Instellen Inkbird ITC-308-WIFI APP

Gestart door Jeroen76, 06-06-2019 16:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Dag allemaal,

Heb vandaag onze vergistingskast zo goed als klaar gemaakt en nu de Inkbird ITC-308-WIFI aan het installeren. Dat lijkt allemaal prima te gaan maar loop toch tegen een aantal vragen aan en dan met name hoe stel ik alles goed in zonder dat alles steed blijft piepen? En dan met name de Inkbird zelf want wil niet dat iedereen daar last van heeft.

Ik wil hem nu bijvoorbeeld instellen dat mijn bier vergist op een temperatuur van 22°C. Ik zie dan naar het volgende scherm

Bij 'High temperature value' vul ik in 23°C
Bij 'Low temperature value'  vul ik in 21°C

Klopt dit? Ga er aan beide kanten dus 1 graad afzitten zodat ik niet steeds meldingen krijg dat de temperatuur te laag/hoog is en de kast en warmtekabel zelf even de boel kan oplossen.

De heating  en cooling difference value is nog een dingetje, moet ik daar niet iets meer mee? En dan de 'Setting value' hoe moet ik deze waarde invoeren/zien?

Is er iemand die hem al naar tevredenheid heeft ingesteld en wellicht een printscreen van zijn of haar waardes kan laten zien? Of uitleggen hoe en waarom dit zo is ingesteld?

Waarschijnlijk is alles kinderlijk eenvoudig maar een Nederlandstalige handleiding zou verrekkes handig zijn. ;)

Gr. Jeroen


Gr. Jeroen

Wildor

Alarm gaat af bij waarden HA en LA.
Zie je deze? Dan ruimer instellen als deze nog niet goed staan.

HA = High Alarm
LA = Low Alarm

William

hobbybob

Hd - 0,5
Cd - 0,5
Ht - 5.0
Lt - 5.0
Delay -5

Het beste bier brouw jezelf


BrouwMark

Je difference value staat op 2°C, maar je alarm feitelijk op 1°C afwijking. Difference op 0,2 of 0,3°C instellen, en je alarm mag wel wat ruimer, bv 2-3°C afwijking...

Jeroen76

Thanks allemaal, hiermee is het mij gelukt. Had inderdaad niet alles 'in lijn' staan. 0,3°C is de kleinst mogelijke afwijking en alles staat nu als op de afbeelding hieronder.

Die delay en calibration zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Gr. Jeroen

Wildor

Citaat van: Jeroen76 op 06-06-2019  21:43 uThanks allemaal, hiermee is het mij gelukt. Had inderdaad niet alles 'in lijn' staan. 0,3°C is de kleinst mogelijke afwijking en alles staat nu als op de afbeelding hieronder.

Die delay en calibration zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Gr. Jeroen

Delay is de vertragingstijd voor het inschakelen van de koeling. Sommige compressoren mogen/kunnen niet te snel achter elkaar in/uit geschakeld worden.

Calibration is de kalibratie van de temperatuur t.o.v. een analoge meting met een thermometer. Wijkt de temperatuur 1,5 graden af naar boven, dan kalibreer je op -1,5 graden om te corrigeren.

William

Jeroen76

Aaah dan zal ik dat kalibreren met de Ispindel doen.

Die delay op.5 minuten is dat er mooie tijd?

Gr. Jeroen

Wildor

Waarschijnlijk is 2 minuten voldoende.

De compressor van de koelkast bouwt druk op en een beveiliging voorkomt het starten van de compressor om te hoge druk in het circuit te voorkomen.
Na 2 minuten rusttijd is de druk gezakt en de beveiliging niet meer actief en zal de compressor van de koelkast weer starten.

Zonder delay schakelt de inbird te vroeg in maar de compressor start niet en de koelkast koelt dan niet met als gevolg dat de temperatuur te hoog oploopt.

William

Jeroen76

Super bedankt! Zet hem op 3 minuten, zekerheid boven alles.

Gr. Jeroen


BrouwMark

Citaat van: Wildor op 07-06-2019  00:31 uZonder delay schakelt de inbird te vroeg in maar de compressor start niet en de koelkast koelt dan niet met als gevolg dat de temperatuur te hoog oploopt.

Dat klopt niet. Omdat de koelkast met zijn stekker wordt geschakeld door de inkbird 'weet' de beveiliging niet meer hoe lang het geleden is dat de compressor draaide. Daardoor kan de inkbird de compressor te vaak aan en uit zetten en dat is inderdaad schadelijk wegens de drukopbouw. Vandaar dat je een delay in moet stellen. Ik zet hem altijd op 10 minuten, aan de heel veilige kant dus.

hobbybob

Heb delay hier op 5 min staan ( net zoals met een STC), verder op 0,5 ºC en alarm koud en warm op 5 graden.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.