Brouw je ook zomerbiertjes?

Gestart door Jacques, 01-06-2019 14:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucky brewer

@ emiel1, Nat schroten heb ik hier geleerd, 10 ml water per gestorte kg droge stof, nog nooit problemen gehad, behalve bij het proberen klonen van een Tripel karmeliet , maar daar wijt ik de problemen aan de complexe samenstelling: Pilsmout,Tarwe mout, havermout, gerstevlokken, tarwevlokken en havervlokken en niet aan het klam schroten.
Als zomerbiertje heb ik me voor de eerste maal gewaagd aan het brouwen van een Pils, met lagering in mijn versbakken fermentasaurus onder tegendruk. Drinkbaar binnen de 5 dagen na bottellng.

Redbadd

Citaat van: Biertje1985 op 27-06-2019  16:11 uHoe is ie geworden?
Hij is bij mij erg zoet geworden, en niet echt fruitig. Misschien ook wel geoxideerd, ik meen een kleurverschil in de uitgeschonken flesjes te zien, het is in ieder geval donkerder dan ik zou verwachten.
Ik heb dat bij een eerdere rouw brouw ook gemeend te zien, misschien dat die gevoeliger zijn dan gekookt bier.

Ik heb een deel gebotteld en de rest in een keg gedaan, zou ik dat nog een beetje bij kunnen trekken door een flink bittere hopthee erbij in te gooien?


marrons

Citaat van: Dund op 07-06-2019  15:05 uMijn favoriet is een berliner met frambozen. Of nog beter een gose met passievrucht.

Gewoon bij de sligro of andere groothandel van die kilo pakken bevroren puree halen en klaar is kees. Super vol aroma licht zurig en fris. Heerlijk voor de zomer.

Zou je ook jam kunnen gebruiken in plaats van puree? Ik kan namelijk niet bij een groothandel terecht.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.