Contact Hobbybrouwshop

Gestart door sjoerdvdm, 16-05-2019 12:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoerdvdm

Hallo!

Wie kan mij helpen om contact te krijgen met Menno van de Hobbybrouwshop?

Na verschillende berichten via de website heb ik geen reactie terug ontvangen. Toch een bestelling gedaan en daarop een email gestuurd dat ik per ongeluk het eea dubbel besteld heb (foutje van mij). Daarop een levering ontvangen zonder dat er rekening is gehouden met de email. Verschillende momenten nog proberen te bellen maar de telefoon wordt niet opgenomen de laatste dagen. Er ontbreekt ook info op de site over retourneren.

Hoe krijg je wel contact met deze webshop?

wilfred3871

Misschien gewoon een beetje geduld hebben  ::). Ik denk dan maar, beter teveel spullen dan te weinig op het moment dat je wil brouwen.

Scorpionrose

Citaat van: sjoerdvdm op 16-05-2019  12:22 uHallo!

Wie kan mij helpen om contact te krijgen met Menno van de Hobbybrouwshop?

Na verschillende berichten via de website heb ik geen reactie terug ontvangen. Toch een bestelling gedaan en daarop een email gestuurd dat ik per ongeluk het eea dubbel besteld heb (foutje van mij). Daarop een levering ontvangen zonder dat er rekening is gehouden met de email. Verschillende momenten nog proberen te bellen maar de telefoon wordt niet opgenomen de laatste dagen. Er ontbreekt ook info op de site over retourneren.

Hoe krijg je wel contact met deze webshop?

1-Eerst doe je een paar berichten waar je geen reactie op krijgt.
2-En daarna doe je toch een bestelling waarbij je zelf fouten maakt.

Als ik bij punt 1 al geen gehoor krijg dan kom ik niet eens aan punt 2 toe.
En nu vraag je ons om jou probleem op te lossen. Dit had je zelf kunnen oplossen door na punt 1 achter de oren te krabben.

sjoerdvdm

Ja helemaal waar hoor! Iets te goed van vertrouwen...

Maar goed, ik zal toch 4 gasbranders willen terugsturen, en dit kan alleen nadat je eerst contact hebt gehad met de webshop...

Scorpionrose

Citaat van: sjoerdvdm op 16-05-2019  13:58 uJa helemaal waar hoor! Iets te goed van vertrouwen...

Maar goed, ik zal toch 4 gasbranders willen terugsturen, en dit kan alleen nadat je eerst contact hebt gehad met de webshop...

Maar je komt er zelf toch wel achter dat de bestelling fout is als je moet betalen? Ik neem aan dat je via ideal of een andere betaal methode niet zomaar op OK drukt zonder naar het bedrag te kijken.

tdp


Knobby

Citaat van: Scorpionrose op 16-05-2019  14:06 uMaar je komt er zelf toch wel achter dat de bestelling fout is als je moet betalen? Ik neem aan dat je via ideal of een andere betaal methode niet zomaar op OK drukt zonder naar het bedrag te kijken.
Dit doet er echter allemaal niet toe. Volgens de europese én Nederlandse wetgeving heeft hij gewoon het recht om zijn bestelling zónder opgaaf van reden te annuleren tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. De webshop is verplicht dit te faciliteren. Onbereikbaar zijn moet dus niet kunnen.

Ik heb zelf bij hobbybrouwshop iets soortgelijks mee gemaakt. Had wat koppelingen besteld die ik achteraf toch niet nodig bleek te hebben. Heb deze via de mail geprobeerd retour te melden en nooit een reactie gehad...

Scorpionrose

Citaat van: Knobby op 16-05-2019  14:50 uDit doet er echter allemaal niet toe. Volgens de europese én Nederlandse wetgeving heeft hij gewoon het recht om zijn bestelling zónder opgaaf van reden te annuleren tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. De webshop is verplicht dit te faciliteren. Onbereikbaar zijn moet dus niet kunnen.

Ik heb zelf bij hobbybrouwshop iets soortgelijks mee gemaakt. Had wat koppelingen besteld die ik achteraf toch niet nodig bleek te hebben. Heb deze via de mail geprobeerd retour te melden en nooit een reactie gehad...

Heb ik het erover waar hij wel of niet recht op heeft? Nee.
Want die regeltjes kennen de meeste kopers wel.
Ik heb het over opletten bij de handelingen die je doet.
Dus bij jou doet het er niet toe dat als je voor 20 euro wilt bestellen en bij het afrekenen je 120 euro aftikt? Je let toch op voordat je ergens op klikt of het bedrag wel klopt.

Knobby

Citaat van: Scorpionrose op 16-05-2019  14:55 uHeb ik het erover waar hij wel of niet recht op heeft? Nee.
Want die regeltjes kennen de meeste kopers wel.
Ik heb het over opletten bij de handelingen die je doet.
Dus bij jou doet het er niet toe dat als je voor 20 euro wilt bestellen en bij het afrekenen je 120 euro aftikt? Je let toch op voordat je ergens op klikt of het bedrag wel klopt.
Natuurlijk is dat stom en ik mag hopen dat ik het zelf wel opgemerkt had. Echter heeft deze hele discussie geen zak te maken met de vraag van de topic starter, want zelfs had hij een reden die volgens jou wel legitiem was (en wie ben jij dan omdat te bepalen?) Dan had hij nog steeds hetzelfde probleem gehad dat de webshop niet te bereiken is / niet reageert.

Scorpionrose

Citaat van: Knobby op 16-05-2019  15:01 uNatuurlijk is dat stom en ik mag hopen dat ik het zelf wel opgemerkt had. Echter heeft deze hele discussie geen zak te maken met de vraag van de topic starter, want zelfs had hij een reden die volgens jou wel legitiem was (en wie ben jij dan omdat te bepalen?) Dan had hij nog steeds hetzelfde probleem gehad dat de webshop niet te bereiken is / niet reageert.

De webshop was voor de bestelling al niet te bereiken. Verwacht dan niet dat als er problemen zijn met een bestelling de webshop ineens wel bereikbaar is.
Maar het adres staat gewoon op de webshop.

Haagse Wouter

Zal wel los lopen joh. Misschien heeft Menno gewoon even een probleem.
Hij heeft zich al jarenlang bewezen als een betrouwbare leverancier.

Hay

Nee he krijgen we nou een hobbybrouwshopzeikdraadje  :-\

sjoerdvdm

Bedankt voor de reacties.

Ik heb een deel van de bestelling retour gedaan. De verzendkosten zijn voor mij dus het is (zoals een paar mensen hier al aangeven) niet relevant of dat mijn eigen fout is of niet. Overigens heb ik nog steeds geen bericht terug (zowel telefonisch niet als via email). De Hobbybrouwshop heeft na verdieping inderdaad geen retourregeling (dat wel wettelijk verplicht is). Omdat dit niet gecommuniceerd is gaat de retourregeling van 2 weken naar 12 maanden. Misschien handig om te weten voor diegene die hetzelfde hebben meegemaakt (Knobby). De rest van de bestelling was dik in orde, maar dat is bij AliExpress ook wel vaak het geval (terugsturen is daar ook een issue haha).

Ik steek liever mijn tijd in het afbouwen van mijn nieuwe opstelling. Heb het brouwen na 1.5 jaar weer opgepakt na wat inspiratie en een brouwsessie bij een vriend. Dus even de hele bouw een update gegeven: walsenmolen ipv schijf, wat pompjes voor het maischen, een kroonkurkapparaat die werkt etc.

Haagse Wouter

Het moet niet gekker worden. Dit is gewoon een klein eenmanszaakje man. Een die bovendien al jarenlang een hele betrouwbare leverancier is geweest voor velen op dit forum. En dan kom je aan met allemaal wettelijke dingen alsof Menno een gigazaak runt en er op uit is om zijn klanten te naaien.

Vervolgens maak je een account aan op dit forum voor persoonlijk gewin? Hobbybrouwen.nl, niet trustpilot.

sjoerdvdm

Ik heb dit account al 2.5 jaar maar heb alleen nog niets gepost. Ik heb zelf ook een eenmanszaak gehad en ben zo nog nooit met klanten omgegaan. Als hij een betrouwbare leverancier is laat het hem dan maar bewijzen. Leveren is een, maar hoort ook communicatie, retourzending en fatsoen bij.

Mag ik vragen wat ik hieraan heb behalve een hoop werk en verzendkosten? Ik vroeg hier alleen maar hoe ik contact met die shop kan krijgen omdat er hier op het forum blijkbaar wel goede ervaringen hebben met Menno (al geldt dat blijkbaar niet voor iedereen).

hansHalberstadt

Altijd goede ervaringen gehad met Menno. Misschien ergens overmacht.

TimW

De sfeer slaat hier wel erg snel om. En dit is niet het eerste draadje waar dat gebeurt.

