Brewtower BT140, is dit een goede installatie?

Gestart door TR-THEKING, 23-05-2019 16:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TR-THEKING

Zijn er mensen die ervaring of mening hebben of dit een goede installatie is? Ik ben niet zo handig namelijk om zelf een Herms installatie in elkaar te knutselen.

https://www.danisbrewtower.com/bt100

Scorpionrose

Kan je wel vertellen dat dat Aliexpress pompje het niet lang volhoudt.  :D

Hay

https://hobbybrauer.de/forum/search.php?keywords=brewtower&sid=daeb45201068050d80c07a5a947f2dc8

Weet niet hoe je Duits is maar op het Duitse forum lopen er discussies over.
Heb ze trouwens niet gelezen.

TR-THEKING

Ja klopt maar mijn Duits is niet zo goed, zeg maar gewoon slecht haha.

lier

ik vind 4000 dollar ex btw en invoerrechten nogal aan de prijs, ongeacht of het een goede installatie is voor een hobbybrouwer.
Batches van  ca 100-120 ltr zijn ook behoorlijk groot wat mij betreft.

Eric v B

Citaat van: lier op 24-05-2019  15:28 uIk vind 4000 dollar ex btw en invoerrechten nogal aan de prijs, ongeacht of het een goede installatie is voor een hobbybrouwer.
Batches van  ca 100-120 ltr zijn ook behoorlijk groot wat mij betreft.
Ik lees nergens dat het om hobbybrouwen gaat.  ;)


middelaersch

Citaat van: Eric v B op 24-05-2019  21:04 uIk lees nergens dat het om hobbybrouwen gaat.  ;)

120 / 140 liter. Lijkt me voor de meeste hobbyisten erg veel, en voor beroepsmatig brouwen erg weinig.
Voor wie is zo'n installatie interessant?  :weetniet:

Scorpionrose

Citaat van: middelaersch op 26-05-2019  19:05 u120 / 140 liter. Lijkt me voor de meeste hobbyisten erg veel, en voor beroepsmatig brouwen erg weinig.
Voor wie is zo'n installatie interessant?  :weetniet:

Voor de echte alcoholist  ;D ;D

Broeky

Ik kan me voorstellen dat wanneer je er een cct bij hebt met een nuttig capaciteit van 300L en je 1 keer p. maand wil brouwen dat dit zeer zeker wel interessant kan zijn. Ook voor klein commercieel. Zelf zit ik ook te spelen met de gedachte klein commercieel te gaan puur en alleen om mijn hobby te bekostigen. Dan lijkt mij voor de benodigde investering deze optie best interessant.

TR-THEKING

Citaat van: middelaersch op 26-05-2019  19:05 u120 / 140 liter. Lijkt me voor de meeste hobbyisten erg veel, en voor beroepsmatig brouwen erg weinig.
Voor wie is zo'n installatie interessant?  :weetniet:

Wij willen inderdaad professioneel gaan. Maar dan alleen regionaal. Met deze installatie kun je eenvoudig 2x brouwen op 1 dag, je hebt dan toch 300 L op 1 dag.

molen

Excusee... even off topic.

Hoe krijg je 'klein commercieel' geregeld vanuit je woonhuis/garage?

Groet,   :brouwen:

lier

Als ik richting professioneel ging kocht ik deze installatie in elk geval niet en als jullie makkelijk 2 batches op een dag willen brouwen jullie ook niet, kijk maar eens naar het youtube filmpje wat bij de site zit.


Ernesto

Citaat van: lier op 27-05-2019  09:42 uAls ik richting professioneel ging kocht ik deze installatie in elk geval niet en als jullie makkelijk 2 batches op een dag willen brouwen jullie ook niet, kijk maar eens naar het youtube filmpje wat bij de site zit.

Wat zou jij dan aanschaffen om deze hoeveelheden (in 2 batches per dag) te brouwen?

TR-THEKING

Citaat van: Scorpionrose op 23-05-2019  17:01 uKan je wel vertellen dat dat Aliexpress pompje het niet lang volhoudt.  :D

Klopt, het is maar een voorbeeld ben ik achter gekomen. Deze word niet standaard meegeleverd. Dus je kunt er een opzetten naar eigen voorkeur.

TR-THEKING

Citaat van: lier op 27-05-2019  09:42 uAls ik richting professioneel ging kocht ik deze installatie in elk geval niet en als jullie makkelijk 2 batches op een dag willen brouwen jullie ook niet, kijk maar eens naar het youtube filmpje wat bij de site zit.
Vind het een goede installatie voor dat geld, als ik natuurlijk meer te besteden heb dan zou ik inderdaad voor een grotere installatie gaan. Ik ga in eerste instantie geen 2 batches brouwen op 1 dag maar mocht ik toch meer willen brouwen zou dit een oplossing kunnen zijn totdat er dan genoeg gespaard is voor een grotere installatie. Als je standaard 2 batches ermee gaat brouwen zou ik inderdaad ook meteen voor een 300 L gaan of groter.

TR-THEKING

Zie link hieronder voor een kleine samenvatting van de BT140 in een Duits magazine.

https://braumagazin.de/article/brewtower/

middelaersch

Citaat van: TR-THEKING op 27-05-2019  11:33 uZie link hieronder voor een kleine samenvatting van de BT140 in een Duits magazine.

https://braumagazin.de/article/brewtower/

Interessant artikel, maar bij het lezen is het wel goed je te realiseren dat dit artikel is geschreven door degene die dit apparaat ontworpen heeft.

TR-THEKING

Citaat van: middelaersch op 27-05-2019  12:42 uInteressant artikel, maar bij het lezen is het wel goed je te realiseren dat dit artikel is geschreven door degene die dit apparaat ontworpen heeft.

Klopt, maar er wordt wel duidelijk uitgelegd hoe de BT-140 werkt en hoe hij aan het ontwerp komt. Ik heb ook het Duitse forum nagelezen over de BT-140 en de persoon die het ontworpen heeft, heeft in de twee jaar tijd dat de BT-140 op de markt is ook diversen aanpassingen gedaan aan de hand van de gebruikers. Zie de link hieronder waar de ontwerper enkele tips van gebruikers opgesomd heeft:

https://docs.google.com/presentation/d/1anlDDYv7D8bERnf4QrT-sYpWQdZ2q3ce9Iz8w4jHrdU/edit#slide=id.g2ca053c748_0_12

middelaersch

Wat ik bedoel aan te geven is dat je er rekening mee moet houden dat dit geen onafhankelijk en mogelijk subjectief artikel is.
Wanneer een direct belanghebbende zo'n artikel schrijft is er een meer dan gemiddelde kans dat er een 'wij van wc-eend adviseren...' component in zit.


Jacques

Citaat van: molen op 27-05-2019  09:38 uExcusee... even off topic.

Hoe krijg je 'klein commercieel' geregeld vanuit je woonhuis/garage?

Groet,   :brouwen:

Kijk bij de tag commercieel brouwen voor allerlei topics die hierover gaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.