Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Beste medebrouwers,Hoe lang blijft een oplossing van Star San goed in een plantenspuit?Bij iedere brouwsessie maak ik een liter of 5 Star San aan en vul daarmee ook meteen een plantenspuit die ik zou kunnen gebruiken tijdens het bottelen.Omdat ik niet weet hoe lang zo'n oplossing goed blijft komt het er in de praktijk meestal op neer dat ik ook voor het bottelen toch maar een nieuwe oplossing maak maar ik weet niet of dat echt echt nodig is?Groeten, Eric
5 liter ?!?!?! Wat doe je ermee?Ik maak het per 1 liter aan. Meestal is dat genoeg voor brouwen + bottelen.Je neemt een spuit met 1 liter erin, en je doet daar 2 ml starsan bij met een spuitje. Dan schud men de fles.
Je hoeft er niet zuinig mee om te gaan want star san/puro san is zelf maar een jaar houdbaar.
Dat is de officiële houdbaarheid die Star San wil garanderen. Niet per se de maximale houdbaarheid .
Section 10: STABILITY AND REACTIVITY10.1.ReactivityNot reactive under normal conditions.10.2.Chemical StabilityStable under normal conditions.Explosion DataSensitivity to Mechanical Impact: None.Sensitivity to Static Discharge: None.10.3.Possibility of Hazardous ReactionsHazardous PolymerizationHazardous polymerization does not occur.Possibility of Hazardous ReactionsNone under normal processing.10.4.Conditions to AvoidContact with incompatible materials.10.5.Incompatible MaterialsAlkalis. Chlorinated compounds. Soft metals.10.6.Hazardous Decomposition ProductsMay give off phosphorous oxide at high heat (fire conditions)
De MSDS geeft steeds de chemische stabiliteit aan van een product en voor Starsan HB staat er: Dus eigenlijk onbeperkt houdbaar
want star san/puro san is zelf maar een jaar houdbaar.