Ik heb goede ervaringen met Menno. De topic starter vroeg alleen hoe hij met Menno in contact kan komen. Niks meer en niks minder.

CeesM

Citaat van: TimW op 18-05-2019  11:58 uDe sfeer slaat hier wel erg snel om. En dit is niet het eerste draadje waar dat gebeurt.

Ik heb goede ervaringen met Menno. De topic starter vroeg alleen hoe hij met Menno in contact kan komen. Niks meer en niks minder.
Nou, volgens mij iets meer.
Citaat van: sjoerdvdm op 16-05-2019  12:22 uHallo!

Wie kan mij helpen om contact te krijgen met Menno van de Hobbybrouwshop?

Na verschillende berichten via de website heb ik geen reactie terug ontvangen. Toch een bestelling gedaan en daarop een email gestuurd dat ik per ongeluk het eea dubbel besteld heb (foutje van mij). Daarop een levering ontvangen zonder dat er rekening is gehouden met de email. Verschillende momenten nog proberen te bellen maar de telefoon wordt niet opgenomen de laatste dagen. Er ontbreekt ook info op de site over retourneren.

Hoe krijg je wel contact met deze webshop?

Scorpionrose

Citaat van: TimW op 18-05-2019  11:58 uIk heb goede ervaringen met Menno. De topic starter vroeg alleen hoe hij met Menno in contact kan komen. Niks meer en niks minder.

En als de topic starter geen contact krijgt via mail of telefoon hoe moet hij dan wel contact krijgen met Menno?
Jij hebt goede ervaringen met Menno zeg je maar geeft geen oplossing. Misschien per postduif?

sunlight

Door maar te blijven reageren op zoiets gaat dit forum nog een keer naar de klote.

Maar dat is mijn 50ct

Hij stelt gewoon een vraag en dat probleem is opgelost. Dus klaar slot erop en kappen met  dat gedoe. Tegenwoordig is er op ieder topic wel weer iemand die lekker los gaat.

hansHalberstadt

Citaat van: sunlight op 18-05-2019  17:19 uHij stelt gewoon een vraag en dat probleem is opgelost.
Volgens mij wel de vraag, maar niet de oplossing. Probleem is dus nog niet opgelost.

Scorpionrose

Citaat van: sunlight op 18-05-2019  17:19 uDoor maar te blijven reageren op zoiets gaat dit forum nog een keer naar de klote.

Maar dat is mijn 50ct

Hij stelt gewoon een vraag en dat probleem is opgelost. Dus klaar slot erop en kappen met dat gedoe. Tegenwoordig is er op ieder topic wel weer iemand die lekker los gaat.

Waar staat dat het opgelost is? De topicstarter heeft het terug gestuurd naar het adres op de website maar heeft nog geen contact gehad met de verkoper.
En trouwens het gebruik van jouw woorden zijn positief voor het forum.
En we zitten hier op een forum waar een discussie heel normaal is. Dit kan zowel positief als negatief zijn.

sunlight

Citaat van: hansHalberstadt op 18-05-2019  17:27 uVolgens mij wel de vraag, maar niet de oplossing. probleem is dus nog niet opgelost.

Ok hij heeft het retour gestuurd. Maar het punt is het afzeiken.

Scorpionrose

Citaat van: sunlight op 18-05-2019  17:31 uOk hij heeft het retour gestuurd. Maar het punt is het afzeiken.

Het afzeiken (om in jouw woorden te blijven) vind ik nergens terug.
Het enige wat ik terug vind is dat omdat jij zeer tevreden bent over deze shop geef jij je af tegen anderen.
Hetzelfde gebeurt bij elke shop de 1 is positief de ander niet. Dat blijf je altijd houden.
Ik persoonlijk trek mij niets aan van deze negatieve en positieve bevindingen van anderen.
Braumarkt is bv veelvuldig negatief in beeld geweest en ik bestel er nog steeds. En bij anderen bestel ik ook nog steeds.
Elke winkel heeft zijn slechte en goede momenten.
Dus waar maken we ons druk om.

middelaersch

Citaat van: Haagse Wouter op 16-05-2019  19:09 uZal wel los lopen joh. Misschien heeft Menno gewoon even een probleem.
Hij heeft zich al jarenlang bewezen als een betrouwbare leverancier.

Dat denk ik ook. Gewoon even geduld hebben en over een week nog eens bellen.
Er zal Menno veel aan gelegen zijn dit netjes op te lossen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.