven? Of dopen in een metaalverf? Geen idee of dat goed werkt.

seed7

Ik heb al jaren zo'n stempeltje maar gebruik het zelden, je hebt een inkt op alcohol / oplosmiddelen basis nodig. Inkt op waterbasis werkt niet, dat gaat parelen en ligt 'los' op de dop. Een sneldrogende inkt, misschien zelfs geschikt voor het bedrukken van kunststof is wat je zoekt. Hier heb je een hele lijst: https://www.stempel-shop.nl/stempelinkt/ Andere inkt merken zijn Noris en Coloris.

Ingo

joenedu

Het ziet er inderdaad erg tof uit! Leuk om eens mee te klooien. Ik hoop dat je goede inkt vindt!

beermenke

Citaat van: great tigre op 13-06-2019  23:06 uHallo allen,

Helaas ben ik nog opzoek naar inkt dat op het kroonkrukje blijft zitten.


Je zou als test een markeerstift permanent marker kunnen slopen

Oscar

Dit is makkelijker en mooier voor kleine oplages...

http://www.kroonkurken-bedrukken.nl/#kroonkurk

great tigre

Hallo allen,

Ik ben vandaag bij de kantoorstempels.nl langs geweest.
Heb paar inkten geprobeerd en getest.
Voor mijn gebruik (50 flessen) is Stazon sneldroogend inkt goed.
Zij raden mij af om niet de noris 190 (voor metaal te stempelen) te gebruiken
dit is doordat deze inkt snel vervliegt binnen 2 dagen (in stempelkussen)

Heb een stempel kussen besteld resultaten volgen.

p.s. @seed7 dit klopt maar niet alle inkt was geschikt blijkt ook in de winkel met teststempels

Jeroen76

Super en geweldig bezig. Gaan voor onze brouwerij ook maar een stempel bestellen. Kijk ik nog even mee hoe de inkt je bevalt.

Gr. Jeroen


great tigre

Ja het geeft mooie uitstraling.
Het maakt het echt af en dan ook voor weinig geld.

seed7

Citaat van: great tigre op 14-06-2019  19:54 up.s. @seed7 dit klopt maar niet alle inkt was geschikt blijkt ook in de winkel met teststempels

Ik kan me heel goed voorstellen dat het b.v. met je huidige inkt niet meer werkt als je een andere dop leverancier neemt. Het is maar net wat voor lak ze op de dop hebben gezet.

ingo

Jacques

Citaat van: Mark0411 op 14-06-2019  02:16 uAl een poging gedaan om de stempel vol te kliederen met een permanent marker?

Een permanent marker is veel minder permanent dan je misschien denkt op een gladde ondergrond. Je veegt de inkt er zo van af met een beetje alcohol. En ik denk niet dat het gaat om alcoholvrij bier...  :D

Zie ook https://nl.wikihow.com/Permanente-marker-verwijderen
Je hebt overigens ook permanente markers die alcohol resistent zijn. Die moet natuurlijk ook waterresistent zijn want anders heb je er nog niets aan...

great tigre

@jacques

ik heb het geprobeerd met een permanent marker maar het stempelen werkt niet zo goed omdat de oppervlakte te snel opdroogt op je stempel.

RickNieters

Citaat van: Oscar op 14-06-2019  12:15 uDit is makkelijker en mooier voor kleine oplages...

http://www.kroonkurken-bedrukken.nl/#kroonkurk

Goeie tip, de prijs valt me ook best mee! Ga ik eens proberen, bedankt!

great tigre

Vandaag de goede inkt binnen gekregen
Stazon metallic zilver




Voor mij is het wel geslaagd
Aleen goed oeffenen met juist stampelen
Wat vinden jullie?

SVB


Poorsprong

Dat ziet er fraai uit! Leuk idee.

Rob.Erto

Heel mooi. Als ik een logo voor mijn bieren zou hebben, zou ik ook zo'n stempel laten maken. Voor dat geld hoef je het niet te laten liggen.

Rinus

Super! Goed bedacht! Gaat de professionele kant op, zal het ook eens uitproberen.

Jeroen76

Ik ben flebbergested. Man man man wat mooi. Heb je een linkje naar die stempelkussen? En zit de verf er dan al in?

Gr. Jeroen


seed7

Citaat van: great tigre op 18-06-2019  17:40 uAleen goed oeffenen met juist stampelen

:) is prima te automatiseren. Alleen gebruikt men dan zgn tampondruk, stempelen met een heel zacht rubberen stempel zeg maar.

Ziet er wel mooi 'ambachtelijk' uit zo, hier en daar wat scheef of rafelig, niets aan doen, houden zo.

ingo


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.