Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ispindel laten communiceren met Tcontrol  (gelezen 1645 keer)

Offline Vik75

• Senior lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ispindel laten communiceren met Tcontrol
« Gepost op: 17-05-2019 07:10 u »
Hoi,

Ik wil mijn Ispindel laten communiceren met Tcontrol.
Nu heb ik alleen het programma van Tcontrol en niet dat board ding.
(Gebruik namelijk al de stc 1000 om mijn temp te reguleren)

Is het dan wel mogelijk om de Ispindel te laten communiceren met Tcontrol.

Zo ja hoe moet ik dit stap voor stap doen.
In de handleiding kom ik er niet aan uit.
Heb al geprobeerd al die gegevens in de configuratie te zetten van de Ispindel maar kan geen poort invullen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Re: Ispindel laten communiceren met Tcontrol
« Reactie #1 Gepost op: 19-05-2019 20:32 u »
iSpindel werkt inderdaad samen met Tcontrol. Een biermaatje heeft een iSpindel voor me gebouwd (bedankt Rob !) en die draait nu in een testopstelling met Tcontrol.

Alleen werkte het bij mij niet met de standaard menu-keuze voor Tcontrol vanuit iSpindel omdat de toegewezen IP-port door iSpindel (port 80) afwijkt van de port die Tcontrol daarvoor open heeft staan (port 4968).
Als het je niet lukt om dit zelf aan te passen, stuur me dan even een PB dan zal ik je proberen uit te leggen hoe je het kunt bijstellen.

Pim wil je die aanpassing in dit topic verder toelichten? Ik verwacht dat er meer mensen mee geholpen zijn. Zelf gebruik ik de iSpindel software versie 3.4.4 die gewoon met de 4968 poort werkt.
Je kan natuurlijk ook de versie 3.4.4 downloaden en in de iSpindel programmeren.

Deze versie 3.4.4 heb ik bijgevoegd aan deze post maar deze is ook op Github te vinden.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #2 Gepost op: 20-05-2019 20:56 u »
Pim wil je die aanpassing in dit topic verder toelichten? Ik verwacht dat er meer mensen mee geholpen zijn. Zelf gebruik ik de iSpindel software versie 3.4.4 die gewoon met de 4968 poort werkt.
Je kan natuurlijk ook de versie 3.4.4 downloaden en in de iSpindel programmeren.

Deze versie 3.4.4 heb ik bijgevoegd aan deze post maar deze is ook op Github te vinden.
Herman,
de meest recente versie firmware voor iSpindel is 6.0.6 dus kennelijk is er sinds de versie die jij gebruikt wel eea aangepast/verbeterd. Of zie ik het verkeerd?

Het aanpassen van de string is niet heel simpel en dus voor de gemiddelde gebruiker niet goed uit te voeren (overigens geldt hetzelfde voor het laden van een ander firmware level). Vandaar mijn voorstel om contact te zoeken met die ontwikkelaars en hen te vragen om in de volgende firmware-versie het portnummer voor de Tcontrol terug te zetten naar waar hij hoort: 4968.

Offline Scorpionrose

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 20-05-2019 21:39 u »
Herman,
de meest recente versie firmware voor iSpindel is 6.0.6 dus kennelijk is er sinds de versie die jij gebruikt wel eea aangepast/verbeterd. Of zie ik het verkeerd?

Het aanpassen van de string is niet heel simpel en dus voor de gemiddelde gebruiker niet goed uit te voeren (overigens geldt hetzelfde voor het laden van een ander firmware level). Vandaar mijn voorstel om contact te zoeken met die ontwikkelaars en hen te vragen om in de volgende firmware-versie het portnummer voor de Tcontrol terug te zetten naar waar hij hoort: 4968.

Heb net in de code gekeken.
#ifdef API_TCONTROL
  if (service == DTTcontrol)
  {
    sender.add("T", scaleTemperature(Temperatur));
    sender.add("D", Tilt);
    sender.add("U", Volt);
    sender.add("G", Gravity);
    CONSOLELN(F("\ncalling TCONTROL"));
    return sender.sendTCONTROL(my_server, my_port);

Tcontrol staat er wel tussen echter my_port verwijst naar de standaard poort in het programma namelijk poort 80.
Er zal dus een andere naam gegeven moeten worden aan de poort van Tcontrol die verwijst naar de juiste poortnummer.
Dus 1 kleine wijziging en 1 regel in begin toevoegen met poortnummer.

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
« Reactie #4 Gepost op: 20-05-2019 22:01 u »
Ik heb een issue aangemaakt in Github hierover met het onderstaande onderwerp:

Tcontrol port number is since V3.4.4 changed from 4968 to 80. Please change this back to port 4968 #274

Wordt vervolgt.

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
« Reactie #5 Gepost op: 22-05-2019 23:26 u »
Universam geeft op Github aan: solved with new v6.1.0

In de nieuwe versie 6.1.0 zou dit opgelost moeten zijn en gebruikt de iSpindel in de Tcontrol mode poort 4968.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 24-05-2019 19:48 u »
Universam geeft op Github aan: solved with new v6.1.0

In de nieuwe versie 6.1.0 zou dit opgelost moeten zijn en gebruikt de iSpindel in de Tcontrol mode poort 4968.
Als ik het goed zie, is 6.1.0 inmiddels vrijgegeven en zou de fix meegenomen zijn   :biersmile:

Offline Scorpionrose

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 24-05-2019 20:16 u »
Als ik het goed zie, is 6.1.0 inmiddels vrijgegeven en zou de fix meegenomen zijn   :biersmile:

Zo te zien is het aangepast.

#ifdef API_TCONTROL
  {
    sender.add("D", Tilt);
    sender.add("U", Volt);
    return sender.sendTCONTROL(my_server, 4968);

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 24-05-2019 23:12 u »
Zo te zien is het aangepast.

#ifdef API_TCONTROL
  {
    sender.add("D", Tilt);
    sender.add("U", Volt);
    return sender.sendTCONTROL(my_server, 4968);
Dank je wel voor de bevestiging. Zal eens gaan uitzoeken hoe ik de nieuwe versie op mijn iSpindel kan flashen.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 25-05-2019 17:12 u »
Dank je wel voor de bevestiging. Zal eens gaan uitzoeken hoe ik de nieuwe versie op mijn iSpindel kan flashen.
Denk dat ik iets voor mijn beurt heb gesproken....  de source code van 6.1.0 staat inderdaad op github maar is nog niet omgezet naar een firmware-bin bestand.

Tags: