BrouwHulp cloud probleem

Gestart door paulkoot, 17-05-2019 17:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paulkoot

Hallo allemaal, ik ben dol op BrouwHulp als programma, echter krijg ik sinds kort de melding bij de cloudrecepten: "acces violation" en hierdoor kan ik dus geen cloud-recepten openen.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?  Alvast bedankt!! groetjes Paul

Oscar

Citaat van: paulkoot op 17-05-2019  17:52 uIemand enig idee wat ik verkeerd doe?  alvast bedankt!!!  groetjes Paul

 ;D ;D ;D  Nee je doet niets verkeerd, maar de cloud is gesloten mede dankzij het "opensource' worden van BrouwHulp...

paulkoot

Citaat van: Oscar op 17-05-2019  18:51 u;D ;D ;D  Nee je doet niets verkeerd, maar de cloud is gesloten mede dankzij het "opensource' worden van BrouwHulp...

Kan ik nog op enig andere manier bij de recepten komen of is dat voorbij?

Oscar

Citaat van: paulkoot op 17-05-2019  19:05 ukan ik nog op enig andere manier bij de recepten komen....of is dat voorbij?

Ja dat is over... daar kun je niet meer bij...

Staple

Je bent wel lekker op kruistocht tegen BrouwHulp he, Oscar?
Het is net alsof je mening wordt beïnvloed door een concurrerend product...

Eric111

Dat is jammer dat de cloud recepten niet meer beschikbaar zijn...  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Oscar op 17-05-2019  18:51 u;D ;D ;D  Nee je doet niets verkeerd, maar de cloud is gesloten mede dankzij het "opensource' worden van BrouwHulp...

Klopt. Adrie maakte gebruik van de site Hobbybrouwen.nl voor de recepten in de cloud.

Door het openbaar worden van de code van BrouwHulp was ook de toegang tot de site openbaar geworden. Dat is uiteraard een zeer groot veiligheidsrisico voor deze site. In overleg met de hoster is dit risico nu weggenomen. Jammer dat dit tot gevolg heeft voor de recepten in de cloud, maar het kon niet anders,

De ontwikkelaars van de opvolger van BrouwHulp zullen een andere site moeten opzetten voor de recepten in de cloud. Daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden. Geen idee hoe dat geregeld moet worden. 

paulkoot

Hoi allen, bedankt voor de antwoorden.

Ik hoef dus niet meer het programma opnieuw te instaleren en de gebruikers instellingen te controleren.
Jammer van de recepten, maar ik vind BrouwHulp een fijn programma dus zal ik het gewoon blijven gebruiken

groetjes Paul

Wildor

Is de Cloud data nog wel beschikbaar? En is het niet mogelijk deze als file beschikbaar te stellen en handmatig te importeren?

William

Jacques

Citaat van: Wildor op 18-05-2019  07:38 uIs de Cloud data nog wel beschikbaar? En is het niet mogelijk deze als file beschikbaar te stellen en handmatig te importeren?

William

Ik wil hier naar kijken. Door omstandigheden kan dat nog even duren...

Oscar

Citaat van: Staple op 17-05-2019  21:22 uJe bent wel lekker op kruistocht tegen BrouwHulp he, Oscar?

Nee hoor, maar als de FTP inlogcode van het hobbybrouwforum op straat ligt (wat niet zo slim is natuurlijk), tsja dan moet je dat melden toch... :)


Jacques

Citaat van: Jacques op 18-05-2019  18:52 uIk wil hier naar kijken. Door omstandigheden kan dat nog even duren...

De omstandigheden zijn voorbij.  :)
Ik was met mijn vrouw op vakantie en ik had de nieuwe ftp-inloggegevens niet bij me.

Net even gekeken maar ik kan niet ontdekken waar de recepten opgeslagen werden. Misschien kan iemand die bezig is met de opvolger van BrouwHulp (hoe die dan ook mag gaan heten) hier naar kijken in de code van BrouwHulp.

koffie

Citaat van: Jacques op 23-05-2019  13:37 uDe omstandigheden zijn voorbij.  :)
Ik was met mijn vrouw op vakantie en ik had de nieuwe ftp-inloggegevens niet bij me.

Net even gekeken maar ik kan niet ontdekken waar de recepten opgeslagen werden. Misschien kan iemand die bezig is met de opvolger van BrouwHulp (hoe die dan ook mag gaan heten) hier naar kijken in de code van BrouwHulp.

FFTPSite := 'ftp.hobbybrouwen.nl';
  FDirectory:= '/public_html/forum/attachments';

Jacques

Citaat van: koffie op 23-05-2019  13:45 uFFTPSite := 'ftp.hobbybrouwen.nl';
  FDirectory:= '/public_html/forum/attachments';

Gevonden.

De recepten zijn vanaf nu te downloaden via
https://www.hobbybrouwen.nl/brouwhulprecepten/

paulkoot

Gevonden.

De recepten zijn vanaf nu te downloaden via
https://www.hobbybrouwen.nl/brouwhulprecepten/

DANK U DANK U !!!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.