Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wunderbar  (gelezen 45773 keer)

Offline Henielma

• Super lid
  • Land: nl
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Re: Concurrentie voor PerfectDraft en Beertender
« Reactie #50 Gepost op: 15-07-2006 08:59 u »
Ze kunnen alleen complete setjes leveren (dus alle adapters + slangetjes etc.). Dus meer dan je strikt genomen nodig hebt, maar vooruit. Kost 45 euro.

@Emile,

Kan je een foto of een link plaatsen van die adapterset met slangetjes zodat ik me er wat bij kan voorstellen wat ik daarvoor krijg?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Emile

• Senior lid
  • Brouwerij de Boezem
    • www.vandelogt.nl
« Reactie #51 Gepost op: 15-07-2006 11:11 u »
Oke, bij deze een foto van de inhoud van de doos:

Zo opgesomd zit er het volgende in:
- adapter + stijgbuis voor 5L vaatjes (geel)
- adapter voor Beertender (blauw/wit)
- adapter voor PerfectDraft (blauw)
- diverse siliconenslangen voor air-in, en beer-out aansluitingen
- reserveringetjes (om adapters luchtdicht af te sluiten)
- Paar schuimspanen (proost!)

Offline Stijn

• Vol lid
    • Stekkiesplace
« Reactie #52 Gepost op: 15-07-2006 15:18 u »
Dag Emille,

Waarn kan ik deze bestellen? 

Groetjes

Stijn :beersmiley:

Offline Koen

• Junior lid
  • **
« Reactie #53 Gepost op: 17-07-2006 19:36 u »
Het wordt druk op de markt voor thuistappen:

BREDA - Het Bredase bedrijf Princess van ondernemer Aad Ouborg brengt ook een thuistap op de markt. De Beer Tap & Cooler moet de concurrentie aangaan met de Beertender en de PerfectDraft. Hij moet voor Sinterklaas in de winkel liggen.

De thuistap van Princess kan worden gebruikt als tap voor het vijf liter-vat van Heineken, maar ook als koelbox voor wijn en blikjes fris. Het systeem moet ook in de auto en op de boot werken op 12 volt.

Krups en Heineken kwamen in het voorjaar van 2004 met de Beertender op de markt. Ruim een jaar later kwam Philips die samen met bierbrouwer InBev de Perfectdraft in de markt zette.

Heineken en Philips kregen het later in de rechtszaal nog met elkaar aan de stok omdat Heineken vond dat het apparaat van Philips veel leek op de Beertender. De rechter vond niet dat het apparaat daarom van de markt moest verdwijnen.

Offline Daank

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #54 Gepost op: 04-09-2006 10:17 u »
Vijf liter vaatjes van Heineken? welke zijn dat?

Tot nu toe geen apparaat kunnen vinden die mijn wunderbar overtreft. :proost2:

Offline Emile

• Senior lid
  • Brouwerij de Boezem
    • www.vandelogt.nl
« Reactie #55 Gepost op: 08-10-2006 08:59 u »
De 5L vaatjes zijn de tapvaatjes, met zo'n tapje onderin en een rubberen stop bovenop. Het grote nadeel van deze vaatjes is dat er geen binnenzak in zit. Na aanspreken van zo'n vaatje komt het bier dan ook in direct contact met de buitenlucht.

Na openen dus direct leeg drinken  :dansen:

Ik gebruik deze vaatjes niet en maak alleen gebruik van de Beertender en Perfectdraft vaatjes

Offline gelfling

• Super lid
  • Land: 00
  • Drink niet meer dan goed is voor je omgeving.
    • Gilde Dionysos
« Reactie #56 Gepost op: 11-10-2006 10:04 u »
Inmiddels een aantal vaatjes uit de beertender soldaat gemaakt.
Ik heb hem maar van het aanrecht af gehaald, nadat ik lichte verschijnselen ontdekte van verslaving.
De drempel om (nog) een biertje is wel heel laag. Je ziet ook geen lege flesjes op het aanrecht staan die erop duiden dat je genoeg gedronken hebt. Niet goed voor mij zo'n beertender. :neenee:

Jos Groen

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 15-06-2007 08:18 u »
Inmiddels een aantal vaatjes uit de beertender soldaat gemaakt.
Ik heb hem maar van het aanrecht af gehaald, nadat ik lichte verschijnselen ontdekte van verslaving.
De drempel om (nog) een biertje is wel heel laag. Je ziet ook geen lege flesjes op het aanrecht staan die erop duiden dat je genoeg gedronken hebt. Niet goed voor mij zo'n beertender. :neenee:

Dat probleem heb ik ook , Vandaar dat ik ga overstappen naar de Wunderbar, dan doe ik er limonade in :D

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: Wunderbar
« Reactie #58 Gepost op: 15-06-2007 08:44 u »
Er was een nieuw topic gestart over de Wunderbar, dat leek me niet nodig. Hier de belangrijkste berichten:

Jos Groen alias Incapable
:
Het volgende kwam ik tegen over de wunderbar
Bertus Bier: Nu een jaar in bezit en nog steeds heel tevreden over de Wunderbar.Koelt binnen drie uur een vaatje op temperatuur .Alleen het aansluiten moet je even zelf ondervinden, als je het volgens de handleiding doet dan spuit het bier door je keuken heen resultaat een hoop zooi en zonde van je bier das misschien nog het ergste.Dus eerst het vaatje in de tap plaatsen dan het tapslangetje wat al in de taphendel zit op de adapter aansluiten en dan pas de adapter op het vaatje plaatsen.Dit is mijn ervaring met de 4 en 6 liter vaatjes.Een echte aanrader de Wunderbar !! (een jaar of meer in bezit)
http://www.kieskeurig.nl/review/712626B3EAA11BFEC125729C00533B60.htm
http://www.coolness.nl/bweb/wunderbar.htm

RobinB:
Er is wel het een en ander te vinden over de wunderbar volgens mij...
Probeer de zoekfunctie maar eens!
Anders moet je eens in een van de beertender threads kijken.

De wunderbar is te koop met een compressor-koeler, die koelt een stuk beter dan peltier koelers!
Verder schijnt er ook een CO2 versie te zijndat is pas het betere werk!

Jasper/EBC:
Ik heb me kort geleden ook verdiept in de Wunderbar. Met name voor de 5 liter partyvaatjes. Wat ik uit de handleiding kan opmaken, moet je het vaatje eerst drukloos maken, voordat je het kan aansluiten. Dat lijkt me niet handig...wie weet meer?

De CO2 optie lijkt me voor de partyvaatjes een must. Maar waar je optie kunt kopen is me een raadsel. Brouwland gebruikte 5 Wunderbars tijdens hun laatste open deur dagen. Ik heb gemaild met Brouwland. Binnenkort nemen ze de Wunderbar met CO2 op in hun assortiment.
Brouwland 'demonstreerde' hun bierpakketten met de Wunderbar. De man die dat deed vond het prettig werken met de Wunderbar. Ik zal hem nog eens een mail sturen over het aansluiten van de vaatjes...

Offline DenMaarten

• De Roerstok
  • Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #59 Gepost op: 19-06-2007 08:33 u »
Ik heb ook een Wunderbar, en ben zeer tevreden. Mijn ervaring is met de 5 liter party fustjes dat je ze best een paar dagen goed kunt houden (dag of drie) zonder CO2. Op de verpakking staat vaak dat ze op moeten binnen 24 uur. Ik denk dat door de lage temperatuur dit langer kan zijn.

Jos Groen

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 19-06-2007 22:07 u »
Lees ik ergens 150 soorten bier, waar kopen jullie de wat lekkere bieren?

Bijvoorbeeld Weihenstephaner?

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #61 Gepost op: 29-06-2007 23:02 u »
In mijn enthousiasme de instructie voor het plaatsen van de adapter maar half gelezen...   pffffffffft!!!!! dikke straal bier gelanceerd naar de andere kant van de keuken  ::) Daar maak je geen vrienden mee  ;D Toen bleek het slangetje in de tapkop klem te zitten, maar nu doet 'ie 't prima. Snel het fustje Brand legen en wat eigen bier erin!

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #62 Gepost op: 29-06-2007 23:37 u »
Wat een fantastisch apparaat zeg! Tapt uitstekend. Alleen jammer dat de Brand pils niet meer zo smaakt na een Jever Maibock  :-\ Maar snel een eigenbrouwsel erin

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #63 Gepost op: 30-06-2007 22:58 u »
Ik vind alleen wel dat ie veel herrie maakt tijdens het koelen. Ik heb hem nu zo warm mogelijk afgesteld, maar dan schommelt de temperatuur nog tussen de 3 en de 10 graden. Hij koelt dan niet veel: ongeveer 6 minuten per 75 minuten. Het tappen gaat uitstekend!

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #64 Gepost op: 30-06-2007 23:10 u »
De temperatuurinstelling is wat wazig inderdaad. Althans de aanduiding in elk geval, ik heb 'm ook zo'n beetje op z'n warmst. Tappen gaat prima, dit komt natuurlijk ook door het vrij lullige straaltje en de lage tapdruk. Bij een beertender gaat het volgens mij wat rapper. Ik denk dat een aansluiting op een CO2 fles ook vrij eenvoudig te realiseren is.

Offline Sjaak

• Senior lid
  • bijna klaar en kunnen we weer bier brouwen
« Reactie #65 Gepost op: 01-07-2007 08:50 u »
Johannes, ga jij het eerdaags proberen te maken de aansluiting op de wunderbar?
Maak je dan foto's zodat ik en meer mensen kunnen zien hoe en wat je hebt gedaan?
succes , ben nieuwsgierig
 :degroeten:
Sjaak

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #66 Gepost op: 01-07-2007 08:53 u »
Dat weet ik nog niet, ik wilde er alleen maar mee zeggen dat het me vrij eenvoudig lijkt. Je zult waarschijnlijk wel ergens een gat moeten boren of zo, en dat doe ik nu nog maar even niet.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #67 Gepost op: 05-07-2007 21:41 u »
Vandaag een perfect draft vaatje aangesloten (het vorige vat was binnen 2 dagen leeg  ::) en het was nog pils ook), en jawel; bierdouche nummer 2 te pakken. Nou ja, al doende leert men. Helaas heb ik nog niet de kans gehad om mijn CO2 fles bij te laten vullen, anders had ik meteen even wat pils van een soda keg in het beertender fust gepompt. Nou ja, komt nog wel.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #68 Gepost op: 05-07-2007 21:42 u »
bierdouche nummer 2 te pakken.

Sufferd!  :D :D :D :D

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #69 Gepost op: 17-07-2007 22:06 u »
 :echtboos:

Met het laatste fustje had ik het al: een lekkende aansluiting. Nu bij het spoelen van de Beertendervaatjes gebeurt het weer: water komt ergens uit de koppeling en loopt langs het vaatje de koelkamer in. Het maakt niet uit hoe ik de aansluiting draai of druk, het blijft lekken. Hebben meer mensen hier last van?

Offline Sjaak

• Senior lid
« Reactie #70 Gepost op: 18-07-2007 08:24 u »
:echtboos:

Met het laatste fustje had ik het al: een lekkende aansluiting. Nu bij het spoelen van de Beertendervaatjes gebeurt het weer: water komt ergens uit de koppeling en loopt langs het vaatje de koelkamer in. Het maakt niet uit hoe ik de aansluiting draai of druk, het blijft lekken. Hebben meer mensen hier last van?

Nee geen last, maar heb je het blauwe pijpje goed naar beneden gedrukt, zodat het rubber de boel goed aansluit?
Of is de alu. zak stuk?

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #71 Gepost op: 18-07-2007 09:05 u »
Het pijpje kan echt niet verder naar beneden en het gebeurt bij alle drie lege fustjes die ik gisteren aan het spoelen was. Wellicht is het siliconen ringetje nu al kapot, maar dat zal toch niet na twee fustjes??

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
« Reactie #72 Gepost op: 18-07-2007 09:15 u »
Wellicht is het siliconen ringetje nu al kapot, maar dat zal toch niet na twee fustjes??

Alles kan stuk.  :lessmile:

Ik zou dat maar eens controleren.

Offline Sjaak

• Senior lid
« Reactie #73 Gepost op: 18-07-2007 11:07 u »
Zoals Jeroen zegt.

Even checke. ::)

Anders proberen met gastape de boel dicht te houden en op zoek naar een nieuw rubbertje
Succes :degroeten:

Sjaak

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #74 Gepost op: 14-08-2007 13:45 u »
Het pijpje kan echt niet verder naar beneden en het gebeurt bij alle drie lege fustjes die ik gisteren aan het spoelen was. Wellicht is het siliconen ringetje nu al kapot, maar dat zal toch niet na twee fustjes??

Het was inderdaad toch het ringetje. Nadat ik het vervangen had, is er geen lekkage meer geweest bij het spoelen van een stuk of 6 vaatjes.

Vanavond gaan we voor het eerst Vier Broedersbier op Beertendervaatjes zetten. Over drie weken kan ik mijn eigen Chouffe Houblon tappen.  :hoera:

Het valt trouwens nog niet mee om lege vaatjes te bemachtigen. In de supermarkt worden zij dagelijks opgehaald, dus als je op het verkeerde tijdstip komt, zijn er geen vaatjes meer. Perfectdraft vaatjes worden maar mondjesmaat verkocht en niet bij de slijter. De plaatselijke slijter verkoopt trouwens bijna geen beertendervaatjes. Blijkbaar haalt men die liever bij de supermarkt. De slijter is trouwens ook niet blij als je lege vaatjes komt halen. Kost hem wel handelingen, maar hij verdient er niets op. Hij weet ondertussen wel dat ik bijna nooit meer bier koop omdat ik zelf brouw.

Even een vraagje aan de andere vaatjesgebruikers: hoe vaak gebruiken jullie een vaatje?