Hallo allemaal, Erwin uit Spijkenisse

Gestart door Erwin_79, 07-06-2019 14:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin_79

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erwin, Ik ben 40 jaartjes jong en woonachtig met het gezin (bijna vrouw en 2 kindjes van 3 en 7 jaar) in Spijkenisse.
Ik ben al 12 jaar werkzaam als ambulancechauffeur in de regio Haaglanden wat ik nog steeds met veel passie en plezier doe.
ik heb ook nog een andere grote hobby en dat is beginnend freestyle drone vliegen.
Ik ben pas sinds februari begonnen met het brouwen door middel van zo'n kant en klaar pakket van de Brooklyn Brew shop en dat is super goed bevallen.
Al snel volgde een 2 de pakket via marktplaats zodat ik met 2 gallons kon gaan werken maar ik bemerkte toch dat ik graag wat groter wilde.
Inmiddels een paar maanden en brouwsels verder ben ik langzaam toch wat aan het uitbreiden geslagen.
Ik heb een Arsegan moutmolen dmv 2 walsen gekocht want er gaan niets boven vers geschroot mout.
2 X 15 L pannen, 30 L filtreerkuip van Brewferm, 15 L vergistingsvat met een Duplex1 waterslot, 10 L mandfles voor het lageren, 60 steinie flesjes met beugel.
Verder hoop ik hier veel informatie, adviezen, tips en tricks te krijgen om steeds een mooier biertje te brouwen.

mijn brouwsels die ik van the brooklyn brew shop heb gemaakt zijn:

Belgische blonde 2X
Everyday IPA

Zelf geprobeerd via online recepten.
Pilsje
2X IPA
Citroenpilsje (geen Radler)
Belgische blonde (staat te gisten)
volgende Batch wordt een tripel

Mochten er nog vragen zijn dat hoor ik dat graag en anders horen jullie ze wel van mij.

Gr Erwin  :proost:

Josephke

Hallo Erwin,
Ik ben Jos en heb me net als jij netjes voorgesteld op het forum. Wij beiden hebben geen enkele reactie gekregen. Het valt mij wel op dat wij beiden al een bierproduct hebben gebrouwen. Misschien dat wij daardoor op het forum gezien worden als niet beginnelingen en dus geen advies meer behoeven. Ben inmiddels ook al met een 2e brouw (pils) gestart, deze heeft nu al een week gegist. Over een week zal ik het SG eens meten.

Met vriendelijke biergroet,
Jos

emiel1

Welkom Erwin en Jos!

Ik geloof niet dat er een specifieke reden is dat er niemand gereageerd heeft, soms is het drukker dan op andere momenten en soms raken berichten die op rustige momenten gepost zijn ondergesneeuwd wanneer het weer drukker is. Ik zou het in ieder geval zeker niet persoonlijk opvatten ;)

En ik geloof niet dat je ooit te ervaren bent om behoefte aan advies te hebben. Zelfs mensen die al tientallen bieren gebrouwen hebben lopen weleens tegen dingen aan waar ze het antwoord niet op weten. Dus vraag gerust raak, we zijn er om elkaar te helpen

tdp

Citaat van: emiel1 op 08-07-2019  11:52 uWelkom Erwin en Jos!

Ik geloof niet dat er een specifieke reden is dat er niemand gereageerd heeft, soms is het drukker dan op andere momenten en soms raken berichten die op rustige momenten gepost zijn ondergesneeuwd wanneer het weer drukker is. Ik zou het in ieder geval zeker niet persoonlijk opvatten ;)

En ik geloof niet dat je ooit te ervaren bent om behoefte aan advies te hebben. Zelfs mensen die al tientallen bieren gebrouwen hebben lopen weleens tegen dingen aan waar ze het antwoord niet op weten. Dus vraag gerust raak, we zijn er om elkaar te helpen

Inderdaad, Emiel! De dag dat ik geen vragen of onduidelijkheden heb omtrent het brouwen, ben ik waarschijnlijk gestopt ;)

Rob.Erto

Hoi Erwin, het is wat Emiel al aangeeft. Op de hoofdpagina staan 6 onderwerpen waar het laatste een reactie is gekomen. Het kan dus gebeuren dat sommige topics daaruit vallen.

Leuk om te lezen dat je met Brooklyn Brew Shop bent begonnen, net zoals ik, maar inmiddels al aardig opgeschaald.

brouwerwaldonk

Citaat van: Josephke op 08-07-2019  10:59 uHallo Erwin,
Ik ben Jos en heb me net als jij netjes voorgesteld op het forum. Wij beiden hebben geen enkele reactie gekregen.
@Erwin, Josephke en alle andere nieuwelingen. Zit je met een vraag hoe banaal ook, gooi het gewoon op het forum. Meestal is er heel vlug een antwoord en soms komen anderen met een andere oplossing. 
Stomme vragen zijn er niet, antwoorden naast de kwestie zijn er wel.

Erwin_79

Dank jullie wel voor de reacties, als ik met vragen zit gaan jullie ze zeker horen maar ik kan met goed zoeken toch het meeste hier wel op het forum vonden!!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.