Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopplant  (gelezen 832 keer)

Offline Arne8

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
Hopplant
« Gepost op: 01-06-2019 14:53 u »
Ik heb sinds kort een hopplant in de living staan. Ik had gelezen dat je deze moet 'toppen' zodat deze stopt met groeien.
Nu schiet hij langs alle kanten uit. Moet ik deze blijven bijknippen of is mijn living gewoon niet haalbaar om deze hopplant te laten groeien?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
Re: hop-plant
« Reactie #1 Gepost op: 01-06-2019 14:59 u »
Als uw living 7m hoog is dan kan je dat binnen laten groeien maar eigenlijk is dat een plant voor buiten. Door gebrek aan licht groeit die heel mager en heel hoog.
Het is heel normaal dat er in elk bladoksel zijschuiten komen en daar komen later ook de hopbellen op, dus die mag je niet wegknippen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Hopplant
« Reactie #2 Gepost op: 01-06-2019 15:22 u »
Nu schiet hij langs alle kanten uit. Moet ik deze blijven bijknippen of is mijn living gewoon niet haalbaar om deze hopplant te laten groeien?

Aan de foto te beoordelen woon je gelukkig niet op 4 hoog achter...
De plant hoort in je tuin. Daar krijgt hij voldoende licht en kan hij doorgroeien.

Offline Arne8

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 02-06-2019 09:15 u »
Bedankt heren!
Dan zullen we maar toestemming gaan vragen aan het vrouwtje om hem in de tuin te plaatsen. :groots:

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #4 Gepost op: 02-06-2019 12:30 u »
Hop schiet vanaf eind mei,  begin juni uit in de oksels. Op deze nieuwe scheuten komen de meeste hopbellen. Top je een plant dan zal deze in de breedte verder uitschieten maar ook die scheuten zullen weet omhoog willen.

Bovenal groeit hop niet binnen, of in kassen zoals ik onlangs heb vernomen. Wanneer je hem nu buiten zet zal hij best nog flink uit gaan groeien en wie weet nog een enkele hopbel produceren.

Gr. Jeroen

Offline goom

• Super lid
  • lekker bier = niet vies
« Reactie #5 Gepost op: 02-06-2019 20:27 u »
Geweldig, hoe gekker hoe leuker.
Een hopplant in je huiskamer... succes er mee.

Tags: