Voorstelrondje: Martijn van Brouwerij Mennekes

Gestart door Brouwerij Mennekes, 15-05-2019 20:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwerij Mennekes

Hey hallo,

Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Martijn, kom uit Dommelen en woon vlakbij de Dommelsch brouwerij. Regelmatig ruik je de brouwsels dus ook bij ons in tuin.

Voor mijn werk doe ik Emailmarketing en ben ook thuis in html en websites.

Een jaartje terug ben ik begonnen met blikbrouwen en dit is tot 3 keer misgegaan. Te vroeg gist er bij of direct al aan de slag met eikenhouten chips. Oftewel geen idee waar ik mee bezig was. Daarom goed gaan lezen hier op het forum en een paar weken terug mijn eerste Strong blond uit blik gemaakt. En ondanks een klein bijsmaakje is deze heerlijk.

Mijn zoons zijn nog te jong om bier te drinken maar hielpen graag mee. Vandaar dat we meteen even een naam bedacht hebben. Brouwerij Mennekes, vernoemd naar mijn zoontjes dus.

Ik ben nu aan het rondkijken naar een brouwautomaat zoals een brewmonk. Maar eerst nog even goed het forum lezen en nog wat leesmateriaal scoren. Mocht er iemand nog van z'n Verander water in bier óf Bier brouwen voor dummies af moeten...

We hebben een filmpje gemaakt van ons brouwproces. Dat staat hieronder.

Ik hoop nog veel te leren en een mooi mini brouwerijtje te starten met mijn zonen. Tot snel!


Eric v B

Complimenten! Erg leuk filmpje! Volgende keer van de eerste keer met mout brouwen?

Frank Cameron

Hoi Martijn,

Welkom hier! En meteen een leuk filmpje erbij, goed bezig!
Leuke naam voor jullie brouwerij ook!

Groeten Frank

Eric v B


Brouwerij Mennekes

Citaat van: Eric v B op 15-05-2019  21:02 uIs niet alleen een brouwerij  ;)

Ja klopt haha, als je Mennekes intikt op youtube krijg je iets heel anders. Komt goed  :D


Brouwerij Mennekes

Citaat van: Eric v B op 15-05-2019  20:54 uComplimenten! Erg leuk filmpje! Volgende keer van de eerste keer met mout brouwen?

Gaan we doen! Heb er ontzettend veel zin in maar zal nog eventjes duren

DavyDK

Hey welkom, wat bedoel je met te vroeg gist er bij? Wat was daar misgegaan?

Brouwerij Mennekes

Citaat van: DavyDK op 16-05-2019  10:18 uHey welkom, wat bedoel je met te vroeg gist er bij? Wat was daar misgegaan?

Dank je, ik had de gist er al bij gedaan toen het mengsel nog veel te warm was. Deze keer flink laten koelen in de wasbak met koelelementen.

Davester

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 15-05-2019  21:24 uGaan we doen! Heb er ontzettend veel zin in maar zal nog eventjes duren

Hehe, nog een paar jaar en we vinden alleen nog jou onder "mennekes" :P


Brouwerij Mennekes

Citaat van: Davester op 20-06-2019  10:43 uHehe, nog een paar jaar en we vinden alleen nog jou onder "mennekes" :P

Zou mooi zijn, maar alles op z'n tijd heh. Rustig aan ervaring op doen en wie weet over een paar jaar... ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.