Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Michiel Stelt zich voor  (gelezen 434 keer)

Offline Gielus

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Het is wel bier, maar geen Biemus
Michiel Stelt zich voor
« Gepost op: 05-06-2019 17:15 u »
Hallo Brouwers,

Mijn naam is Michiel, ik kom uit Alkmaar en ik ben daar werkzaam als kok. Ik woon samen met mijn vriendin zonder kinderen, en met huisdieren. In mijn vrije tijd speel ik piano, lees ik boeken en doe ik vaak aan sport. Een tijd geleden vroeg iemand aan me waarom ik zelf geen bier brouw. Dat vond ik een goeie vraag en heb besloten me er eens in te verdiepen.

Eerst het boek Bierbrouwen voor dummies gekocht en in 1 adem helemaal uitgelezen. Wat een interessant boek. De auteur gaat diep in op de verschillende factoren van het hobbybrouwen. En aan zelfs de kleinste dingen wordt aandacht besteed. Vooral de hoofdstukken over gist en vergisting vind ik heel erg interessant.

Dus ik aan de gang met een blik en een plastic emmer. “Best wel leuk dit” dacht ik zelf. Maar na drie keer blikbrouwen vond ik het toch wel jammer (bijna) geen invloed te hebben op de smaak. En eerlijk gezegd vond ik het nogal een geklieder met dat plakkerige extract. Ondertussen was ik ook in het bezit van een Fermentasaurus. Tot ik daar 3 liter kokend water ingooide en mijn slechts 1 keer gebruikte Fermentasaurus in elkaar verschrompelde en onbruikbaar werd.