Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: PLAATO Keg  (gelezen 749 keer)

Offline joerivang

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Bier geeft plezier.
PLAATO Keg
« Gepost op: 05-06-2019 08:59 u »
Via Kickstarter gevonden, de PLAATO Keg, een weegschaal waar je de inhoud van je afgevulde kegs en koolzuurfles mee kan volgen. Ik heb er 2 aangeschaft, ben zeer benieuwd, wellicht dat de vergisting er ook mee gevolgd kan worden. Tevens al integratie met Brewfather.

Ervaringen zal ik t.z.t. nog plaatsen.

https://www.kickstarter.com/projects/plaato/plaato-keg-the-ultimate-beer-tool-tracks-every-pour

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
Re: PLAATO Keg
« Reactie #1 Gepost op: 05-06-2019 14:32 u »
Voor het volgen van vergisting wellicht interessant, maar voor een inhoudsindicatie voor je keg lijkt het me een hele dure oplossing voor iets wat niet eens echt een probleem is. Vooral omdat de meeste mensen met kegs er wel een aantal zullen hebben...

Offline joerivang

• Junior lid
  • **
  • Bier geeft plezier.
« Reactie #2 Gepost op: 06-06-2019 08:25 u »
Ja ik heb ze ook gekocht voornamelijk om de inhoud van de CO2 fles te meten (eventuele lekkages te meten) en wellicht de andere voor vergisting te volgen, niet zo zeer om de inhoud van de kegs te meten, aangezien ze meestal binnen een avond met vrienden er toch doorheen gaan.

Bovendien is het toch een luxe hebbeding, niet iets wat echt nodig is.

Offline Maran van Brakel

• Junior lid
  • **
  • krêk
« Reactie #3 Gepost op: 06-06-2019 09:42 u »
Ik ben altijd een beetje huiverig bij dingen op Kickstarter.
Ze hebben een heel leuk hipster filmpje voor ,wat in feite, een weegschaaltje met WiFi is.
Ik kan ook nergens terugvinden hoe ze de temperatuur bij willen houden, er staat nergens dat er een thermometer in zit.
En het grootste nadeel bij Kickstarter; je kan er nooit vanuit gaan dat je überhaupt iets krijgt.  :-\
Mocht er iets misgaan bij het bedrijf dan hóeven ze niets terug te betalen want je doet een investering, geen bestelling.

Natuurlijk hoop ik voor je dat ik het mis heb, ik zal wachten op je review!  :biersmile:

Offline joerivang

• Junior lid
  • **
  • Bier geeft plezier.
« Reactie #4 Gepost op: 06-06-2019 10:51 u »
Het idee van Kickstarter klopt natuurlijk ook, dit is ook mijn eerste aanschaf op Kickstarter. Hetgeen mij over de brug heeft geholpen is het feit dat PLAATO natuurlijk al gewoon een digitaal waterslot heeft. En ten tijde van aanschaf waren ze al ruim over hun funding goal heen, op het moment van spreken hebben ze $96,600 dollar opgehaald van hun doel van $30.000 dollar.

Offline Trapkast

• Vol lid
  • Tripel Trappel Tripel Trapkast....
« Reactie #5 Gepost op: 06-06-2019 12:15 u »
En ten tijde van aanschaf waren ze al ruim over hun funding goal heen, op het moment van spreken hebben ze $96,600 dollar opgehaald van hun doel van $30.000 dollar.

En juist dit soort grote overschrijdingen zijn met regelmaat een voorteken van problemen/risico's
Het flink meer ophalen dan beoogd is absoluut nietszeggend voor wat betreft het succes van een campagne. (kijk bijv. maar eens naar Superscreen)

Wil niet zeggen dat Plaato onbetrouwbaar is  ;)

Tags: