Vraag over de bevestiging van de hop stappen bij een Arsegan ketel

Gestart door MAB, 16-05-2019 11:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MAB

Hi,
Ik heb een Arsegan Brouwketel, de 30 l ketel.
Nu vind ik de handleiding onduidelijk.
Als ik de ketel geprogrammeerd heb, de magisch stappen en kook proces inclusief hop toevoegt stappen, dan gaat het nogal eens mis en wordt het automatisch programma onderbroken.

Weet iemand van jullie als er een hop herinneringsstap komt hoe ik deze bevestig? Als ik op Auto druk, wat de bevestigingsstap is voor de start van maischen en de stap naar het koken dan, wordt de kookstap beëindigd. Als ik niets doe dan blijft het programma hangen op de hopstap en telt de tijd niet meer af.

Heeft iemand een idee?

Groet,
Marcel

Pimmels

Ja dat ging bij mij ook geregeld mis
Volgens mij moet je de hop stappen  1 voor 1 bevestigen met 'timer' en dan van 60 min naar 0 minuten(flameout)
Pas als je helemaal klaar bent op 'auto' om te starten.

3,14t


Brew Jojo

Na Hop 1 bevestig je met TIMER voor de volgende hopgift. Als je klaar bent met het programma dan bevestig je met START.

Dirtbag

Die hop timer lukt mij ook nooit, doe tegenwoordig ook geen poging meer, een kookwekkertje werkt net zo goed en geeft ietsje minder frustratie ;)

db

jackodb

Citaat van: Brew Jojo op 16-05-2019  18:42 uNa Hop 1 bevestig je met TIMER voor de volgende hopgift. Als je klaar bent met het programma dan bevestig je met START.

Klopt helemaal. En staat ook in de handleiding:


Maran van Brakel

Citaat van: Dirtbag op 17-05-2019  09:54 uDie hop timer lukt mij ook nooit, doe tegenwoordig ook geen poging meer, een kookwekkertje werkt net zo goed en geeft ietsje minder frustratie ;)

db

Op de een of andere manier lukt het mij ook nooit.
De maischstappen instellen gaat super, maar bij de hopgiften krijg ik het altijd voor elkaar om iets verkeerd te doen.
(Kan natuurlijk ook de schuld geven aan slecht Chinees programmeerwerk of bugs :p )

Kookwekker voor de win!  :geduld:

Robke1689

De hoptimer lukt wel heb alleen het idee dat bij de maisch stappen er maar 1x gedrukt hoeft te worden om door te gaan naar de volgende stap en dat dit tijdens koken (hop giften) 2x is. Heb nu 2x gebrouwen met mijn automaat en ben daar nog niet helemaal uit.

3,14t

De hoptimer laat slechts alleen een alarm afgaan.
Je hoeft nergens op te drukken, het programma gaat gewoon verder.

MAB

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal het de volgende keer gaan beleven.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.